Подаємо «розблокувальні» документи

В обраному У обране
Друк
Ольховик Ольга, податковий експерт
Податки та бухгалтерський облік Червень, 2018/№ 48
«Розблокувальні» документи, на відміну від Таблиці даних, подають тільки за фактом зупинки реєстрації ПН/РК. Для того, щоб ці ПН/РК розблоковувати. А ось від майбутніх блокувань вони не рятують. Про які саме документи йдеться і як їх подати? Розбираємося.

Ви отримали квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК з пропозицією подати пояснення і копії документів, необхідні контролерам для прийняття «реєстраційного» рішення? Що ж, це саме та пропозиція, від якої не можна відмовитися. Адже розблоковувати ПН/РК можна тільки за їх допомогою.

Зауважте: «розблокувальні» документи можна подати тільки в межах 365 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у цих ПН/РК (п. 15 Порядку зупинення реєстрації). Причому документи для розблокування ПН/РК, складених до 01.12.2017 р. (документи за якими до цієї дати не подали), можна подати протягом цих же строків (див. БЗ 101.17).

Перелік документів

Якщо реєстрація ПН/РК призупинена, для її (його) розблокування платникові, який склав ПН/РК, потрібно подати:

1) письмові пояснення і

2) копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК, згідно з переліком з п. 14 Порядку зупинення реєстрації. У ньому згадані:

— договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника для здійснення операцій;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуванні, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

— документи, що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Тобто

подати доведеться всі документи, що підтверджують факт здійснення операції, зазначеної в зупиненій ПН/РК

Причому відбутися тільки «поставними» документами не вийде. Потрібно висвітлити і процес придбання (у тому числі транспортування), і складське «життя» на підприємстві.

Хоча іноді зібрати повний комплект документів не вийде з об’єктивних причин. Наприклад, якщо заблокована ПН/РК виписана на передоплату і на дату надання пояснень постачання ще не здійснене (а можливо, що й придбання ще не було). Тоді повинно вистачити документів, що підтверджують події, які вже відбулися: договору і банківської виписки та/або платіжки.

Хоча на практиці фіскали необґрунтовано відмовляють у розблокуванні передоплатних ПН/РК унаслідок відсутності документів, що підтверджують реалізацію. І жодні «скарги» не допомагають.

Як бути в цьому випадку? Або чекати, доки відбудуться всі події, і тільки потім подавати повний «розблокувальний» пакет документів, або оскаржувати відмову фіскалів у суді (відповідне право закріплене в п. 27 Порядку зупинення реєстрації). Щоправда, варіант «почекати» і спокійніший, і надійніший, і, скоріше за все, швидше приведе до результату.

Крім того, зауважте: разом з «розблокувальними» документами фіскали, скоріше за все, захочуть побачити й інформацію з даними про вашу госпдіяльність (ту, яка подається у вигляді пояснень до Таблиці, детальніше на с. 21). Особливо в тому випадку, якщо Таблицю даних платник не подавав (і не подає разом з «розблокувальними» документами).

Майте на увазі:

платник має право подати письмові пояснення і копії документів до декількох ПН/РК

Але тільки якщо такі ПН/РК складені на:

— одного покупця — платника ПДВ за одним і тим же договором, або

— однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з ДКПП).

Як і в якому вигляді подаємо документи?

«Розблокувальні» документи разом з поясненнями подають в електронній формі засобами електронного зв’язку. Причому пояснення подають у вигляді Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій за зупиненими ПН/РК за формою J (F) 1312602.

У ньому заповнюють усі поля. Табличну частину — відповідно до табличної частини ПН/РК. А в рядку «Пояснення» зазначають причини, з яких, наприклад, вид та/або кількість придбаних товарів/продукції не відповідають виду та/або кількості реалізованого товару/продукції (якщо із цієї причини зупинили реєстрацію ПН/РК). Якщо розміру поля «Пояснення» недостатньо для викладу всієї інформації, то пояснення можуть подаватися в окремому документі довільної форми (J (F) 1360102). Про що в полі «Пояснення» робиться відповідний запис, наприклад «Пояснення, викладені в окремому документі на ___ аркушах, що додається».

Копії документів теж подають у вигляді окремих додатків за формою J (F) 1360102. Додатки до Повідомлення мають бути у форматі PDF і розмір кожного додатка не повинен перевищувати 2 МБ (БЗ 101.17).

Чи потрібно посвідчувати копії документів

На жаль, роз’яснення фіскалів (з БЗ 101.17), у якому вони говорили, що посвідчувати документи не потрібно (з тієї причини, що подають їх в електронному вигляді і скріплюють (читай — засвідчують) електронним цифровим підписом), сьогодні вже не діє. Щоправда, скасували його у зв’язку з набранням чинності Порядком зупинення реєстрації. Але в ньому про необхідність будь-якого додаткового посвідчення нічого не сказано. А отже, й для зміни позиції в податківців підстав немає.

Важливо! При підготовці «розблокувального» пакета копії знімають з оригіналів документів. Тобто копійовані документи мають бути з усіма необхідними підписами-печатками. Інакше фіскали можуть їх забракувати.

Порядок розгляду фіскалами

Подані документи розглядає комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, наступних за днем їх отримання. Причому якщо обсяг постачань платника згідно із зареєстрованими (у тому числі — зупиненим) ПН/РК у поточному місяці:

— менше 30 млн грн., то рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації за заблокованими ПН/РК у зазначені строки реєструється в Реєстрі зупинених ПН/РК і надсилається платникові;

— більше 30 млн грн., то рішення в зазначені строки попередньо реєструється в Реєстрі і направляється до комісії центрального рівня. А та протягом 7 робочих днів, наступних за днем отримання документів від платника (але не раніше отримання рішення регіональної комісії), може прийняти інше рішення, яке реєструється в Реєстрі і надсилається платникові. Якщо ж центральна комісія не прийме інше рішення у встановлений строк, вступить у дію рішення «регіоналів» (пп. 23, 24, 26 Порядку зупинення реєстрації).

Якщо в названі строки комісії не приймуть та/або не зареєструють у Реєстрі відповідне рішення, ПН/РК вважатиметься зареєстрованою наступного дня

Про це сказано в п. 28 Порядку зупинення реєстрації.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити