Теми статей
Обрати теми

Подаємо «розблокувальні» документи

Ольховик Ольга, податковий експерт
«Розблокувальні» документи, на відміну від Таблиці даних, подають тільки за фактом зупинки реєстрації ПН/РК. Для того, щоб ці ПН/РК розблоковувати. А ось від майбутніх блокувань вони не рятують. Про які саме документи йдеться і як їх подати? Розбираємося.

Ви отримали квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК з пропозицією подати пояснення і копії документів, необхідні контролерам для прийняття «реєстраційного» рішення? Що ж, це саме та пропозиція, від якої не можна відмовитися. Адже розблоковувати ПН/РК можна тільки за їх допомогою.

Зауважте: «розблокувальні» документи можна подати тільки в межах 365 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у цих ПН/РК (п. 15 Порядку зупинення реєстрації). Причому документи для розблокування ПН/РК, складених до 01.12.2017 р. (документи за якими до цієї дати не подали), можна подати протягом цих же строків (див. БЗ 101.17).

Перелік документів

Якщо реєстрація ПН/РК призупинена, для її (його) розблокування платникові, який склав ПН/РК, потрібно подати:

1) письмові пояснення і

2) копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК, згідно з переліком з п. 14 Порядку зупинення реєстрації. У ньому згадані:

— договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника для здійснення операцій;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуванні, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

— документи, що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Тобто

подати доведеться всі документи, що підтверджують факт здійснення операції, зазначеної в зупиненій ПН/РК

Причому відбутися тільки «поставними» документами не вийде. Потрібно висвітлити і процес придбання (у тому числі транспортування), і складське «життя» на підприємстві.

Хоча іноді зібрати повний комплект документів не вийде з об’єктивних причин. Наприклад, якщо заблокована ПН/РК виписана на передоплату і на дату надання пояснень постачання ще не здійснене (а можливо, що й придбання ще не було). Тоді повинно вистачити документів, що підтверджують події, які вже відбулися: договору і банківської виписки та/або платіжки.

Хоча на практиці фіскали необґрунтовано відмовляють у розблокуванні передоплатних ПН/РК унаслідок відсутності документів, що підтверджують реалізацію. І жодні «скарги» не допомагають.

Як бути в цьому випадку? Або чекати, доки відбудуться всі події, і тільки потім подавати повний «розблокувальний» пакет документів, або оскаржувати відмову фіскалів у суді (відповідне право закріплене в п. 27 Порядку зупинення реєстрації). Щоправда, варіант «почекати» і спокійніший, і надійніший, і, скоріше за все, швидше приведе до результату.

Крім того, зауважте: разом з «розблокувальними» документами фіскали, скоріше за все, захочуть побачити й інформацію з даними про вашу госпдіяльність (ту, яка подається у вигляді пояснень до Таблиці, детальніше на с. 21). Особливо в тому випадку, якщо Таблицю даних платник не подавав (і не подає разом з «розблокувальними» документами).

Майте на увазі:

платник має право подати письмові пояснення і копії документів до декількох ПН/РК

Але тільки якщо такі ПН/РК складені на:

— одного покупця — платника ПДВ за одним і тим же договором, або

— однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з ДКПП).

Як і в якому вигляді подаємо документи?

«Розблокувальні» документи разом з поясненнями подають в електронній формі засобами електронного зв’язку. Причому пояснення подають у вигляді Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій за зупиненими ПН/РК за формою J (F) 1312602.

У ньому заповнюють усі поля. Табличну частину — відповідно до табличної частини ПН/РК. А в рядку «Пояснення» зазначають причини, з яких, наприклад, вид та/або кількість придбаних товарів/продукції не відповідають виду та/або кількості реалізованого товару/продукції (якщо із цієї причини зупинили реєстрацію ПН/РК). Якщо розміру поля «Пояснення» недостатньо для викладу всієї інформації, то пояснення можуть подаватися в окремому документі довільної форми (J (F) 1360102). Про що в полі «Пояснення» робиться відповідний запис, наприклад «Пояснення, викладені в окремому документі на ___ аркушах, що додається».

Копії документів теж подають у вигляді окремих додатків за формою J (F) 1360102. Додатки до Повідомлення мають бути у форматі PDF і розмір кожного додатка не повинен перевищувати 2 МБ (БЗ 101.17).

Чи потрібно посвідчувати копії документів

На жаль, роз’яснення фіскалів (з БЗ 101.17), у якому вони говорили, що посвідчувати документи не потрібно (з тієї причини, що подають їх в електронному вигляді і скріплюють (читай — засвідчують) електронним цифровим підписом), сьогодні вже не діє. Щоправда, скасували його у зв’язку з набранням чинності Порядком зупинення реєстрації. Але в ньому про необхідність будь-якого додаткового посвідчення нічого не сказано. А отже, й для зміни позиції в податківців підстав немає.

Важливо! При підготовці «розблокувального» пакета копії знімають з оригіналів документів. Тобто копійовані документи мають бути з усіма необхідними підписами-печатками. Інакше фіскали можуть їх забракувати.

Порядок розгляду фіскалами

Подані документи розглядає комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, наступних за днем їх отримання. Причому якщо обсяг постачань платника згідно із зареєстрованими (у тому числі — зупиненим) ПН/РК у поточному місяці:

— менше 30 млн грн., то рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації за заблокованими ПН/РК у зазначені строки реєструється в Реєстрі зупинених ПН/РК і надсилається платникові;

— більше 30 млн грн., то рішення в зазначені строки попередньо реєструється в Реєстрі і направляється до комісії центрального рівня. А та протягом 7 робочих днів, наступних за днем отримання документів від платника (але не раніше отримання рішення регіональної комісії), може прийняти інше рішення, яке реєструється в Реєстрі і надсилається платникові. Якщо ж центральна комісія не прийме інше рішення у встановлений строк, вступить у дію рішення «регіоналів» (пп. 23, 24, 26 Порядку зупинення реєстрації).

Якщо в названі строки комісії не приймуть та/або не зареєструють у Реєстрі відповідне рішення, ПН/РК вважатиметься зареєстрованою наступного дня

Про це сказано в п. 28 Порядку зупинення реєстрації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі