Теми статей
Обрати теми

Довідка про відсутність податкового боргу: кому, як, навіщо?

Войтенко Тетяна, податковий експерт
З 7 листопада діє оновлена Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи*. Як отримати таку Довідку? Який строк її видачі? Скільки вона діє? Відповіді — в цій статті.

* Для зручності називатимемо її просто Довідка.

Процедуру підтвердження відсутності у платника заборгованості перед бюджетом на сьогодні регулює Порядок № 733**.

** Затверджений наказом Мінфіну від 03.09.2018 р. № 733.

Форма Довідки наведена в додатку 1 до цього Порядку. В яких випадках її вимагають?

Кому подають Довідку

Примірний перелік нормативних документів, які є підставою для видачі Довідки, наведений в інформаційній картці адміністративної послуги «Видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами державної фіскальної служби». Ознайомитися з нею можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФСУ (http://sfs.gov.ua) в розділі «Діяльність >Адміністративні послуги» (див. БЗ 140.06).

Довідка потрібна, передусім,

учасникам тендерів у процедурі держзакупівель для того, щоб підтвердити відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)

Інакше ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII передбачає можливість відхилити тендерну пропозицію учасника, який заборговував бюджету.

Також обов’язково знадобиться Довідка, зокрема, при отриманні:

— фінансової підтримки від держави фермерськими господарствами;

— бюджетної дотації сільгоспниками;

— бюджетної дотації підприємствами на створення спеціальних робочих місць для інвалідів.

А ось для проведення держреєстрації припинення юрособи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця цю Довідку не застосовують.

Відсутність яких боргів підтверджує Довідка

Перевірку наявності/відсутності у платника заборгованості фіскали здійснюють на дату формування Довідки. При цьому враховують (п. 5 Порядку № 733) наявність/відсутність:

податкового боргу та/або

недоїмки зі сплати ЄСВ та/або

іншої заборгованості за платежами, справляння яких контролюють податківці.

Наявність/відсутність боргів перевіряють як за основним, так і за неосновним місцем обліку платника (як платника окремого податку).

Як отримати Довідку

Щоб отримати Довідку, подають Заяву, форма якої міститься в додатку 2 до Порядку № 733.

На її підставі і видадуть Довідку. Причому — абсолютно безоплатно (п. 3 Порядку № 733).

У Заяві обов’язково зазначають (п. 3 Порядку № 733):

1) найменування ДПІ, до якої подають Заяву;

2) інформацію про платника(код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), найменування/П. І. Б., податкову адресу, електронну адресу і телефон);

3) посилання на відповідний нормативно-правовий акт (назву, номер та дату прийняття), яким передбачено необхідність підтвердження відсутності у платника податкового боргу;

4) найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого/якої буде подано Довідку.

До кого звертатися за Довідкою

Подати Заяву і потім отримати Довідку платник може на вибір або в паперовій, або в електронній формі (п. 3 Порядку № 733).

Про бажання отримати електронну/паперову Довідку зазначають у самій Заяві при її поданні (п. 7 Порядку № 733)

Тобто подання фіскалам паперової Заяви не виключає отримання електронної Довідки і навпаки.

Якщо вирішили скласти паперову Заяву, то її подають податківцям за основним місцем обліку. Там же платник (його законний чи уповноважений представник) отримає паперову Довідку.

Приймуть паперову Заяву від представника і видадуть йому паперову Довідку тільки за наявності доручення від платника (див. БЗ 140.06).

Заяву в електронній формі подають податківцям через приватну (особисту) частину Електронного кабінету (ЕК). Розміщений він на веб-порталі ДФСУ за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.

Вхід у приватну частину (особистий кабінет) ЕК можливий тільки після ідентифікації особи з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Функціонал надає можливість заповнити і подати електронну Заяву та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку може будь-який зацікавлений орган/суб’єкт у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) ЕК: https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit (див. БЗ 140.03). Про це проінформував суб’єктів сфери публічних закупівель Мінекономрозвитку в листі від 04.05.2017 р. № 3304-06/14682-06 (ср. ).

Для цього вводять:

1) податковий номер платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та

2) реквізити Довідки — дату і номер.

Строки розгляду Заяви і дії Довідки

Граничний строк розгляду Заяви і підготовки Довідки (або відмови в її наданні) складає 5 робочих днів з дня, наступного за днем її отримання податківцями (п. 4 Порядку № 733).

При цьому фіскали сформують Довідку тільки за відсутності у платника податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати ЄСВ, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих).

Інакше (за наявності податкового боргу) платнику підготують лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручать особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або ж направлять через ЕК (п. 8 Порядку № 733). Усе залежить від того, в якій формі платник захотів отримати Довідку — в паперовій чи в електронній. Зрозуміло, відсутність Довідки унеможливлює участь у публічних закупівлях, отримання бюджетного фінансування тощо.

Чи є оскарження донарахованих сум грошових зобов’язань в адміністративному/судовому порядку підставою для відмови у видачі Довідки? Поки грошове зобов’язання не стане узгодженим — ні!

Важлива наявність у платника податкового боргу саме на дату формування Довідки

Такої ж думки дотримуються податківці. У той же час форма Заяви на видачу Довідки передбачає інформування платником про триваючий процес адміністративного (судового) оскарження суми грошового зобов’язання. Для цього в Заяві проставляють відповідну позначку (див. БЗ 140.06).

Довідка дійсна 10 календарних днів з дати її формування (п. 6 Порядку № 733). Строк дії Довідки — її обов’язковий реквізит. Тому буде у ній зазначений.

Паперова Довідка, яку платник не отримав до закінчення строку її дії, зберігається у фіскалів.

Якщо Довідка стала недійсною, то за необхідності після закінчення 10-денного строку треба повторно ініціювати видачу нової Довідки. Для цього знову звертаються із Заявою до контролюючого органу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі