Теми статей
Обрати теми

Філія і ф. № 20-ОПП

Нестеренко Максим, податковий експерт
Хто подає ф. № 20-ОПП щодо об’єктів оподаткування філії — власне філія чи головне підприємство? Чи потрібно подавати ф. № 20-ОПП власне за фактом відкриття відокремленого підрозділу?

Зі статті на с. 9 ви вже знаєте, що філія не є окремим платником щодо більшості податків. Водночас п. 15.1 ПКУ передбачено, що відокремлені підрозділи можуть бути окремими платниками. За умови, якщо такі відокремлені підрозділи: (1) мають, одержують або передають об’єкти оподаткування; (2) провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з ПКУ; (3) мають обов’язок зі сплати податків та зборів згідно з ПКУ.

Обов’язок повідомляти про всі свої об’єкти оподаткування п. 63.3 ПКУ покладено на кожного платника. Те ж саме прописано у п. 8.1 Порядку № 1588. Тож якщо філія є окремим платником, обов’язок подавати ф. №20-ОПП поширюється і на неї.

Фіскали у БЗ 119.11 говорять про те, що відокремлений підрозділ юридичної особи (філія, представництво), який згідно з п. 15.1 ПКУ є платником податків, зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування, що перебувають на його балансі, шляхом подання фіскалам ф. № 20-ОПП (див. також роз’яснення ГУ ДФС у Тернопільській обл. від 15.07.2019 р.)*.

* Див.: tr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/385291.html.

Тут слід пам’ятати, що у разі, якщо підприємство відкриває філію, така філія стає на облік за своїм місцезнаходженням. Податковий орган за місцезнаходженням філії — це основне місце обліку такої філії. Тож саме до цього податкового органу філія подає ф. № 20-ОПП щодо своїх об’єктів оподаткування. Протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єктів оподаткування філії (п. 8.4 Порядку № 1588).

Натомість у ф. № 20-ОПП, яку подає головне підприємство, інформація про об’єкти оподаткування, які перебувають на балансі філії, не відображається (див. ту ж саму БЗ 119.11). А от ф. № 20-ОПП щодо орендованих об’єктів оподаткування завжди подає головне підприємство. Навіть якщо вони орендуються для потреб філії і вона є окремим платником. Такий висновок можна зробити і з іншої консультації у БЗ 119.11, присвяченої придбаним і орендованим транспортним засобам.

Виняток із цього правила — відкриття філії за кордоном. У такому випадку ф. № 20-ОПП подається не філією, а головним підприємством за основним місцем обліку такого підприємства. У такому випадку у графі 6 зазначається код країни місцезнаходження філії, у графі 8 — повне місцезнаходження в іноземній країні, графа 7 не заповнюється (абзац другий п. 8.4 Порядку № 1588).

Зазвичай при відкритті філії на баланс такої філії передається певне майно з балансу головного підприємства. Так от, якщо філія є окремим платником, при передачі такого майна: (1) філія подає ф. № 20-ОПП з інформацією про відкриття об’єктів оподаткування (код ознаки «1» у графі 2) — щодо майна, отриманого від головного підприємства; (2) головне підприємство подає ф. № 20-ОПП з інформацією про закриття об’єктів оподаткування (код ознаки «6») — щодо майна, переданого філії.

У разі закриття філії й повернення майна на баланс головного підприємства механізм подання ф. № 20-ОПП — зворотний. Тобто філія подає ф. № 20-ОПП з інформацією про закриття об’єктів оподаткування, а головне підприємство — ф. № 20-ОПП з інформацією про їх відкриття. Аналогічний механізм діє і тоді, коли майно передається з балансу однієї філії на баланс іншої: «приймаюча» філія подає ф. № 20-ОПП про відкриття, а та, що передає, — ф. № 20-ОПП про закриття об’єктів оподаткування.

Строк подання ф. № 20-ОПП — 10 робочих днів починаючи з дати набуття/втрати платником права щодо об’єкта оподаткування (БЗ 119.11).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі