Теми статей
Обрати теми

Зменшення обсягу/кількості. РК з кодом «303»/«304»

Солошенко Людмила, податковий експерт
Коли складають РК із цими причинами? Це особливі причини. РК з ними складають для виправлення помилок (неоднозначностей), що виникли при попередніх коригуваннях, якщо підсумкові показники кількості/обсягу ПН в результаті обнулилися — стали «нульовими» (лист ДФСУ від 22.06.2018 р. № 18983/7/99-99-15-03-02-17).

Це могло відбутися, якщо некоректно провели коригування — їх помилково відобразили не в тих графах, наприклад:

— коригування ціни показали в гр. 8 замість гр. 9 РК, а

— коригування кількості — у гр. 10 замість гр. 7 РК. У результаті помилково обнулили кількість/обсяг. Тоді здійснити коригування можна, склавши РК з однією з «допоміжних причин»:

— «Зменшення обсягу при нульовій кількості» або — «Зменшення кількості при нульовому обсягу».

Особливості заповнення РК. Виправити подібні помилки можна тільки шляхом «обнулення» (сторнування) «некоректних» рядків ПН із «завислими» обсягами/кількістю. Таким чином обнулити «завислі» в них дані. Тому в РК з причинами «Зменшення обсягу…»/«Зменшення кількості…» рядки будуть тільки «мінусовими» («сторнуючими»). А ось «плюсових» (що додаються) нових рядків у таких РК не буде.

РК із цими причинами заповнюють по-особливому:

Причина коригування

(умовний код):

Використовується, якщо:

Особливості заповнення РК:

«Зменшення обсягу

при нульовій кількості»

303

замість ціни (гр. 9, 10) відкоригували кількість (гр. 7, 8), тобто коли помилково обнулили кількість, але залишили обсяги

в РК «знімають» обсяги з ПДВ — заповнюють:

гр. 1.1 — 6 і гр. 13 (з «-»), 14 (з «-»)*

важливо (!): гр. 7 — 12, 15 не заповнюють**

«Зменшення кількості

при нульовому обсягу»

304

замість кількості (гр. 7, 8) відкоригували ціну (гр. 9, 10),

тобто коли помилково обнулили обсяги, але залишили кількість

у РК «знімають» кількість —

заповнюють:

гр. 1.1 — 6 і гр. 7 (з «-»)

важливо (!): гр. 8 — 15 не заповнюють**

* Проте якщо такий РК складають до «староформеної» ПН (зареєстрованої ще до 01.12.2018 р.), то графу 14 «ПДВ» у «мінусових» рядках не заповнюють, оскільки її не було в ПН (п. 4.1 листа ДФСУ від 27.11.2018 р. № 36942/7/99-99-15-03-02-17). Хоча якщо її вийде заповнити і зареєструвати РК — не страшно.

** Увага (!): ці графи залишаються незаповненими (нулі або інші символи в них не проставляють).

У РК з причиною «Зменшення обсягу…»:

у гр. 2.1 «Причина коригування» в усіх рядках РК зазначають умовний код причини «303»;

— оскільки зменшуються обсяги, такий РК реєструє покупець (у верхній лівій частині ставлять відмітку «Х» про покупця, якщо він — платник ПДВ).

У РК з причиною «Зменшення кількості…»:

у гр. 2.1 «Причина коригування» в усіх рядках РК зазначають умовний код причини «304»;

— оскільки знімається «зависла» кількість, а обсяги не змінюються, такий РК реєструє продавець (у верхній лівій частині ставлять відмітку «Х» про продавця).

На думку податківців, помилки, виявлені в різних рядках ПН, слід усувати «порядково» — шляхом складання окремого РК (!) з причиною «Зменшення обсягу…»/«Зменшення кількості» до кожного рядка ПН, що підлягає виправленню (лист ДФСУ від 22.06.2018 р. № 18983/7/99-99-15-03-02-17). Хоча якщо ЄРПН пропустить, то можна всі коригування (всіх некоректних рядків ПН) провести одним РК. Приклади заповнення РК з причинами:

— «Зменшення обсягу…» (коли знімаємо завислі обсяги (800 грн.), через те, що знижку помилково відобразили в кількісних графах 7, 8, а не в цінових і обнулили всю кількість), і

img 1

— «Зменшення кількості» (коли знімаємо завислу кількість (10 шт.) через те, що повернення товару помилково показали в цінових графах 9, 10, а не в кількісних і обнулили всі обсяги).

img 2

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі