Теми статей
Обрати теми

Надбавки за класність

Калашникова Лілія, експерт з кадрових і податкових питань
У якому розмірі слід установлювати водіям надбавку за класність? Чи потрібно її виплачувати, якщо водій першу половину місяця перебував у щорічній відпустці, а другу — у відпустці за свій рахунок? (запитання з гарячої лінії)

Про нюанси присвоєння класу водієві ми з вами говорили в статті «Водій на підприємстві» цього номера. Тому відразу переходимо до відповіді на запитання.

Розмір надбавок за класність госпрозрахункові підприємства визначають самостійно в колективному договорі (Положенні про оплату праці) виходячи зі своїх фінансових можливостей. Але зверніть увагу: при цьому обов’язково мають бути дотримані норми та гарантії, передбачені законодавством, генеральною і галузевими угодами.

На сьогодні мінімальні розміри надбавок за класність водіям легкових, вантажних автомобілів і автобусів визначено Генеральною угодою на 2019 — 2021 роки. Наведемо їх розміри:

— водіям I класу25 % тарифної ставки за відпрацьований водієм час;

— водіям II класу10 % тарифної ставки за відпрацьований водієм час.

До речі, такі ж розміри надбавки за класність передбачені й багатьма галузевими угодами.

Цікавий момент. Згідно зі ст. 9 Закону про колдоговори положення генеральної, галузевої (міжгалузевої), територіальної угод є обов’язковими для всіх суб’єктів, які перебувають у сфері дії сторін, що підписали угоду. При цьому в зазначеному Законі не уточнюється, що потрібно розуміти під «сферою дії сторін, що підписали угоду».

На думку Мінсоцполітики, викладену в листах від 21.11.2016 р. № 415/0/15-16/18 і від 18.06.2015 р. № 1002/18/93-15, положення генугоди і галузевих (міжгалузевих) угод будуть обов’язковими, якщо і роботодавець, і працівники підприємства представлені суб’єктами сторін угоди через відповідне членство і на підставі установчих документів (положень, статутів тощо). Інакше норми цих угод для них необов’язкові (див. також листи Мінсоцполітики від 31.07.2013 р. № 8422/0/14-13/18, від 04.07.2008 р. № 435/13/84-08 і від 17.03.2011 р. № 2774/0/14-11/18).

Тобто в разі відсутності відповідних представників при укладенні генеральної (галузевої, міжгалузевої) угоди підприємства можуть (але не зобов’язані) враховувати норми і положення генугоди або галузевої угоди при укладенні колективного договору.

Водночас зазначимо, що при проведенні перевірок органи Держпраці далеко не завжди зважають на думку Мінсоцполітики, наведену в згаданих листах. У результаті підприємства вимушені відстоювати свою точку зору через суд. А судові інстанції єдиної позиції із цього приводу, на жаль, не виробили.

Враховуючи таку невизначеність, обережним роботодавцям рекомендуємо дотримуватися приписів чинної Генугоди і встановлювати водіям надбавки за класність у розмірах, визначених цим документом (25 і 10 %).

Важливо! Виплату водіям надбавки за класність здійснюють за час, фактично відпрацьований у якості водія.

При цьому, на думку Мінсоцполітики (див. лист від 19.09.2013 р. № 805/13/155-13), під часом, відпрацьованим у якості водія, слід розуміти час, протягом якого водій безпосередньо керував транспортним засобом. А отже, якщо водій увесь місяць перебував у відпустці (щорічній та відпустці без збереження зарплати), то надбавка за класність йому в цьому місяці не нараховується.

Також зауважте, що якщо водій у робочий час перебував на роботі, але не виїжджав (не керував автомобілем), надбавка за класність за ці години не виплачується, оскільки при виконанні інших видів робіт кваліфікація ІІ або І класу водія не потрібна.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі