Теми статей
Обрати теми

Оренда за… Чи важливий період у «послуговій» ПН?

Ольховик Ольга, податковий експерт
У податковій накладній (ПН) помилково зазначили «оренда за липень» (насправді — за червень). Чи потрібно виправляти? (м. Київ)

Ми б порекомендували виправити, тим більше якщо ПН виписана на платника ПДВ.

Передусім це пов’язано з постійними прискіпуваннями фіскалів до істотності/неістотності помилки в ПН. На їх думку, майже будь-яка помилка в обов’язкових реквізитах ПН заважає ідентифікувати операцію. Тобто покупець втрачає право на податковий кредит (ПК).

Ознаки істотності помилок, допущених при складанні ПН, перераховані в абзаці одинадцятому п. 201.10 ПКУ. Там зазначено: помилки в обов’язкових реквізитах ПН (крім коду УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань (ПЗ), не можуть бути причиною неприйняття ПН в електронному вигляді. Отже, і з ПК за такою ПН проблем у покупця бути не повинно (БЗ 101.13). Тобто помилки в обов’язкових реквізитах ПН виправляють з огляду на їх істотність (при цьому несумові помилки коригують переважно тільки з метою збереження ПК покупця, оскільки ПЗ продавця від таких помилок не залежать). А ось помилки в необов’язкових реквізитах узагалі можна не виправляти.

Опис (номенклатура) товару/послуги є обов’язковим реквізитом ПН (п.п. «е» п. 201.1 ПКУ). Тому необхідність виправлення помилки в цьому реквізиті залежить від її істотності. Чи заважає така помилка ідентифікувати здійснену операцію, зокрема її зміст і період?

На жаль, у вашій ситуації немає залізних аргументів, а це дозволяє податківцям зробити фіскальний висновок. Причому це дуже ймовірно, оскільки вони фіскалять навіть у тих ситуаціях, коли є залізні аргументи в частині ідентифікації ПН з помилками.

Ось, наприклад, на думку фіскалів, ПН, в якій зазначена назва покупця, що не відповідає формулюванню в його статутних документах (при цьому ІПН зазначений правильно!), є складеною з порушенням, не дозволяє ідентифікувати операцію і, отже, суми ПДВ за такою ПН не можуть бути віднесені до складу ПК (див. лист ОВП ДФС від 20.06.2019 р. № 2822/ІПК/28-10-27-01-11). Хоча, на наш погляд, таку помилку цілком можна віднести до неістотних. Адже ідентифікацію сторін можна провести аж за двома реквізитами: за ІПН (і саме за ним податківці їх і ідентифікують), а також за податковим номером платника.

Загалом, якщо помилкова ПН виписана на покупця — платника ПДВ, то краще, звісно, цю помилку таки виправити. Тим паче, що зробити це зовсім не складно. На дату виявлення помилки складіть розрахунок коригування (РК) з кодом причини коригування — 104 «Зміна номенклатури». У рядку 1 розділу Б повторіть помилковий рядок з ПН із мінусом у числових показниках, а рядок 2 заповніть правильно. Розділ А не заповнюєте. Реєструєте в ЄРПН такий РК самостійно, а покупець зможе відобразити ПК тільки після реєстрації РК (у періоді складання РК — якщо він зареєстрований своєчасно, в періоді реєстрації — у разі несвоєчасної реєстрації) (БЗ 101.13).

І ще. На наш погляд, зазначати період у найменуванні послуги взагалі необов’язково, якщо він не фігурує в первинці. Тут головне — дотримуватися одного принципу. Тобто якщо вирішите не зазначати, не зазначайте ані в акті, ані в ПН. А якщо вже зазначили в акті, то і в ПН також краще зазначте. Адже ПН складається на підставі первинних документів і повинна відповідати відображеній у них інформації (п. 44.1 ПКУ).

Схоже, на відповідність між актом і ПН натякають і податківці, а ось із питанням про необхідність відображення періоду в акті вони рекомендують звернутися до Мінфіну (лист ДФСУ від 05.11.2018 р. № 4701/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі