Теми статей
Обрати теми

Борошно з чужої пшениці — загроза сільгоспЄП

Децюра Сергій, податковий експерт
Лист ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. від 08.05.2019 р. № 2031/ІПК/04-36-12-04-21

висновок документа

Дохід від реалізації борошна, виготовленого на власних потужностях із пшениці, яка придбана в інших виробників, не відноситься до сільгоспдоходу платника сільгоспЄП

Сільгосптоваровиробники, які займаються не тільки виробництвом, а й переробкою сільгосппродукції, доволі часто цікавляться, чи мають вони право включити до розрахунку 75 % сільгоспчастки (яка дає право перебувати на сільгоспЄП) вартість продуктів переробки сільгосппродукції (наприклад, борошна), вироблених із придбаної в інших суб’єктів продукції (пшениці)?

Відповідь одна: ні, не може.

Пояснюється цей висновок тим, що відповідно до п.п. 298.8.3 ПКУ до сільгоспдоходу аграрія, який включається до розрахунку 75 % сільгоспчастки, включається дохід, отриманий від реалізації сільгосппродукції власного виробництва та продуктів її переробки, крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 — 2204 30).

При цьому коли мова йде про дохід від реалізації продукції рослинництва, то мають на увазі дохід, отриманий від реалізації продукції, що вироблена (вирощена) на угіддях, які належать сільгосптоваровиробнику на праві власності або надані йому в користування, а також продуктів її переробки на власних або орендованих виробничих потужностях.

Із цього випливає: щоб отримана від переробки на сільгосппідприємстві продукція потрапила до сільгоспдоходу, потрібно, аби виконувалися такі вимоги:

1) сировина, яка переробляється, та продукція, яка отримана від її переробки, має належати до сільгосппродукції.

Нагадаємо, що сільгосппродукцією (сільгосптоварами) вважаються товари, зазначені у групах 1 — 24 УКТ ЗЕД, а також відходи, отримані при виробництві сільгосппродукції (товарів), визначених у групах 1 — 24 УКТ ЗЕД, (п.п. 14.1.234 ПКУ). І пшениця, і борошно виконують ці вимоги;

2) сировина, з якої виробляється нова сільгосппродукція, повинна мати виробничий статус, тобто аграрій має сам виростити сільгосппродукцію на власних або орендованих потужностях (площах), тобто земділянках.

Отже, щоб отримане від переробки пшениці борошно мало виробниче спрямування, пшениця має бути вирощена безпосередньо аграрієм, який займається її переробкою. Про придбану в інших осіб (покупну) пшеницю цього сказати не можна.

Застерігаємо: на думку контролерів, сільгосппродукція, вироблена (вирощена) на орендованих землях, держреєстрація речових прав на користування якою не проведена, не може вважатися власновиробленою. А тому дохід від її продажу потрапить тільки до загального доходу аграрія і омине сільгоспдохід (лист ГУ ДФС у Донецькiй обл. від 17.12.2018 р. № 5258/ІПК/05-99-12-04-14, 108.02.02 БЗ).

Якщо застосувати вищеописані вимоги до нашої ситуації, то виходить, що борошно, вироблене із придбаної пшениці, виконує тільки одну з двох вимог, які дають право називати таку продукцію сільгоспродукцією власного виробництва і включати дохід від її продажу до сільгоспдоходу.

З цим погоджуються і фіскали у листі, що коментується. Вони переконані: дохід від реалізації борошна, виготовленого на власних потужностях з пшениці, яка придбана у інших суб’єктів, враховується тільки у загальній сумі доходу аграрія при розрахунку сільгоспчастки.

Про це потрібно пам’ятати всім переробникам-аграріям. Оскільки якщо аграрій виробляє борошно із придбаної пшениці, то щоб не порушити вимоги перебування на сільгоспЄП, дохід від реалізації такої переробленої продукції за рік у нього не має перевищувати 25 %. В іншому випадку є небезпека вилетіти з сільгоспЄП.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі