Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Книгу скарг — на смітник, копійки заокруглюємо й далі: зміни до правил торгівлі

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Податки & бухоблік Березень, 2019/№ 22
Друк
Постанова КМУ від 06.03.2018 р. № 168

Постановою, що коментується, уряд уніс дві поправки до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів*. Наскільки вони суттєві, вирішувати вам, але знати про них треба неодмінно. Зауважте, що вони набрали чинності з 13 березня — дати, коли була опублікована зазначена постанова.

* Затверджений постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833.

висновок документа

Кабмін скасував обов’язок суб’єктів господарювання забезпечити наявність у куточку покупця книги відгуків та пропозицій

«Дайте жалобную книгу». Читачі поважного віку, певно, пам’ятають цю ліричну комедію. А от працівникам прилавка навряд чи було до сміху, коли вони чули цю фразу від якогось розлюченого покупця. Нарешті це жахіття скінчилося. Книга скарг (зазвичай її називали саме так) відійшла в минуле.

Кого саме стосується ця приємна новина? Із Інструкції, яка регламентує ведення Книги**, доходимо висновку, що можуть вільно дихати всі підприємства (одиниці) роздрібної торгівлі та заклади ресторанного господарства. І хоча зазначена Інструкція нікуди не поділася, дотримувати її вимог більше не треба, оскільки вони суперечать нормативному акту вищої сили (постанові КМУ).

** Затверджена наказом МЗЕЗ і торгівлі від 24.06.96 р. № 349.

Важливо! У жодному разі постанова, що коментується, не скасовує вимогу щодо наявності на видному та доступному місці куточка покупця, в якому досі слід було розміщувати Книгу скарг. Як і раніше, у куточку покупця має бути наведена інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, а також адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. До речі, за відсутність або неправильне оформлення куточка загрожує адмінштраф у розмірі від 17 до 170 грн., а при повторному протягом року порушенні — від 85 до 459 грн. (ст. 155 КУпАП).

Звісно, ніхто не забороняє вам продовжувати вести Книгу скарг. Хоча, на думку урядовців, і без того є низка сучасних і більш дієвих інструментів для споживачів захистити свої права: залишати відгуки на сайтах самих закладів або ж на інших спеціалізованих сайтах, звертатися до Держпродспоживслужби, ДФС, суду.

Однак якщо ви вирішите здати Книгу скарг на макулатуру, органи держнагляду і контролю не зможуть пред’явити вам жодних претензій. І застосувати відповідні санкції за порушення правил торгівлі теж.

висновок документа

За відсутності в касі монет дрібних номіналів касир зобов’язаний здійснити заокруглення загальних сум розрахунків у порядку, передбаченому НБУ

Як торгівлі заокруглювати копійки. Так, як і раніше. Тобто за правилами, прописаними у постанові Правління НБУ від 15.03.2018 р. № 25. Інакше кажучи, нічого нового у цій частині Кабмін не сказав. Тож нагадаємо, що заокруглювати слід лише загальні у чеку суми розрахунків готівкою за товари/роботи/послуги. Вартість кожного товару не заокруглюєте. Заокруглення проводите за відсутності монет дрібних номіналів. Якщо такі монети є у будь-якої із сторін розрахунків, про жодне заокруглення не йдеться. Решта подробиць — у «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 31, с. 28.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі