Теми статей
Обрати теми

Нові правила обліку та звітності для «малюків» і Ко

Свіриденко Алла, податковий експерт
Зовсім нещодавно Мінфін уніс цілу низку змін бухгалтерської нормативки. Переважно вони стосуються правил ведення бухобліку та складання фінзвітності мікро- і малими підприємствами*, які звітують за спрощеною формою. Які наслідки цих змін для «малюків» та як вони вплинули на строки і порядок подання «малої» фінзвітності? Саме про це ми поговоримо в сьогоднішньому номері. Ну а розпочнемо, звісно ж, з того, що в декількох словах нагадаємо суть змін, що відбулися.

* А також непідприємницькими товариствами, підприємствами, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів і витрат згідно з податковим законодавством, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності.

Ідеться про зміни, внесені:

наказом № 226 — зокрема, до НП(С)БО 1, П(С)БО 25 та Інструкції № 291 (набрали чинності 23.07.2019 р.);

постановою № 625 — до Порядку № 419 (набрали чинності 24.07.2019 р.).

Частина цих змін носить косметичний характер: просто текст П(С)БО 25 «причесали» під актуальну редакцію Закону про бухоблік. Наприклад:

1. Змінили назву П(С)БО 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» на НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність». Тепер ані в назві стандарту, ані в його тексті поняття «суб’єкт малого підприємництва» не фігурує. І не дивно, адже користувачами НП(С)БО 25 є не лише малі та мікропідприємства, але й, наприклад, непідприємницькі товариства.

2. Змінили назви спрощених форм звітності: «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» став просто «Фінансовою звітністю малого підприємства» (форми № 1-м і № 2-м), а «Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» — «Фінансова звітність мікропідприємства» (форми № 1-мс і № 2-мс).

3. З НП(С)БО 25 виключили п. 3 розд. I, який суперечив нормам Закону про бухоблік. Нагадаємо, він установлював: якщо протягом звітного року підприємство не «вписалося» в «малі» та «мікро»-параметри, встановлені для надання скороченої і спрощеної звітності, то за відповідний звітний період, у якому це відбулося, і за подальші звітні періоди такого року підприємство складає повну фінзвітність. Але сьогодні це правило вже не діє, оскільки Закон про бухоблік вимагає, щоб для переходу до іншої категорії підприємств (а отже, й для надання фінзвітності в іншому форматі) юрособа відповідала новим критеріям протягом 2 років підряд (див. "На малі і мікро- розрахуйсь: хто є хто для НП(С)БО 25)" цього номера.

Проте косметичними правками все не обмежилося. Частина нововведень заслуговує на пильнішу увагу, оскільки впливає на порядок складання і подання «малої» фінзвітності. Що ж це за зміни?

1. Малі підприємства виключили з числа підприємств, які подають фінзвітність один раз на рік. Тобто тепер вони зобов’язані складати і подавати проміжну фінзвітність (абзац шістнадцятий п. 2 Порядку № 419).

Детальніше про строки подання «малої» фінзвітності див. "Строки подання малої фінзвітності" цього номера.

2. Уточнено перелік підприємств, які мають право застосовувати НП(С)БО 25, а отже, складати фінзвітність за скороченою формою (див. "Оновлене НП(С)БО 25: кому «світить» скорочена фінзвітність" цього номера).

3. Установлено, що підприємства, на які поширюється НП(С)БО 25, мають право вибору форми подання фінзвітності. Тобто вони самостійно вирішують, подавати їм повну чи скорочену фінзвітність (п. 2 розд. II НП(С)БО 1).

4. Відтепер усі підприємства, у тому числі малі й неприбуткові організації, повинні вести бухоблік з використанням рахунків класу 9 (застосовувати чи не застосовувати рахунки класу 8, підприємство обирає самостійно) (див. "Загальний vs спрощений: як обрати План рахунків" цього номера).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі