Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

ПДВ-зобов’язання зі смаком бонуса

Альошкіна Наталя, податковий експерт
Податки & бухоблік Вересень, 2019/№ 73
В обраному У обране
Друк
Лист ДФСУ від 17.07.2019 р. № 3307/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

висновок документа

База оподаткування ПДВ при торгівлі «за бонуси» визначається таким чином:

(1) операція з нарахування бонусів ПДВ не оподатковується;

(2) реалізація товарів за рахунок бонусів оподатковується ПДВ виходячи з їх договірної вартості, яка відображена у складі бухдоходу і включає:

— або суму отриманої грошової компенсації та суму бонусів (у грошовому еквіваленті), зарахованих до оплати вартості товарів (їх частини);

— або суму коштів, сплачених покупцем у рахунок оплати вартості таких товарів.

Ідеться про класичну бонусну програму в роздрібній торгівлі. Продавець реалізує товари фізособам — учасникам програми лояльності. За правилами участі в цій програмі покупцеві нараховують на картку лояльності деяку суму бонусів. Накопичені таким чином бонуси покупець може використати для отримання знижки або купівлі товарів у майбутньому. Тобто при придбанні товарів їх вартість зменшується на суму бонусів. У разі одночасного придбання декількох товарів з використанням бонусів їх вартість зменшується пропорційно.

Податківці роз’яснили, що сам собою факт нарахування бонусів на картку лояльності покупця не вважається постачанням товарів/послуг у розумінні ПКУ. Відповідно, така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ (п. 185.1 ПКУ). А тому в продавця немає підстав для нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за такою операцією.

А втім, визначення бази оподаткування при реалізації товарів «за бонуси» залежить від умов розрахунку бонусами і відображення доходу в бухобліку. А саме, розглядається два варіанти обліку.

1. Продавець при зарахуванні бонусів у рахунок оплати вартості (частини вартості) товарів фактично НЕ зменшує їх вартості. Тобто в бухобліку постачання таких товарів відображається за повною вартістю реалізації (без знижки).

У такому випадку базу оподаткування поставлених товарів визначають виходячи з їх договірної вартості, до складу якої включається:

— сума коштів, сплачених безпосередньо покупцем, і

— сума бонусів (перерахованих у грошове вираження), зарахованих до оплати вартості (частини вартості) таких товарів.

Цій варіант розрахунку бонусами податківці озвучують не вперше (див. лист ФСУ від 12.12.2018 р. № 5198/6 / 99-99-15-03-02-15 / ІПК). Фіскали, мабуть, мають на увазі «залікову» схему реалізації товарів з оплатою бонусами (див. статтю «Бонуси в роздробі» цього номера). Тобто вони намагаються бонуси представити у вигляді якоїсь компенсації, наданої покупцем продавцю. Якщо в чеку (накладній тощо) буде зазначена повна вартість товару (без знижки), а в бухобліку на повну суму будуть показані доходи, відкрутитися від ПДВ з повної суми постачання буде дуже важко. Тому більш життєздатний, на наш погляд, — другий варіант.

2. Продавець при реалізації товарів зменшує їх договірну вартість на суму нарахованих бонусів. Тобто в бухобліку постачання таких товарів відображається за вартістю, що дорівнює тільки сумі коштів, сплачених безпосередньо покупцем.

У такому разі ПДВ-базу поставлених товарів визначають виходячи з їх договірної вартості, яка включає виключно суму коштів, сплачених покупцем у рахунок оплати вартості таких товарів.

По суті, тут описана звичайний продаж товару зі знижкою на суму нарахованих бонусів. До речі, використовуючи цей варіант обліку, можливо, доведеться донараховувати ПЗ до мінбази (п. 188.1 ПКУ).

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно