Теми статей
Обрати теми

Новорічні листівки клієнтам

Адамович Наталія, податковий експерт
Ще одна передноворічна корпоративна традиція — розсилка новорічних листівок для клієнтів та партнерів. І ті, хто дотримується цієї традиції, часто цікавляться, як облікувати витрати на теплі привітання? Розглянемо й цей новорічний момент.

Дотримання традицій і правил доброго тону в корпоративних відносинах — запорука успіху. Тому багато підприємств розглядають привітання клієнтів зі святами як додатковий маркетинговий хід. Адже сьогодні отримати оригінальну паперову вітальну листівку на звичайну, а не електронну поштову скриньку стало ще більшим приємним сюрпризом, що запам’ятовується.

Зрозуміло, реалізація такої приємної й до того ж корисної традиції має бути затверджена наказом керівника, в якому слід: (1) обумовити коло отримувачів новорічних листівок; (2) зазначити мету такого заходу, зокрема зміцнення ділових і фінансових зв’язків, залучення до співпраці нових партнерів, створення належного іміджу підприємства тощо; (3) призначити відповідального за замовлення/оформлення та розсилку листівок. А далі все, як завжди: складаємо кошторис витрат, робимо звіт, додаємо первинку.

Бухгалтерський облік

Отримані від виробника та/або придбані новорічні листівки відображають в обліку як запаси (п. 4 НП(С)БО 9). Прибуткують їх на субрахунку 209 «Інші матеріали».

Зараховють виготовлені під замовлення або придбані листівки на баланс за первісною вартістю (пп. 8, 9 НП(С)БО 9). До первісної вартості не забуваємо включати й витрати на їх доставку від продавця/виробника, а також інші витрати, безпосередньо пов’язані з виготовленням/придбанням новорічних листівок.

Вартість новорічних листівок відображаємо у витратах у періоді використання новорічних листівок для привітань — відправлення контрагентам і партнерам

Використані на привітання новорічні листівки (відправлені їх адресатам) із субрахунку 209 списуємо до складу витрат на збут (відносимо на рахунок 93).

Таке списання має бути оформлене актом на списання ТМЦ. Скласти його можна й у довільній формі (з усіма необхідними реквізитами первинного документа, переліченими в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік). Також зазначити в ньому призначення використання листівок, їх кількість та вартість.

А ось витрати на оплату вартості послуг поштового зв’язку або на доставку іншою службою включаємо до адміністративних витрат (відносимо на рахунок 92).

Податок на прибуток

В обліку всіх підприємств (незалежно від обсягу дохідності) вартість листівок зменшує прибутковий об’єкт оподаткування в періоді відображення бухвитрат. При цьому жодні коригування фінрезультату тут не загрожують.

ПДВ

Вхідний ПДВ, сплачений (нарахований) у складі вартості листівок і послуг з їх розсилки, за наявності ПН, зареєстрованої в ЄРПН, або чека на суму, не більше 240 грн за день, включаємо до ПК.

Як ми вже з’ясували на початку статті, витрати на виготовлення/придбання новорічних листівок зазвичай спрямовані на те, щоб створити позитивний імідж підприємства, викликати інтерес до його діяльності, встановити нові торгово-виробничі контакти, цікаво виділивши себе серед інших. Тому, без сумніву, такого роду витрати з рекламним підтекстом носять суто господарську спрямованість. А отже, компенсуючі ПЗ згідно з п. 198.5 ПКУ за фактом розсилки листівок не нараховують.

Не буде тут і звичайних поставних ПДВ-зобов’язань за п. 188.1 ПКУ. Адже самі собою листівки не мають індивідуальної цінності, а отже, при їх відправленні адресатові взагалі не можна говорити про операцію постачання. Відправлена листівка є не чим іншим, як способом донесення інформації контрагенту через привітання (через логотип, товарний знак), а не постачанням — дарування самої листівки, використати яку за призначенням отримувач навряд чи зможе.

Проте свого часу податківці при розсилці рекламних листівок вимагали від платників нараховувати поставні ПЗ з ПДВ згідно з п. 185.1 ПКУ (див. лист ДФСУ від 03.11.2017 р. № 2510/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Тепер же, на думку податківців, щоб не потрапити ні під ПДВ-об’єкт при розсилці (п. 185.1 ПКУ), ні під компенсуючі ПЗ з п. 198.5 ПКУ, вартість рекламних листівок повинна включалася до продажної ціни товарів/послуг, що постачаються (див. лист ДФСУ від 22.03.2018 р. № 1162/6/99-99-15-03-02-15/ІПК). Причому це повинно бути підтверджено первинним документом (калькуляцією або іншим документом, визначеним обліковою політикою підприємства). Врахуйте це, якщо захочете напевно убезпечити новорічні листівки з рекламним підтекстом, що розсилаються вами.

Крім того, зауважте: оплата поштових послуг із пересилання письмової кореспонденції (прості і рекомендовані листи, поштові картки, бандеролі, секограми і дрібні пакети), наданих національним оператором (УДППЗ «Укрпошта»), здійснюється поштовими марками (ст. 21 Закону № 2759). А їх постачання згідно з п. 196.1.4 ПКУ не є об’єктом оподаткуваення ПДВ. Тому дбати про відображення ПК у цьому випадку не доведеться.

Розглянемо облік замовлення новорічних листівок та їх розсилку на прикладі.

Приклад. Щоб привітати клієнтів і партнерів з новорічними святами, підприємство замовило виготовлення вітальних листівок зі своїм логотипом і товарним знаком. Витрати на виготовлення та доставку листівок становлять 6000 грн (у тому числі ПДВ — 1000 грн). Витрати на розсилку листівок на підставі авансового звіту становлять 240 грн.

Облік вітальних листівок

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Сума, грн

Дт

Кт

1

Отримано виготовлені листівки

209

631

5000

644/1

631

1000

2

Відображено ПК з ПДВ (на підставі ПН,

зареєстрованої в ЄРПН)

641/ПДВ

644/1

1000

3

Перераховано оплату за виготовлення листівок

631

311

6000

4

Списано листівки на привітання партнерам і клієнтам

93

209

5000

5

Перераховано на особисту картку працівника кошти для оплати розсилки листівок

372

311

500

6

На підставі затвердженого авансового звіту відображено витрати на розсилку листівок

92

372

240

7

Повернено до каси залишок невикористаних грошових коштів

301

372

260

А наостанок, як у листівці: щасливого Нового року, фінансового благополуччя, удачі й успіхів у справах!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі