Теми статей
Обрати теми

Місія нездійсненна: врятувати сільгоспчастку

Децюра Сергій, податковий експерт
При розрахунку сільгоспчастки за 2019 рік підприємство встановило, що її розмір трішки не дотягує до межі 75 %. Тому аграрій вирішив збільшити розмір сільгоспчастки шляхом отримання назад раніше відвантаженого покупцю товару, що не вважається сільськогосподарським. Чи може ця операція змінити розмір сільгоспчастки аграрія?

Якщо аграрій виявив, що він недотримався сільгоспчастки на рівні не менше 75 % і це відбулося уже після того, як почався новий рік, то щоб легально вписатися в цю межу, аграрію потрібно довести, що причиною такого недотримання стали обставини непереборної сили (форс-мажор) (п.п. 298.8.4 ПКУ). Щоб це зробити, аграрію слід подати разом із документами на обрання сільгоспЄП рішення ВР АР Крим, обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин, в якому серед інших фігуруєте й ви.

Недотримання 75 % частки не з причин настання форс-мажорних обставин не дасть змоги юрособі стати платником сільгоспЄП.

Річ у тому, що коли прорахунок у сільгоспчастці виявили на початку наступного року, то повернення отриманої оплати покупцю і зворотне отримання від нього товару не зможуть вплинути на розмір сільгоспчастки року, який минув.

Як ми згадували раніше (див. с. 9 ), сільгоспчастка розраховується за даними бухобліку. Тому якщо повернення товару від покупця відбувається у наступному році, то воно жодним чином не вплине на фінзвітність року, за який рахується сільгоспчастка (у нашому випадку 2019 рік), яка є джерелом для визначення показника сільгоспчастки для сільгоспЄП. Тобто виправити розмір сільгоспчастки не вдасться.

Водночас якщо помилку виявили до закінчення року, за який рахується сільгоспчастка, то тоді, щоб вписатися у 75 % критерій, повернення покупцем раніше відвантаженого товару, який не віднесено до сільгосптовару, може стати доволі гарним виходом із ситуації, що склалася. При цьому, щоб зменшити розмір загального доходу, не обов’язково, щоб аграрій повертав покупцю кошти. Достатньо просто отримати від покупця товар. Річ у тому, що за правилами бухобліку дохід виникає не в момент отримання оплати за товар (як післяплати, так і авансу), а в момент відвантаження товару.

Якщо аграрій отримає назад товар наприкінці одного року і відвантажить його на початку наступного, то він може змістити дату виникнення доходу з одного періоду в інший. І це може врятувати його статус платника сільгоспЄП.

Але скористатися цим способом можна тільки тоді, коли виявили, що частка не дотягує до межі 75 % до закінчення року, за який вона рахується. При цьому повернення товару — це не єдиний спосіб вписатися у межу 75 %, якщо виявили недотягування до кінця року, за який рахується частка. Є й інші. А саме аграрій може:

1) зосередити увагу тільки на продажу сільгосппродукції і відмовитися від здійснення несільськогосподарських операцій;

2) збільшити розмір сільгоспдоходу. Для цього потрібно:

— спробувати збільшити обсяг продажу сільгосппродукції;

— збільшити ціну на продукцію, що планували продати до кінця відповідного року. Наприклад, спробувати експортувати свою продукцію за кордон;

— спробувати продавати власновирощену продукцію у переробленому вигляді, ціна на яку вища, ніж до переробки. Якщо самостійно переробити власновирощену продукцію аграрій не може, то можна віддати її на переробку на давальницьких умовах.

Водночас робити всі ці заходи слід у тому періоді, за який рахується сільгоспчастка. А тому радимо постійно моніторити розмір сільгоспчастки. І якщо виявиться прорахунок, то негайно вживати заходи для виправлення ситуації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі