Теми статей
Обрати теми

Як не втратити сільгоспЄП тим, хто проґавив строк переходу на сільгоспЄП

Децюра Сергій, податковий експерт
Якщо агротоваровиробник випадково проґавить строк подання документів на перехід на сільгоспЄП. Хоча всіх інших умов для обрання сільгоспЄП дотримається. Чи може він протягом року стати платником сільгоспЄП. Якщо так, то як це зробити?

За загальним правилом діюча юридична особа може стати платником сільгоспЄП тільки з початку певного року. Тому коли сільгосптоваровиробник не виконав умов для переходу на сільгоспЄП, а саме не подає фіскалам своєчасно (до 20 лютого) відповідний пакет документів (див с. 6 цього номера), то здається, що стати платником сільгоспЄП він у цьому році вже не зможе.

Водночас не все так погано, як здається на перший погляд. Річ у тому, що в окремих випадках стати платником сільгоспЄП навіть діючий сільгосптоваровиробник може посеред року. Але для цього він має трансформуватися, а саме здійснити реорганізацію.

Тим не менш, не всі способи такої трансформації дають змогу аграрію стати платником сільгоспЄП у рік реорганізації. Так, не можна стати платником сільгоспЄП новоутвореному агротоваровиробнику у рік реорганізації, якщо він утворився в результаті поділу або виділення. Такому новоутвореному аграрію, щоб стати платником сліьгоспЄП, доведеться зачекати початку наступного року, що йде за роком поділу чи виділення (п.п. 291.4.6 ПКУ).

А от у випадку здійснення інших видів реорганізації — стати платником сільгоспЄП новоутворений аграрій може в рік утворення.

Так, наприклад, стати платником сільгоспЄП у рік утворення може аграрій, якого створено в результаті реорганізації шляхом злиття або приєднання (п.п. 291.4.4 ПКУ).

Головне, дотриматися однієї умови: сільгоспчастка, отримана за попередній податковий (звітний) рік перед роком утворення всіма товаровиробниками, які беруть участь у їх утворенні (тобто якщо об’єднуються дві юрособи, то в них обох окремо), має дорівнювати або перевищувати 75 %.

Подібний висновок стосується і випадку, коли відбувається реорганізація підприємства шляхом перетворення, тобто відбувається зміна організаційно-правової форми аграрія. Наприклад, агротоваровиробник із товариства з обмеженою відповідальністю перетворюється в приватне підприємство, якщо це дозволено нормами чинного законодавства (п.п. 291.4.5 ПКУ).

У цьому випадку сільгосптоваровиробник, утворений шляхом перетворення, може бути платником сільгоспЄП у рік перетворення, якщо його сільгоспчастка за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 %.

Отже, коли аграрій пропустить строк подання документів для переходу на сільгоспЄП на початку року, він усе одно зможе стати платником сільгоспЄП за умови, що відбудеться або його:

— перетворення, тобто він змінить свою організаційно-правову форму;

— об’єднання з іншим суб’єктом господарювання, також агротоваровиробником, у якого за минулий рік перед роком об’єднання розмір сільгоспчастки становить не менше 75 %.

Який із варіантів обрати, вирішує кожен аграрій самостійно. Хоча більш привабливим і менш проблематичним, на наш погляд, є варіант із перетворенням. Тим, хто вирішить вдаватися до таких хитрощів, слід пам’ятати, що:

1) аграрій має дотримуватися всіх вимог для переходу юрособи на сільгоспЄП (див. с. 2 цього номера);

2) для набуття статусу платника сільгоспЄП йому доведеться протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем реорганізації, подати податківцям за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок (пп. 298.8.1 та 298.8.2 ПКУ):

— загальну і звітну декларації з сільгоспЄП за період від дати реорганізації до кінця поточного року та додаток 1 до декларації;

— розрахунок сільгоспчастки за минулий рік.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі