Теми статей
Обрати теми

Витрати на пакування: куди віднести?

Свіриденко Алла, податковий експерт
Підприємство займається оптовим продажем курячих яєць. Крім того, плануємо здійснювати розфасовку і продаж яєць лотками (10, 15 або 30 шт.). Як правильно відобразити в обліку витрати на розфасовку товару (вартість лотків, плівки, етикеток, заробітну плату фасувальника, а також амортизацію обладнання)? Чи можна обійтися без використання рахунку 23 «Виробництво»?

Підприємство, яке, окрім власне розфасовки та пакування, не здійснює яку-небудь переробку товару, не є виробником продукції.

Відповідно, задіювати рахунок 23 «Виробництво» для узагальнення витрат на пакування і розфасовку яєць не потрібно.

Тоді як же все-таки обліковувати такі витрати? На нашу думку,

витрати на розфасовку товарів торговим підприємствам треба обліковувати у складі витрат періоду

Такий висновок можна зробити з абзацу шостого п. 19 П(С)БО 16 «Витрати». Нагадаємо, він приписує витрати на передпродажну підготовку товарів відносити до складу витрат на збут.

Чинити аналогічно рекомендує і п. 23 Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджених наказом Мінекономіки від 22.05.2002 р. № 145. Він відносить витрати на зберігання, сортування, обробку, пакування і передпродажну підготовку товарів (продукції) до витрат на збут. Серед іншого такі витрати включають вартість пакувальних матеріалів та інші витрати на пакування і передпродажну підготовку товарів.

Таким чином, усі витрати торговельного підприємства на розфасовку яєць курячих (вартість лотків, плівки, етикеток, амортизацію обладнання і зарплату працівника, який обслуговує обладнання, тощо) списують в періоді їх здійснення на витрати на збут (Дт 93 — Кт 13, 20, 651, 661).

У податковоприбутковому обліку усі підприємства-прибутківці обліковують «пакувальні» витрати за бухгалтерськими правилами. А це означає, що усі понесені вами витрати зменшать об’єкт оподаткування в періоді їх списання до складу бухвитрат.

А як же вимоги пп. 8 — 9 П(С)БО 9 «Запаси», запитаєте ви. Нагадаємо, тут зазначено, що придбані запаси (у тому числі товари) зараховують на баланс підприємства за їх первісною вартістю. При цьому в первісну вартість, окрім самої плати постачальникові, потрапляють також витрати, які безпосередньо пов’язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання в запланованих цілях.

На наш погляд, застосовувати ці норми і включати пакувальні і розфасовувальні витрати в первісну вартість товарів некоректно. Річ у тім, що первісну вартість товарів збільшують саме ті витрати, які пов’язані з їх придбанням. А ось витрати, які обумовлені реалізацією товарів, відносяться вже до збутових витрат.

Яскравий приклад — облік витрат на оплату послуг митного брокера. При імпорті товарів вартість послуг митного брокера збільшує їх первісну вартість (оскільки такі витрати безпосередньо пов’язані з придбанням запасів). А ось ті ж послуги митного брокера, але вже при експорті, відносять до складу витрат на збут.

Ще один аргумент проти включення таких витрат в первісну вартість — вона формується у момент зарахування товарів на баланс підприємства і не може змінюватися в подальшому*. А збільшення первісної вартості товарів на пакувальні витрати вже через деякий час після їх оприбутковування порушує цей принцип.

* Ну хіба що в результаті уцінки/дооцінки, які проводять у встановлених П(С)БО випадках.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі