Теми статей
Обрати теми

Електронна трудова книжка

Ушакова Лілія, експерт з кадрових і податкових питань
Верховна Рада прийняла в першому читанні урядовий проєкт Закону № 3623 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Так-так! Саме цей законопроєкт у разі його прийняття та підписання Президентом дасть старт переходу на електронні трудові книжки. Тож паперові «трудові» на смітник? Ой, не поспішайте з висновками. Якби все було так швидко, то не було б цього тематичного номера.

Цілі законопроєкту № 3623 доволі цікаві: запровадити облік трудової діяльності працівника в електронній формі (введення електронної трудової книжки) та врегулювати питання щодо автоматичного призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Звісно, роботодавців передусім цікавить трудова книжка. Що ж нам пропонує законопроєкт? Що ми отримаємо у разі його прийняття?

Розпочнемо з головного.

Проєктом установлено п’ятирічний перехідний період. Цей час відведено для включення Пенсійним фондом до реєстру застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування (далі — Держреєстр) відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників.

Звідки пенсійники візьмуть ці відомості? Зі скан-копій трудових книжок працівників. Їх надаватимуть страхувальники або застраховані особи у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом.

Зверніть увагу: законопроєкт не встановлює обов’язку саме роботодавця надсилати такі відсутні відомості. Вони можуть бути отримані безпосередньо від застрахованої особи, тобто працівника.

Проте, зважаючи на те, що в загальному випадку трудові книжки працівників знаходяться у роботодавців-юросіб, імовірніше, Пенсійний фонд звертатиметься саме до підприємств із проханням організувати через вебпортал ПФУ подання скан-копій документів, що підтверджують трудовий стаж працівників.

Ба більше! Вже сьогодні Пенсійний фонд надсилає роботодавцям листи з проханням надати такі відомості на осіб, які набувають права на призначення пенсії за віком.

Та повернемося до законопроєкту.

Після надсилання-прийняття відомостей до Пенсійного фонду наявні у роботодавця трудові книжки потрібно буде видати працівникам особисто під підпис.

А якщо працівник звільняється до завершення роботодавцем процедури передачі відомостей? Що робити з його «трудовою»?

Її потрібно буде заповнити та видати йому в загальному порядку. Залишати в себе трудову книжку або відмовляти працівникові у звільненні з причини «ой, а я ще не передав» не можна!

Припустимо, відомості внесено. Трудова книжка видана під підпис.

Надалі облік трудової діяльності працівника здійснюватиметься в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Держреєстру.

У разі звільнення працівника йому в день звільнення потрібно буде видати копію наказу (розпорядження) про звільнення.

А якщо працівник не довіряє копіям наказів та просить зробити відповідний запис про прийняття на роботу, переведення та/або звільнення у трудовій книжці? У такому разі роботодавець зобов’язаний виконати вимогу працівника та належним чином заповнити паперову трудову книжку.

Правильно внести такі записи до трудової книжки працівника вам допоможе цей тематичний номер. Тож долучайтеся! Буде цікаво та пізнавально.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі