Висновок документа
З 01.05.2021 р. повинен запрацювати Електронний реєстр листків непрацездатності. З’явилося визначення лікарняного листка як електронного документа
Постановою, що коментується, викладений у новій редакції Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності.., затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 р. № 328.
Що «покращили»?
З 1 травня запрацює Електронний реєстр листків непрацездатності (далі — Реєстр).
Вести його буде Пенсійний фонд. Доступ до інформації, що міститься в Реєстрі, роботодавець-страхувальник і працівники — застраховані особи матимуть через електронний кабінет на вебпорталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua).
При цьому страхувальники зможуть побачити інформацію про лікарняні своїх співробітників тільки за період перебування з ними в трудових відносинах.
По суті, Реєстр формуватиметься як система накопичення, зберігання і використання електронних даних, що надходять, зокрема, з електронної системи охорони здоров’я, від ФСС, застрахованих осіб, страхувальників.
Причому, що насторожує, так це згадка, що від страхувальників надходитиме в Реєстр інформація про суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності і суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, про відмову в оплаті лікарняного листа, про наявність у працівника пільгового статусу, що передбачає виплату допомоги у розмірі 100 %. Як би у зв’язку з цим не придумали ще якийсь вид звітності.
Інформація з Реєстру про лікарняні листи страхувальнику і застрахованій особі надаватиметься у вигляді витягу з Реєстру в електронному вигляді і за бажання (при виконанні певних умов) в паперовому вигляді.
Сформований (виданий) програмними засобами Реєстру електронний документ буде підставою для звільнення від роботи, виплати лікарняних і надання соцпослуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Так що, вже з 1 травня усі лікарняні листи будуть в електронному вигляді?
Не упевнені. Передусім потрібно дочекатися затвердження МОЗ наказу, який би визначав механізм формування і видачі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
Саме цим документом має бути затверджена процедура, за якою інформація про медичні висновки, зроблені лікарем, потрапить в електронну систему охорони здоров’я, а вже звідти до Реєстру.
Тобто, по суті, електронні лікарняні запрацюють після того, як інформація про медичні висновки надходитиме від МОЗ у Реєстр.
Наостанок зазначимо, що зараз поки важко сказати, як функціонуватиме увесь цикл процесів, пов’язаних з електронними лікарняними і Реєстром.
Річ у тім, що КМУ дав ще три місяці на те, щоб міністерства, інші центральні і місцеві органи виконавчої влади привели свої нормативно-правові акти у відповідність із постановою, що коментується.
Тому, як ви розумієте, до цієї теми нам доведеться ще повернутися. І, швидше за все, не раз. ☺