11.01.2021

Пальне в каністрах та ліцензія на зберігання

Лист ДПСУ від 11.11.2020 р. № 4647/ІПК/99-00-09-03-03-06

висновок документа

Якщо пальне легковим автотранспортом доставляється із АЗС до поля в каністрах та одразу заливається у баки сільгосптехніки, зберігання пального при перевезенні не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального

Щодо того, чи потрібна ліцензія, якщо пальне зберігається в каністрах, ми писали чимало: див. «Податки & бухоблік», 2020, № 14, с. 25, № 40, с. 9, № 50, с. 19 (там читайте і про те, як відбиватись при перевірках), а також — № 82, с. 11. Інтерес до цих питань зрозумілий, адже штраф за зберігання пального без ліцензії — «усього-навсього» 0,5 млн грн!..

На цьому тлі нам здався достатньо ліберальним цей черговий лист фіскалів на згадану тему. Гадаємо, що він є логічним продовженням листів ДПСУ від 25.08.2020 р. № 3577/ІПК/99-00-09-03-03-06, від 31.08.2020 р. № 3630/ІПК/99-00-09-03-03-06, від 09.09.2020 р. № 3780/ІПК/99-00-09-03-01-06 про (не)потрібність ліцензії на зберігання пального в бензовозі. У цих листах висновки дуже схожі на той, що ми навели вище з коментованого листа.

Тобто, якщо закуплене на АЗС (тощо) і залите там у каністри (інші ємності, або в ємності бензовозів) пальне доставляється звідти та одразу заливається у баки транспортних засобів, техніки, таке інше, то ліцензія на зберігання пального не потрібна!

Таким чином, якщо пальне на момент фактичної перевірки наявне тільки в баках засобів/техніки/пристроїв, то фіскалів тепер вже не повинно цікавити, яким чином воно туди потрапило (але ж: не спійманий — не злодій ☺). Завжди можете відповісти, що привезли у каністрах (тощо) й одразу злили у баки і послатися на цей лист та/або три вищезгадані.

Але ж нагадаємо, що в цих ліцензійних питаннях фіскалів кидало у крайнощі. Зовсім спочатку вони роз’яснювали, що ліцензії на зберігання необхідні тільки на стаціонарні об’єкти. Потім «терези впали» у фіскальний бік*: навіть іще на початку 2020 року податківці у листі ДПСУ від 21.01.2020 р. № 229/6/99-00-04-01-01-06/ІПК щодо випадків, коли пальне каністрами/балонами тільки перевозилось з АЗС і одразу заливалось у баки техніки, фактично написали, що ліцензія на зберігання все одно потрібна.

* Детально про це читайте у тому ж «Податки & бухоблік», 2020, № 40, с. 9.

Але цей лист від 11.11.2020 р. та згадані листи щодо бензовозів свідчать, що податківці зрозуміли формальність і безглуздість такого підходу і знайшли щодо цих питань золоту середину.

Однак, все одно надто не розслабляйтеся і слідкуйте, щоб на момент фактичної перевірки усі каністри і т. п. ємності були порожніми (адже у листі чітко зазначено: «та одразу заливається у баки»). Якщо все-таки якесь пальне у каністрах (подібних ємностях) виявлять, то кажіть, що воно тут не зберігається, а знаходиться зараз на шляху з АЗС до відповідних баків. А працівник, що їх туди віз-ніс, раптово на хвилинку відійшов ☺. Є ще варіант розлити пальне у до-5-літрову тару, однак така тара повинна бути саме «споживчою»**, і з цим теж можуть бути проблеми.

** Термін «споживча тара» визначено у Порядку оплати послуг зі збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки), затвердженому постановою КМУ від 09.07.99 р. № 1225. І він, на жаль, доволі вузький…

Якщо ж перевірка виявить, що за даними бухобліку пального у вас обліковується більше, ніж наявного у баках, то, гадаємо, наслідки нестачі якихось об’ємів пального можуть бути для вас набагато кращими, аніж 0,5-мільйонний штраф за безліцензійне зберігання…