Теми статей
Обрати теми

Подаємо Звіт про управління

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Разом із річною фінансовою звітністю за 2020 рік великі і середні підприємства повинні подати ще й Звіт про управління. Кому та за якою формою його направляти? Чи можуть оштрафувати, якщо не оприлюднити цей Звіт?

Подання Звіту

Звіт про управління — це документ, який (ст. 1 Закону про бухоблік*):

* Закон України «Про бухоблік та фінзвітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.

— містить фінансову та нефінансову інформацію про діяльність підприємства, його стан і перспективи розвитку;

— розкриває основні ризики і невизначеності його діяльності.

Складати і подавати Звіт про управління зобов’язані виключно великі і середні підприємства. Мікро- і малі підприємства від подання цього Звіту звільнені (ч. 7 ст. 11 Закону про бухоблік). Причому середні підприємства мають право не відображати у Звіті нефінансову інформацію. Свій вибір вони закріплюють в обліковій політиці.

Нормативно форма Звіту про управління не встановлена. Підприємства її розробляють самостійно. Однак є Методрекомендації зі складання Звіту про управління, затверджені наказом Мінфіну від 07.12.2018 р. № 982 // «Податки & бухоблік», 2019, № 8, с. 10.

Формально Звіт про управління треба подавати тим же органам, яким подається фінансова звітність, і в ті ж строки. Але він не є складовою фінзвітності. У переліку фінзвітних форм з п. 1 розд. II НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» його немає. Тому податківцям цей Звіт не подають (див. лист ДФСУ від 19.02.2019 р. № 5491/7/99-99-15-02-01-17, БЗ 102.20.02 — діяла до 23.05.2020 р.). За тих же підстав відмахнувся від Звіту про управління і Держстат.

Оприлюднення Звіту

Звіт про управління є супутником оприлюднення річної фінзвітності разом з аудиторським висновком. Щоправда, цю вимогу висуває не сам Закон про бухоблік, а п. 2 Порядку № 419**. Тож

** Порядок подання фінзвітності, затверджений постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419.

Звіт про управління оприлюднюють лише тоді, коли сама фінзвітність підлягає оприлюдненню

А якщо не оприлюднити? Чим це загрожує?

За нормами ст. 16316 КпАП за порушення порядку оприлюднення фінзвітності або консолідованої фінзвітності разом з аудиторським звітом передбачений адмінштраф. Розмір санкції вражає: від 17000 до 34000 грн.

Але Звіт про управління, повторимо, не входить до складу фінзвітності. Відповідальність за його неоприлюднення, несвоєчасне оприлюднення, оприлюднення не в повному обсязі не встановлена. І нехай штрафи накладає Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (ст. 24422 КпАП). А в аудиторському звіті за результатами обов’язкового аудиту, щонайменше, має наводитися інформація про узгодженість Звіту про управління з фінзвітністю за звітний період, а також про наявність суттєвих викривлень у Звіті про управління та їх характер (п.п. 5 ч. 3 ст. 14 Закону України від 21.12.2017 р. № 2258-VIII). Це не привід застосовувати адмінштраф за ст. 16316 КпАП!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі