* Див. також статтю «Повідомлення про прийняття на роботу: як не помилитися?» цього номеру.
Ні, не порушило. Частиною 3 ст. 24 КЗпП установлено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом роботодавця, та повідомлення податкового органу про прийняття працівника на роботу.
У загальному випадку таке Повідомлення подається за формою, затвердженою постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413. Виняток — прийняття на роботу члена виконавчого органу госптовариства, керівника підприємства. Щодо таких осіб повідомленням про прийняття на роботу є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного держреєстру юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань.
Повідомлення про прийняття на роботу можна подати одним із таких способів: (1) засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб; (2) на паперових носіях разом із копією в електронній формі; (3) на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
У разі подання Повідомлення засобами електронного зв’язку роботодавці керуються Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі — Порядок № 557).
Після відправлення електронного документа роботодавці отримують:
— квитанцію № 1 — електронне повідомлення, що засвідчує факт і час отримання електронного документа в момент такого отримання. Квитанція № 1 формується за результатами автоматизованої перевірки отриманого електронного документа та повідомляє про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у квитанції № 1 повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин. У такому випадку квитанція № 2 не формується. Якщо на електронну адресу роботодавця не надійшла квитанція № 1, то документ вважається неодержаним;
— квитанцію № 2 — електронне повідомлення, що засвідчує факт і час прийняття/неприйняття чи реєстрації електронного документа.
У разі наявності квитанції № 2 про прийняття електронного документа датою та часом його прийняття (реєстрації) контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у квитанції № 1 (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).
Підсумуємо. Частина 3 ст. 24 КЗпП вимагає від роботодавця повідомити податкові органі про факт укладення трудового договору до моменту допуску працівника до роботи. Факт та час отримання такого повідомлення фіксується в квитанції № 1.
Якщо в квитанції № 1 зазначений позитивний результат автоматизованої перевірки електронного Повідомлення, проте квитанція № 2 надійшла із запізненням і працівник був допущений до роботи після отримання квитанції № 1, але до моменту отримання квитанції № 2, то вважається, що такий роботодавець виконав вимоги ч. 3 ст. 24 КЗпП щодо повідомлення податкового органу про прийняття працівника на роботу.
Тож у цьому випадку відповідальність, визначена ст. 265 КЗпП до роботодавця та ч. 1 ст. 41 КпАП до його посадових осіб за неповідомлення податкового органу про прийняття працівника на роботу до його фактичного допуску, не застосовується.