Теми статей
Обрати теми

Придбали склад із пальним: що із залишками?

Павленко Олексій, податковий експерт
За матеріалами категорії 114.11.02 Бази знань

Висновок документа

Податківці визначили, як змінити розпорядника акцизного складу, на якому наявні залишки пального, щоб новий розпорядник не втратив ці залишки для цілей обліку та сплати пального акцизу

Придбання АЗС, АГЗС та інших акцизних складів разом із залишками пального тягнуло за собою низку проблем. Зокрема — з переданням залишків пального в СЕАРП* від старого власника до нового. Адже механізму такого передання в нормативах не визначено.

* Система електронного адміністрування реалізації пального.

Старі проблеми. Ось моменти, які раніше не дозволяли нормальним чином здійснити передання залишків пального. Від старого розпорядника податківці не приймуть заяву про анулювання реєстрації акцизного складу, якщо в СЕАРП на такому складі рахуватимуться хоч якісь залишки пального. Склад анулюється лише за умови, що на ньому в СЕАРП дорівнюють нулю обсяги залишків пального за всіма кодами УКТ ЗЕД (п. 12 Порядку № 408**). Тобто спочатку залишки на складі треба обнулити, а потім вже подавати заяву про анулювання складу. Для цього треба скласти на відповідні обсяги пального акцизні накладні (АН). Але АН складаються лише у разі «реалізації пального», тобто фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з акцизного складу, зокрема, до іншого акцизного складу. Однак в СЕАРП за однією адресою одночасно раніше не міг бути зареєстрований той самий акцизний склад. Тому в таких випадках (при купівлі АЗС/АГЗС і т. п. із залишками пального), щоб покупцю не втратити залишки пального і не сплачувати за них пальний акциз, вдавалися до різних хитрощів. На кшталт: спочатку залишки пального «фізично передавали» (складали АН) на якісь пересувні акцизні склади, потім старий власник склад анулював, новий його реєстрував, і після цього туди «фізично передавали» (складали ще АН) залишки пального з пересувних акцизних складів. Така «хімія», звісно, була складною й небезпечною…

** Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 р. № 408.

Новий алгоритм. І от нарешті (мабуть під тиском небідних платників пального акцизу) фіскали у консультації в БЗ, що коментується, видали на-гора алгоритм зміни розпорядника акцизного складу, на якому наявні залишки пального. Послідовність дій пропонується така.

1. Новий розпорядник, до скасування реєстрації акцизного складу попереднім розпорядником, подає заяву з відміткою про реєстрацію акцизного складу. Такому складу присвоюється новий уніфікований номер в СЕАРП.

2. У день зміни власника складу для передачі залишків пального складається АН. У графі «Акцизний склад, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» АН зазначається уніфікований номер реєстрації в СЕАРП складу попереднього власника, а у графі «Акцизний склад, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» — номер складу нового власника. У графі «Опис товару згідно з УКТ ЗЕД» перед описом товару зазначаються дата та номер документа та причина зміни розпорядника.

3. Після передачі залишків пального попередній розпорядник подає заяву про анулювання реєстрації акцизного складу в СЕАРП, попередньо анулювавши реєстрацію витратомірів- та/або рівнемірів-лічильників, що наявні на акцизному складі.

Звісно, перш ніж розпочати якісь операції на такому акцизному складі, новому власнику потрібно зареєструвати в Реєстрі наявні на цьому складі лічильники.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі