Теми статей
Обрати теми

Страховий випадок та перші дії

Альошкіна Наталя, податковий експерт
Як-то кажуть, від нещасного випадку ніхто не застрахований — і цеглина на голову може впасти. Причому в такому разі більше пощастить тому, хто в касці. Тому якщо вже страховий випадок відбувся, легше буде тому, у кого на руках є страховка. Але врахуйте: сам факт нещасного випадку — ще не гарантія виплати страхового відшкодування. Важливо знати, що ж робити при цьому передусім. Ось про це й поговоримо в нашій статті.

Страхові випадки, на які поширюється дія договору страхування, можуть бути найрізноманітнішими. Тут може йтися як про шкоду, заподіяну стихійним лихом (повінь, ураган тощо), так і про шкоду, завдану діями людини (пожежа, порушення умов експлуатації тощо).

Важливо, щоб така подія була зазначена в договорі страхування як страховий випадок (ст. 16 Закону № 85). Також вивчіть правила, які щодо вашого виду страхування розробив страховик (ст. 17 Закону № 85), а, зокрема, зверніть увагу на:

винятки зі страхових випадків та обмеження в страхуванні;

— ваші дії як страхувальника в разі настання страхового випадку;

— перелік документів, що підтверджують настання страхового випадку тощо.

Крім того, ви зобов’язані виконувати вимоги, передбачені ст. 21 Закону № 85, а також інші умови, прописані договором страхування*.

* Тобто для страхувальника важливо ознайомитися з усіма умовами договору страхування ще на етапі його підписання.

Підставою для отримання страхового відшкодування є (ст. 25 Закону № 85): (1) заява страхувальника й (2) аварійний сертифікат, складений комісаром, що засвідчує настання страхового випадку та суму збитків.

(1) Заява. Страхувальник зобов’язаний повідомити страховика про настання страхового випадку у строк, передбачений договором страхування (ст. 21 Закону № 85). У такій заяві обов’язково мають бути зазначені дата і місце страхового випадку, відомості про настання страхового випадку, дата і місце страхування, номер поліса, завдання, яке повинні виконати аварійний комісар, дата і місце складання заяви, перелік матеріалів, що додаються (п. 13 Положення № 8).

У цій заяві страхувальник повинен також зазначити особу, якій при настанні страхового випадку перераховуватиметься страхове відшкодування. У випадку зі страхуванням ОЗ такою особою може бути: (1) або сам страхувальник; (2) або ремонтна організація, що здійснює відновлення пошкодженого після страхового випадку ОЗ.

(2) Аварійний сертифікат. За результатами проведеного дослідження аварійний комісар складає спеціальний документ, на підставі якого здійснюватиметься страхова виплата, — аварійний сертифікат (ст. 25 Закону про страхування, пп. 2 і 16 Положення № 8).

Аварійний сертифікат має бути засвідчений підписом і штампом саме того комісара, який займався розслідуванням конкретно цього страхового випадку. Аварійний сертифікат складається у двох примірниках, один з яких видається страховикові (страхувальникові), а другий зберігається в аварійного комісара (пп. 19 та 20 Положення № 8). На нашу думку, складати аварійний сертифікат можна й у трьох примірниках, щоб примірник документа одночасно мали і страховик, і страхувальник.

При цьому врахуйте: розмір страхового відшкодування не може перевищувати розміру прямих збитків страхувальника і зазвичай зменшується на суму франшизи.

Якщо сума збитків менше передбаченої франшизи — страхова виплата не здійснюється.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі