Теми статей
Обрати теми

Просуваємо сайт — обліковуємо витрати

Вишневський Михайло, податковий експерт
Нині Інтернет є не лише джерелом інформації, засобом комунікації тощо, але ще це щонайпотужніший маркетинговий інструмент і майданчик для торгівлі одночасно. Тому мало просто створити інтернет-сайт і захоплюватися отриманим результатом. Для того щоб ваше «дітище» приносило вам дійсно реальну користь і не загубилося у величезному інформаційному просторі, треба постійно займатися його просуванням.

Просування сайту — це комплекс заходів щодо забезпечення відвідуваності сайту цільовими відвідувачами. Основне завдання популяризації сайту полягає в тому, щоб про нього дізналося якомога більше потенційних клієнтів.

Інструменти просування

Передусім важливо, щоб ваш сайт могли самостійно знаходити сторонні зацікавлені люди. Для цього його необхідно зареєструвати в пошукових системах, тематичних каталогах, тобто сайт треба «засвітити».

Крім того, важливу роль у просуванні сайту відіграє непошукове його просування — наприклад, інтернет-реклама, у тому числі використання SMM (Social media marketing — реклама в соцмережах). Грамотне використання соцмереж дозволяє підвищити впізнанність бренда, сформувати позитивний і сучасний імідж компанії.

Загалом інструментів для залучення відвідувачів через Інтернет досить багато, але ми детальніше зупинимося на двох основних із них: (1) SEO-оптимізація та (2) інтернет-реклама, у тому числі SMM (реклама в соцмережах).

SEO-оптимізація є комплексом заходів оптимізації сайту з метою отримання високих рангів у пошуковій системі за запитами, що відповідають тематиці сайту. Ці дії дозволяють виводити ваш сайт на перші місця в пошукових системах, таких як, наприклад, Yandex, Google тощо. Чим вище позиція сайту в списку пошукової системи, тим більше ймовірність, що відвідувач зайде саме на нього. Цей інструмент просування можна назвати одним із найважливіших за своєю дією та ефективністю.

Однак пошукове просування сайту має один недолік — відчутний результат від цих заходів може бути отриманий тільки через декілька місяців. Тому у випадках, коли ефект має бути досягнутий у більш стислі строки, вдаються до інших непошукових способів просування. Наприклад, інтернет-реклама.

Інтернет-реклама. Рекламувати інтернет-сайт можна й за допомогою звичайної реклами, але популярнішою є саме реклама через Інтернет. По-перше, в ній зазвичай є посилання на сам сайт, що дозволяє відвідувачеві невідкладно скористатися пропозицією. По-друге, легко відстежити реакцію споживачів на кожну конкретну рекламу, а тому зрозумілий її ефект.

Один із видів інтернет-реклами — це банерна реклама. Вона міститься на спеціальних інтернет-засобах — банерах. Банери розміщуються на сайті в спеціальних банерних полях і зазвичай не мають стосунку до основного вмісту сайтів, на яких вони знаходяться. Зазвичай банер також містить посилання на web-сторінку з інформацією про рекламований товар та/або послугу.

Що стосується SMM (реклами в соцмережах), то вона дає можливість зворотному зв’язку з цільовою аудиторією, що, у свою чергу, сприяє отриманню швидкого відгуку на здійснювані дії з метою їх коригування.

Інші послуги просування. Окрім вищезгаданих заходів щодо просування сайту, важливо постійно здійснювати роботи з підтримки актуальності інформації, розміщеної на ньому. Для цього потрібно регулярно оновлювати сайт, представляти різні новинки товару, публікувати новини того чи іншого характеру.

Облікові моменти

Бухоблік. Зазвичай витрати на всі заходи, пов’язані із просуванням сайту, включаються до складу збутових витрат звітного періоду. Тобто вартість таких витрат списуємо в дебет рахунка 93 у періоді підписання акта наданих послуг. По суті, це звичайні витрати рекламного характеру.

Утім, щодо SEO-робіт буває так, що первісну частину цих робіт необхідно проводити ще в процесі створення сайту. Наприклад, роботи, спрямовані на зміну програмного коду сайту для акцентування уваги пошукових систем на найважливішій інформації на вашому ресурсі з метою подальшого, ефективнішого розкручування сайту. У такому разі витрати на первинні SEO-роботи відносяться до витрат, пов’язаних із доведенням сайту до робочого стану. Тоді вартість таких робіт потрапить до первісної вартості сайту (п. 11 НП(С)БО 8).

ПДВ. Операція з надання послуг просування сайту оподатковується ПДВ на загальних підставах за ставкою 20 %.

Замовник таких послуг — платник ПДВ має право відображати ПК за загальними правилами (ст. 198 ПКУ). При цьому йому не доведеться нараховувати ПЗ з ПДВ згідно з п. 198.5 ПКУ, якщо сайт, що просувається, використовується ним в оподатковуваних ПДВ операціях у рамках госпдіяльності.

Для підтвердження господарності вистачає, щоб акт наданих послуг містив деталізований опис таких послуг. Хоча не буде зайвим зробити ще «принтскрін» екрану із зображенням реклами, підготувати звіти, що розшифровують ключові слова, тексти, статистику показів тощо.

Податковоприбутковий облік. У податковому обліку витрати на просування сайту, що включаються у збутові витрати періоду в повному обсязі, враховуються при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток.

Тобто розд. ІІІ ПКУ в частині таких витрат не передбачає жодних податкових різниць, окрім загальних обмежень, які залежать від джерела придбання послуг (п.п. 140.5.4 ПКУ)*.

* Йдеться про придбання у неприбутківців і «особливих» нерезидентів.

А ось витрати на SEO, що включаються до первісної вартості сайту, у високодохідників і малодохідників-добровольців можуть брати участь в «амортизаційних» різницях у складі вартості сайту (пп. 138.1 і 138.2 ПКУ).

Розглянемо на прикладі відображення в обліку витрат на просування сайту.

Облік витрат на просування сайту

№ з/п

Операція

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дт

Кт

Придбаваємо послугу SEO-оптимізації у сторонньої організації

1

Виконано роботи і підписано акт виконаних SEO-робіт із сторонньою організацією

93

631

8000,00

2

Відображено суму податкового кредиту і отримано ПН, зареєстровану в ЄРПН

644/1

631

1600,00

641/ПДВ

644/1

3

Оплачено роботи виконавцю

631

311

9600,00

4

Сформовано фінрезультат

791

93

8000,00

Здійснюємо рекламу сайту в соцмережах власними силами

1

Нараховано заробітну плату співробітнику, зайнятому рекламою в соцмережах (SMM)

93

661

6000,00

2

Нараховано ЄСВ на заробітну плату такого співробітника

93

651

1320,00

3

Сформовано фінрезультат

791

93

7320,00

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі