Теми статей
Обрати теми

е-Лікарняний: труднощі продовження

Ушакова Лілія, експерт з кадрових і податкових питань
Нещодавно було оновлено портал Пенсійного фонду. У результаті цього дійства страхувальникам стала доступна така інформація за е-листками непрацездатності (або е-ЛН), як ознака алкогольного/наркотичного сп’яніння, порушення режиму лікування, причина непрацездатності. А ще в е-лікарняному з’явилося поле «номер випадку непрацездатності». Що це за звір такий? Він допоможе визначити, первинний е-ЛН чи продовження. Та про все по порядку.

Увага! Повний перехід на е-лікарняні перенесено на жовтень 2021 року. Тож продовжуємо спокійно приймати паперові лікарняні.

А наша сьогоднішня мета знайти відповідь на запитання: «Як визначити, первинний е-лікарняний чи продовження?».

Що говорить Порядок № 1234*? На підставі е-медвисновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, формуються е-лікарняні, кожен наступний із яких створюється як продовження першого, шляхом додавання наступного порядкового номера після знаку «-» до унікального номера першого е-лікарняного, та складають один страховий випадок (п. 6 Порядку № 1234). Проте на практиці, схоже, реалізувати цей механізм поки що не вдалося. Але не факт, що його не реалізують пізніше. Тож норму наводимо і розгрібаємо, що маємо на практиці.

* Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі.., затверджений наказом МОЗ від 17.06.2021 р. № 1234.

Що маємо на практиці? Наразі можливі два варіанти продовження е-лікарняного. Чудний та ще чудніший. Почнемо з першого.

Варіант 1. У разі продовження тимчасової непрацездатності новий е-лікарняний не формується, а в існуючому просто змінюється дата, по яку його видано, та номер, а саме цифра після знаку тире в номері е-лікарняного буде змінена на наступну.

Наприклад, у кабінеті страхувальника є один е-лікарняний працівника з номером 2000555555-3. Чи потрібно шукати попередні (2000555555-1 та 2000555555-2)? Ні, бо ви їх і не знайдете. Просто оплачуєте наявний лікарняний як первинний, за умови, що інших е-лікарняних, що передують цьому чи йдуть за ним та видані тому ж працівникові, немає в кабінеті страхувальника. А якщо є? Тоді можливий другий варіант продовження.

Варіант 2. Якщо на одного працівника відкрито декілька е-ЛН, що йдуть один за одним, то вони можуть складати один страховий випадок, якщо матимуть єдиний номер випадку непрацездатності.

При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

Пояснимо, як це працює на прикладі. Роботодавець у кабінеті страхувальника має два е-лікарняні, відкриті на одного працівника:

img 1

е-Лікарняні йдуть один за одним. У них різні номери. Але вони можуть складати один страховий випадок, якщо матимуть єдиний номер випадку непрацездатності. Для того, щоб його побачити, слід відкрити е-лікарняний. Номер випадку непрацездатності вказаний під номером е-ЛН. Припустимо, що в обох лікарняних один номер випадку непрацездатності — 77777. Тоді лікарняний 2000111111-1 є первинним, а лікарняний 2000222222-1 продовженням.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі