Теми статей
Обрати теми

Відрядження: коли подавати авансовий звіт та за якою формою?

Ушакова Лілія, експерт з кадрових і податкових питань
Працівник перебував у відрядженні з 3 по 13 липня 2023 року. В яких випадках зараз потрібно подавати Звіт про використання коштів? Чи діє вже нова форма Звіту? Якщо діє і йому потрібно звітувати, то за якою формою?

Таке запитання надійшло від читача «Податки & бухоблік». Відповідаємо.

Порядок подання Звіту про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт (далі — авансовий звіт), встановлено п.п. 170.9.4 ПКУ. Причому з 01.04.2023 такий звіт потрібен не завжди.

Авансовій звіт обов’язковий у випадках:

— наявності оподатковуваного доходу, визначеного згідно з п.п. 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми податку;

— використання платником податку готівки понад суму добових (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Якщо підзвітна особа застосовувала корпоративні чи особисті платіжні інструменти (їх реквізити) для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових, то за відсутності оподатковуваного доходу з 1 квітня 2023 року авансовій звіт не складається та не подається.

Таким чином, з 01.04.2023 ПКУ вимагає подавати авансовий звіт лише у разі:

1) виникнення оподатковуваного доходу;

2) готівкових розрахунків, крім випадку, коли використана готівка не перевищила суму належних працівнику добових.

Строк подання авансового звіту встановлено п.п. 170.9.3 ПКУ. У загальному випадку — до закінчення місяця, наступного за місяцем завершення відрядження. Якщо ж працівник здійснював розрахунки з використанням платіжних інструментів (їх реквізитів) і списання коштів відбулося після дати закінчення відрядження, цей строк продовжується ще на місяць.

З 13.07.2023 авансовий звіт подаємо за оновленою формою (у редакції наказу Мінфіну від 09.05.2023 № 239)

При цьому не має значення, коли саме були понесені витрати працівником, що зазначаються в звіті. Важливо, яка саме форма авансового звіту діє на день його подання.

Повідомте працівнику, який звітує, що він заповнює всі графи авансового звіту, крім граф: «Звіт перевірено», «Залишок унесений (перевитрата видана) в сумі _________ грн, коп. касовий ордер / платіжна інструкція», кореспонденції рахунків бухобліку, розрахунку суми утриманого податку за неповернуті суми надміру витрачених коштів / електронних грошей на відрядження або під звіт. Ці графи заповнить особа, уповноважена на такі дії роботодавцем.

Графу «Звіт затверджено» підписує керівник (уповноважена особа) / самозайнята особа.

Подати звіт можна у паперовій або в електронній формі (з дотриманням вимог щодо електронного документообігу).

До речі, про нову форму авансового звіту ми розповідали в статті «Авансовий звіт: нову форму затверджено» // «Податки & бухоблік», 2023, № 52.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі