Методика, яку сьогодні розглядаємо, застосовується при документальних перевірках (планових або позапланових, виїзних або невиїзних). Весь процес проведення таких перевірок умовно поділено на 3 етапи.
Етап 1 — організаційний. Податкова відбирає платника податків, якого перевірятиме. Після виходу на перевірку обзнайомлюється з його наказом про облікову політику, наказами про прийняття на роботу працівників, штатним розписом, цивільно-правовими договорами.
Етап 2 — перевірочний. ПДФО/ВЗ/ЄСВ є суто розрахунковими величинами. Тож правильність їх обчислення податківці визначають виключно шляхом перевірки (суцільним чи вибірковим способом) даних:
— первинних документів, що містять відомості про доходи, що були нараховані (виплачені) фізособам;
— регістрів бухгалтерського обліку, наданих платником податків під час проведення документальної перевірки.
Перевіряють рахунки: 64 «Розрахунки за податками й платежами», 65 «Розрахунки за страхуванням», 66 «Розрахунки за виплатами працівникам», 30 «Готівка», 31 «Рахунки в банках», 37 «Розрахунки з різними дебіторами», 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками»
Отримані дані порівнюють з тими, що були зазначені у звітності (Об’єднаному звіті, а до його появи — в формі № 1ДФ та Звіті з ЄСВ).
Увага! Під час проведення перевірки можуть використовувати інформацію, що надійшла: