На жаль, у запитанні читача відсутня інформація щодо конкретної причини, якою обумовлена необхідність скасування реєстрації РРО. Тож відповідатимемо на нього виходячи із загального розуміння ситуації.
Алгоритм скасування реєстрації РРО регламентовано гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547*.
Зокрема, реєстрацію скасовують, якщо (далі наводимо окремі підпункти п. 1 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547):
1) суб’єкт господарювання подав заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку № 547);
10) в органу ДПСУ є відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення суб’єкта господарювання;
11) викрадено РРО;
12) змінено власника РРО;
13) щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ повідомив орган ДПСУ, що такий об’єкт оподаткування закритий або не експлуатується;
14) суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням ПРРО вирішив відмовитися від використання РРО, строк служби якого не закінчився.
Скасування реєстрації РРО з підстав, установлених підпунктами 1, 11, 12 і 14, може здійснюватися виключно за заявою суб’єкта господарювання, яку подають до податкової за місцем реєстрації РРО (п. 3 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547). А ось у випадках, визначених, зокрема, підпунктами 10 і 13, розреєстрація може відбуватися як за заявою суб’єкта господарювання, так і примусово (обов’язкове скасування) за рішенням органу ДПСУ за місцем реєстрації РРО (п. 2 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547).
У будь-якому разі
перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в ЦСО, з яким суб’єкт господарювання уклав договір про технічне обслуговування та ремонт РРО
Судячи із запитання читача, саме це і є тією перешкодою, яку буцімто неможливо подолати в ситуації, що склалася.
Разом з тим, якщо необхідність скасування РРО обумовлена ліквідацією суб’єкта господарювання (п.п. 10 п. 1 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547), то все, насправді, дещо простіше. Адже, як ми сказали вище, розреєстрація РРО в цьому випадку може відбуватися як за заявою платника, так і податківцями самостійно.
Якщо ж розреєстрація відбувається за рішенням податківців, то процедура розпломбування в ЦСО проводиться за можливості (п. 3 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547). Тобто в такому разі розпломбування РРО можна не проводити.
Так само без розпломбування можна обійтися й тоді, коли необхідність скасування реєстрації РРО обумовлена закриттям торгової точки в м. Полтаві. Досить лише подати заяву за формою № 20-ОПП, в якій зазначити про закриття такої торгової точки і тим самим перекласти обов’язок скасування реєстрації РРО на податківців.
Можна припустити, що розпломбування РРО не вимагає також такий випадок його розреєстрації, як викрадення (п.п. 11 п. 1 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547), хоча прямої вказівки на це в Порядку № 547 ми не знайшли.
У решті випадків обійти формальну вимогу про розпломбування РРО перед скасуванням його реєстрації не вдасться. Виходом із ситуації, на нашу думку, може бути переукладення договору на обслуговування РРО з іншим ЦСО, який після цього здійснить розпломбування вашого РРО. Однак для остаточної впевненості в тому, як правильно діяти в такій ситуації, не завадить отримати індивідуальну податкову консультацію на свою адресу.