Теми статей
Обрати теми

Що можна не сплачувати платникам сільгоспЄП у 2024 році

Децюра Сергій, податковий експерт
Якщо сільгосптоваровиробник буде працювати на сільгоспЄП протягом 2024 року, то він точно може розраховувати на чималий обсяг послаблень зі сплати різних податків і зборів, які дає сам факт обрання сільгоспЄП. Крім усього цього, через дію воєнного стану (ВС) аграрій отримає ще і деякі воєнні послаблення. Щоб було зрозуміло, які послаблення у сплаті податків і зборів отримає особа, що стане платником сільгоспЄП, поговоримо далі.

Послаблення для всіх платників сільгоспЄП

Сам факт того, що аграрій носитиме горде ім’я — платник сільгоспЄП, приносить йому чимало звільнень від сплати низки податків і зборів. Перелік цих гарантованих звільнень наведено як у п. 297.1 ПКУ, так і в інших нормах ПКУ. Пригадаємо всі послаблення, на які можуть розраховувати тільки платники сільгоспЄП.

Податок на прибуток. Як тільки аграрій став платником сільгоспЄП, так одразу він отримує звільнення від сплати податку на прибуток.

Але в певних випадках все одно податок на прибуток навіть платникам сільгоспЄП платити доведеться. Мова йде про випадки, коли платник сільгоспЄП (п.п. 1 п. 297.1 ПКУ):

1) здійснює виплату доходів нерезиденту — юрособі або уповноваженій ним особі (крім постійного представництва на території України) із джерелом їх походження з України (п. 297.5 ПКУ). Мова йде про те, що навіть платнику сільгоспЄП доводиться при виплаті доходів нерезиденту сплатити з таких доходів податок на репатріацію.

Виняток становить тільки виплата нерезидентам деяких видів доходів, які прирівняні до дивідендів. Мова про доходи, прирівняні до дивідендів, перелічені в абзацах четвертому — шостому п.п. 14.1.49 ПКУ (конструктивні дивіденди).

Це твердження стосується як юросіб, так і ФОП — платників сільгоспЄП.

Крім того, пам’ятайте: податок на репатріацію не утримують з доходів, що виплачуються нерезидентам-фізособам. Їх доходи оподатковують ПДФО згідно з п. 170.10 ПКУ;

2) визнається контролюючою особою над контрольованими іноземними компаніями (КІК). Хто вважається контролюючою компанією, а хто є КІК, прописано у ст. 392 ПКУ.

Але якщо платник сільгоспЄП є контролюючою компанією, то він має нараховувати та сплачувати податок на прибуток із скоригованого прибутку КІК (п. 297.6 ПКУ). Цей виняток зі звільнення стосується саме юросіб — платників сільгоспЄП.

ПДФО. ФОП, які обрали сільгоспЄП, звільнені від сплати ПДФО за себе в частині доходів, що отримані в результаті госпдіяльності (п.п. 2 п. 297.1 ПКУ). Воно і не дивно, адже вони сплачують ЄП.

Водночас якщо фізособа, що створила ФОП, є контролюючою особою, то вона має сплатити ПДФО зі скоригованого прибутку КІК у порядку, визначеному п. 170.13 ПКУ.

Земподаток. Як юрособи, так і ФОП, які обрали сільгоспЄП, звільняються від сплати податку на майно, в частині земподатку за земділянки, що використовуються для ведення сільгосптоваровиробництва.

Звільнення від земподатку стосується тільки земель, якими володіє юрособа чи фізособа, яка створила ФОП (п.п. 3 п. 297.1 ПКУ)

Причому за загальним правилом, якщо юрособа чи ФОП не використовує землі у сільгоспдіяльності, то за них земподаток платити слід. Водночас на час дії ВС, навіть якщо така земля не використовується у сільгоспдіяльності, можна розраховувати на воєнне звільнення (детально про це нижче).

Що стосується орендної плати за землі державної та комунальної власності, то від її сплати сам факт отримання статусу платника сільгоспЄП не звільняє. Тобто навіть платники сільгоспЄП мають платити таку орендну плату за загальним правилом. Але у воєнний час від такої сплати деякі аграрії можуть отримати воєнне звільнення (про це див. далі).

Рентна плата. Також платники сільгоспЄП звільнені від сплати рентної плати за спецводокористування (п.п. 4 п. 297.1 ПКУ).

Її на сьогодні платять тільки первинні водокористувачі, тобто особи, що на підставі дозволу на спецводокористування здійснюють забір води із водного об’єкта, у тому числі із свердловини. Тому аграрії, які використовують воду з підземного водного об’єкта (із свердловини) чи з наземного водного об’єкта (ставка, озера тощо) для господарських цілей, наприклад напування тварин чи зрошення землі, не сплачують рентну плату за таку воду.

Всі інші види рентної плати платники сільгоспЄП мають платити на загальних підставах.

Водночас оскільки ми зараз говоримо про агротоваровиробників, то деякі категорії цих платників можуть розраховувати на звільнення від сплати рентної плати за видобування корисних копалин (води). Тобто мова йде про звільнення від рентної плати за видобування води зі свердловин.

Так от, від її сплати точно можуть бути звільнені платники сільгоспЄП (як і платники інших ЄП-груп та іншої системи оподаткування), які займаються видобуванням води із свердловини. Але при цьому згідно із законодавством:

— їх визнано фермерськими господарствами (ФГ) (п.п. 252.1.4 ПКУ). Це стосується як ФОП, так і юросіб;

— вони можуть видобувати воду без дозволу на спецводокористування. Мова йде про тих аграріїв (в тому числі й платників сільгоспЄП), які видобувають воду із свердловини у об’ємі, що не перевищує 5 куб. м на добу. Адже коли видобувати воду в такому обсязі, то аграрій не здійснює спецводокористування і тому не повинен мати дозвіл на спецводокористування. А ті суб’єкти, які не мають такого дозволу, не вважаються платниками рентної плати за видобування корисних копалин. На цьому акцентують увагу податківці у БЗ 122.01 та 122.04.

Усі інші аграрії, які видобувають воду (тобто яких не віднесено до фермерських господарств чи які видобувають воду у обсязі, більшому ніж 5 куб. м на добу), повинні платити рентну плату за видобування води

Акцизний склад. Платники сільгоспЄП можуть розраховувати на користування більш лояльними критеріями для невіднесення їх місць зберігання пального до акцизних складів. Так, не буде акцизним складом місце зберігання пального для платника сільгоспЄП, який використовує пальне тільки для власних потреб і не здійснює реалізації та зберігання пального іншим особам, якщо йому на склад надійшло за календарний рік пального не більш ніж 10000 м3 (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії) (п.п. «в» п.п. 14.1.6 ПКУ). При цьому обсяг ємностей, що є на складі, ролі не відіграє.

Якби аграрій не був платником сільгоспЄП, а був би на загальній системі чи на звичайному ЄП, то тоді навіть якби він використовував пальне тільки на свої потреби, його нафтосклад не ставав би акцизним при дотриманні набагато жорсткіших вимог. А саме обсяг обороту пального на складі не повинен був перевищувати 1000 куб. м (а це у 10 разів менше, ніж дано платнику сільгоспЄП), а об’єм ємностей не повинен бути більше 200 куб. м (на сільгоспЄП місткість ємностей ролі не відіграє).

Пільги для орендодавців. Також платники сільгоспЄП мають послаблення, які передаються особам, що з ними співпрацюють. Мова йде про фізосіб, які передають платнику сільгоспЄП в оренду землю. Такі фізособи-орендодавці отримують звільнення від сплати земподатку за передані в користування землі платнику сільгоспЄП (п. 281.3 ПКУ).

Інші послаблення. Обрати сільгоспЄП можуть тільки агротоваровиробники. А отже, платники сільгоспЄП можуть розраховувати на послаблення, встановлені для агротоваровиробників. Так, наприклад, аграрій (у тому числі й платник сільгоспЄП) може розраховувати:

1) на отримання звільнення від сплати податку на нерухомість за сільгоспбудівлі та споруди, які віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) за ДК 018-2000*.

* ДК 018-2000 скасовано. Замість нього затверджено Національний класифікатор НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд». За ним клас 1271 носить назву «Нежитлові сільськогосподарські будівлі». Однак перейматися цим поки що не варто, оскільки наведена норма і досі містить посилання на ДК 018-2000.

Його можуть отримати всі аграрії, як юрособи, так і ФОП.

Критерії отримання звільнення прості. Слід бути агротоваровиробником, володіти сільгоспбудівлями та спорудами, які віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) за ДК 018-2000 та використовувати у своїй діяльності і не здавати їх в оренду, лізинг, позичку (п.п. «ж» п.п. 266.2.2 ПКУ). Тоді за такі сільгоспбудівлі податок на нерухомість можна не сплачувати.

Звичайно, на час дії ВС перелік об’єктів нерухомості, за які можна не платити податок на нерухомість, дещо розширився. Причому це воєнне звільнення стосується усіх платників, а не тільки аграріїв, які обрали сільгоспЄП. Про воєнні пільги для аграріїв див. нижче;

2) на пільги у сплаті ЄСВ. Але мова тільки про ФОП, що є сімейним ФГ. Так от, такі ФОП можуть розраховувати на такі послаблення:

— фізособа, яка заснувала ФОП, має сплачувати ЄСВ у мінімальному розмірі;

— можна розраховувати на держпідтримку у вигляді часткової сплати ЄСВ (від 10 до 90 % мінімального страхового внеску) протягом 10 років за членів/голову сімейного ФГ. Про особливості сплати ЄСВ ФГ читайте у статті «Сплата ЄСВ членами фермерського господарства за 2023 рік» // «Податки & бухоблік», 2024, № 9 (ср. ).

Воєнні звільнення від сільгоспЄП

СільгоспЄП та АТО/ООС-звільнення. На час дії ВС існує два види послаблень для платників сільгоспЄП. Перше — це АТО/ООС-звільнення.

Ще до початку повномасштабного вторгнення у п.п. 38.8 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ містилося звільнення від сплати сільгоспЄП для аграріїв за землі, які були окуповані до 24.02.2022.

Це звільнення поширюється на земділянки, які розташовані на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях. Тобто мова йде про землі, які перелічені у Переліку, затвердженому розпорядженням Кабміну від 07.11.2014 № 1085-р (п.п. 38.1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Цей Перелік з початком ВС не оновлювався. Тому ті аграрії, які потрапили під окупацію після 24.02.2022, навіть із Луганської та Донецької області, на звільнення на час ВС від сплатити сільгоспЄП розраховувати не можуть.

Водночас діє це звільнення для вищезгаданих земель на період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення АТО та/або ООС. І хоч з 24.02.2022 в Україні введено ВС, на час його дії АТО/ООС не припинено. Тому розраховувати на це звільнення можна й на час дії ВС.

СільгоспЄП і ВС-звільнення. У 2023 році законодавці таки надали

звільнення від сплати сільгоспЄП на час дії ВС для сільгоспугідь та/або земель водного фонду, які знаходяться на територіях, на яких ведуться активні бойові дії (АБД) або такі території є тимчасово окупованими (п.п. 69.33 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ)

Зазначене звільнення діє до дати завершення на таких територіях АБД або тимчасової окупації.

Визначення територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих територій має відбуватися за Переліком № 309*. Саме спираючись на нього (на дати, вказані в ньому щодо дії на певній території АБД та/або окупації) і слід визначати, чи отримує аграрій у 2024 році звільнення від сплати сільгоспЄП.

* Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджений наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309.

Якщо на 01.01.2024 території, де знаходяться землі аграрія, перебувають в окупації чи в зоні АБД, то допоки у 2024 на вашій території не закінчиться АБД чи окупація, за такі землі сільгоспЄП рахувати не потрібно.

Якщо всі землі на початок 2024 року знаходяться в зоні АБД чи тимчасової окупації, то все одно слід подати звітність із сільгоспЄП на 2024 рік. У ній ви просто не нараховуєте податок

А подаєте цю декларацію через те, що без неї бути у 2024 році платником сільгоспЄП не вдасться. Звичайно, якщо немає зараз змоги подати таку декларацію, то будете її подавати, коли вона з’явиться.

Якщо ж земля розташована у 2024 році тільки на території, яка знаходиться в зоні можливих бойових дій чи на іншій території, на якій немає ні активних бойових дій, ні окупації, то рахувати сільгоспЄП слід за загальними правилами.

Винятки становить тільки земля, яка:

— перебуває у консервації;

забруднена вибухонебезпечними предметами або непридатна для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

Адже відповідно до п. 2921.1 ПКУ вищезгадані землі не є об’єктом оподаткування сільгоспЄП на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені або визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Сільгоспчастка і послаблення

Загальні вимоги. Щоб юрособа була платником сільгоспЄП у наступному році, розмір її сільгоспчастки має бути на рівні, не меншому за 75 % (п.п. 4 п. 291.4 ПКУ). Тобто розмір сільгоспчастки має або дорівнювати, або бути вищим за цей показник.

Водночас через різні причини, в тому числі і через воєнні дії, аграрії не завжди мають змогу виконати вимогу щодо розміру сільгоспчастки на рівні 75 %. Але це не означає, що аграрій, який не виконав цю частку, вже не зможе обрати чи бути платником сільгоспЄП. Адже на сьогодні у ПКУ є декілька норм, які дають право навіть тим, хто не утримав сільгоспчастку на рівні 75 %, обрати сільгоспЄП.

Форс-мажорне послаблення. Мова йде про ситуацію, коли аграрій не виконає 75 % сільгоспчастки у звʼязку із виникненням обставин непереборної сили (п.п. 298.8.4 ПКУ).

Звертаємо увагу! Цим послабленням можуть скористатися тільки ті аграрії, які у минулому році були платниками сільгоспЄП і через форс-мажор не змогли виконати вимогу щодо розміру сільгоспчастки.

Причому щоб аграрію бути платником сільгоспЄП і без дотримання сільгоспчастки, обласна рада має підтвердити настання форс-мажору, який не дав йому змогу утримати сільгоспчастку на рівні 75 %. Саме вона має видати рішення про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.

Якщо аграрій потрапив до цього переліку, то є шанс бути платником сільгоспЄП у наступному році і без дотримання сільгоспчастки на рівні 75 %

Той факт, що в Україні діє ВС і існує лист від ТПП від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 про визнання війни форс-мажором чи навіть у підприємства є індивідуальний сертифікат ТПП про те, що на території підприємства відбувся форс-мажор, без рішення обласної ради про настання форс-мажору і згадки у ньому аграрія в останнього немає права скористатися цим послабленням.

Водночас це не говорить про те, що під час дії ВС аграрій без рішення обласної ради про настання форс-мажору повинен завжди дотримуватися 75 % межі, щоб бути платником сільгоспЄП. Про них далі.

Послаблення АТО/ООС. Якщо усі землі аграрія знаходяться в зоні проведення АТО/ООС, то до їх закінчення (на час ВС АТО/ООС продовжує діяти) він має право бути платником сільгоспЄП без дотримання 75 % сільгоспчастки. Таке право йому дає п.п. 38.8 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.

Але таке послаблення стосується тільки аграріїв, у яких сільгоспугіддя розташовані на територіях, що були окуповані до 24.02.2022 (їх перелік шукайте у розпорядженні Кабміну від 07.11.2014 № 1085). На окуповані території після 24.02.2022 це звільнення, на жаль, не поширюється.

Що стосується територій, які окуповані починаючи з 24.02.2022, а також територій, на яких ведуться бойові дії, то для них у ПКУ щодо дотримання сільгоспчастки є своє послаблення.

Сільгоспчастка під час ВС. У ПКУ існує і окреме послаблення щодо виконання розміру сільгоспчастки, направлене на аграріїв, у яких землі знаходяться на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на тимчасово окупованих територіях. Таке послаблення міститься у п.п. 10.1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. А саме в ньому говориться про те, що доки діє ВС, для обрання сільгоспЄП вперше чи продовження перебування на сільгоспЄП у наступному році аграрій, на землі якого велися (ведуться) бойові дії (як можливі, так і активі), а також якщо землі аграрія були чи є в окупації, може орієнтуватися на сільгоспчастку в розмірі не 75 %, а лише 50 %.

Але щоб можна було скористатися 50 % межею, при обранні чи підтвердженні статусу платника сільгоспЄП на 2024 рік має виконуватися така вимога:

не менше 30 % загальної площі сільгоспугідь та/або земель водного фонду, що належать чи використовуються аграрієм у попередньому році (тобто 2023), розташовувалися не менше 6 місяців на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, які тимчасово окуповані

Щоб визначити, чи виконав аграрій вищенаведену вимогу, потрібно орієнтуватися на дати бойових дій та окупації, вказані у Переліку № 309. Причому до виконання 6-місячного періоду перебування територій у зоні бойових дій слід брати як період перебування в зоні активних, так і можливих бойових дій.

Отже, якщо 30 % сільгоспугідь аграрія у 2023 році були в зоні бойових дій (навіть якщо тільки у зоні можливих бойових дій) чи в окупації 6 місяців, то щоб бути платником сільгоспЄП у 2024 році, можна орієнтуватися на сільгоспчастку у розмірі 50 %, а не 75 %.

Звільнення від МПЗ

Оскільки на початку 2024 року рахують МПЗ за минулий рік, то будемо говорити про розрахунок МПЗ за минулий рік.

Так от, згідно з п.п. 69.15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ сільгоспугіддя, які знаходяться на території АБД або на тимчасово окупованих територіях України, звільнені від розрахунку. Причому це звільнення стосується всіх платників, у тому числі й платників сільгоспЄП.

Інша справа, якщо виходити з буквального прочитання положень п.п. 69.15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, то здається, що у 2023 році розраховувати на звільнення ніхто не може, в тому числі й платник сільгоспЄП.

Річ у тому, що у цьому підпункті сказано тільки про те, що звільнення від розрахунку МПЗ за землі на території АБД чи окупованій території поширюється виключно на 2022 рік. Про те, що це звільнення стосується і розрахунку МПЗ за 2023 рік та наступні роки, у п.п. 69.15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ прямо не говориться.

Водночас якщо виходити з логіки викладу МПЗ-звільнення, то можна припустити, що воно повинно діяти й у 2023 році, і в наступних роках, аж до того часу, поки територія, де знаходяться сільгоспугіддя, згідно з Переліком № 309 перебуватиме в зоні АБД чи тимчасової окупації. Саме так велить чинити один з абзаців п.п. 69.15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. В ньому сказано, що сума МПЗ за землі, на які поширюється звільнення, визначається пропорційно кількості місяців, коли такі землі підлягали оподаткуванню платою за землю.

Водночас без чіткої вказівки на звільнення є небезпека, що податківці можуть вважати інакше. До сьогодні фіскали з приводу того, чи поширюється воєнне МПЗ-звільнення на 2023 рік на платників сільгоспЄП, не висловилися.

Але оскільки вони вже визнали (БЗ 107.01.07), що воєнне МПЗ-звільнення поширюється за 2023 рік на ФОП — платників ЄП, то вважаємо, що воно має поширюватися і на платників сільгоспЄП. Адже норма, якою встановлено таке звільнення, для ФОП і для платників сільгоспЄП одна і та ж.

Отже, на наш погляд,

платники сільгоспЄП отримують звільнення від розрахунку МПЗ за сільгоспугіддя, розташовані у 2023 році і наступних роках за період, поки їх територія перебуватиме в зоні АБД та/або тимчасової окупації

Водночас навіть той факт, що землі платника сільгоспЄП не знаходяться в зоні АБД чи в тимчасовій окупації, ще не говорить про те, що за них доведеться платити МПЗ. Адже відповідно до п. 381.2 ПКУ МПЗ не сплачують за землі, за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або сільгоспЄП, через те, що земля:

— перебуває у консервації;

забруднена вибухонебезпечними предметами або визнана потенційно забрудненою вибухонебезпечними предметами.

Тому якщо у 2023 році або в інших роках аграрій отримає звільнення від плати за землю, у частині як земподатку, так і орендної плати (п. 283.1.2, ст. 2831 та п. 288.8 ПКУ), чи звільнення від сплати сільгоспЄП (п. 2921.1 ПКУ) за законсервовані чи забруднені або потенційно забруднені вибухонебезпечними предметами землі, то за ці періоди рахувати МПЗ він не повинен.

Інші види воєнних послаблень

Плата за землю. Про те, що платник сільгоспЄП не є платником земподатку за землі, що використовуються у сільгоспдіяльності, було сказано вище. Тому за такі землі платити плату за землю не слід, не зважаючи ні на що. Навіть на дію воєнного звільнення від плати за землю.

Що стосується інших земель, наприклад, орендованих у держави чи органів місцевого самоврядування, то від сплати плати за землю може захистити воєнне звільнення. Так,

у 2024 році земельні ділянки звільнено від плати за землю за ті місяці, протягом яких відповідна територія була визначена як територія АБД чи тимчасово окупована територія (п.п. 69.14 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ)

При цьому кількість повних місяців, протягом яких діє це звільнення, визначається за Переліком № 309 залежно від дат початку/закінчення АБД/тимчасової окупації.

Отже, це воєнне послаблення дає платникам сільгоспЄП право у 2024 не платити:

— земподаток за землі, які платник сільгоспЄП не використовує у сільгоспдіяльності. Адже коли землі не задіяні у сільгоспдіяльності, то загальне звільнення від плати за землю не діє;

орендної плати за оренду земель державної і комунальної власності.

Головна умова — землі знаходяться в тимчасовій окупації або на території АБД.

Водночас навіть якщо вищезгадані дві категорії земель не потрапляють під це воєнне звільнення, то можна розраховувати на звільнення від сплати плати за землю, якщо землі:

— перебувають у консервації;

забруднені вибухонебезпечними предметами;

непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

Правила отримання таких видів звільнення прописані у п.п. 283.1.2, ст. 2831 та п. 288.8 ПКУ. Скористатися ними можуть як платники сільгоспЄП, так і будь-які інші категорії платників плати за землю. Детально про це звільнення читайте у наступних номерах.

Податок на нерухомість. Також платник сільгоспЄП, крім звільнення від сплати податку на нерухомість за сільгоспбудівлі (див. вище), має право у 2024 році на отримання воєнного звільнення, прописаного у п.п. 69.22 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. А саме: відповідно до цього підпункту звільнені від сплати податку на нерухоме майно за нерухомість, яка знаходиться на території АБД та/або тимчасово окупованій території. При цьому кількість повних місяців, протягом яких діє це звільнення, визначається за Переліком № 309 залежно від дат початку/закінчення АБД/тимчасової окупації.

Крім того, якщо у аграрія внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф, є:

1) знищена нерухомість, то за неї платники сільгоспЄП, як і інші платники, звільняються від сплати податку на нерухомість;

2) пошкоджена нерухомість, що:

— потребує капітального ремонту, реконструкції чи реставрації, то платник сільгоспЄП, як і інші платники, звільнений від податку на нерухомість за період до дати завершення відновлення будинку;

— зазнала незначних пошкоджень та підлягає відновленню шляхом поточного ремонту, то місцеві органи влади та військові адміністрації можуть встановити для такої нерухомості платників сільгоспЄП, як і для інших платників, пільгові ставки чи взагалі звільнити від сплати.

Детально про ці звільнення щодо знищеної чи пошкодженої нерухомості читайте у п.п. 69.22 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ та в одному із наступних номерів.

Екоподаток. Платники сільгоспЄП, як і інші особи, на 2024 рік звільнені від нарахування та сплати екоподатку за забруднення навколишнього середовища, що здійснює їх стаціонарне джерело забруднення (наприклад, котельня тощо), що розташована на територіях АБД та/або тимчасово окупованих територіях (п.п. 69.16 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Кількість повних місяців, протягом яких діє це звільнення, визначається за Переліком № 309 залежно від дат початку/закінчення АБД/тимчасової окупації.

Крім того, п.п. 69.16 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ також визначено, що коли територія, де знаходиться стаціонарне джерело забруднення, буде визнана органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією та військово-цивільною адміністрацією забрудненою чи потенційно забрудненою вибухонебезпечними предметами, то екоподаток за стаціонарні джерела забруднення, здійснені на такій території, сплачувати також не доведеться до місяця, в якому вона буде визнана придатною для використання.

Висновки

  • Платник сільгоспЄП може розраховувати на гарантовані звільнення від сплати низки видів податків і зборів, а саме: податку на прибуток (крім податку на репатріацію і оподаткування прибутку КІК), земподатку за сільгоспземлі, рентної плати за спецводокористування.
  • Також платник сільгоспЄП може розраховувати на послаблення при визначенні нафтоскладу акцизним складом, а фізособи, які здають в оренду йому землі, отримують звільнення від сплати земподатку.
  • Також у 2024 році платник сільгоспЄП може отримати воєнне звільнення від плати за землю, податку на нерухомість, МПЗ, сільгоспЄП і екоподатку.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі