Теми статей
Обрати теми

е-ТТН: добровільний експеримент для внутрішніх вантажних перевезень

Казанова Марина, податковий експерт
Постанова КМУ від 30.05.2024 № 629

Висновок документа

Протягом двох років буде проводитися експериментальний проєкт з провадження е-ТТН у сфері внутрішніх вантажних перевезень з використанням системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна.

Приєднання учасників вантажних перевезень до експериментального проєкту здійснюється на добровільній основі

Кабмін затвердив Порядок реалізації експериментального проекту з впровадження товарно-транспортної накладної в електронній формі у сфері внутрішніх вантажних перевезень (набув чинності 04.06.2024).

При цьому перш ніж перейти до цього документа, зазначимо, що в питанні обов’язковості е-ТТН поки що все залишається незмінним.

Наразі електронні-ТТН не є обов’язковими. Правила № 363* дозволяють зараз використовувати як паперові, так і е-ТТН.

І найближчим часом обов’язковими е-ТТН теж не стануть. Законопроєкт, яким би мали внести зміни до Закону про автомобільний транспорт** і закріпити обов’язкове використанні е-ТТН (законопроєкт від 20.01.2022 № 6534), узагалі зняли з розгляду. А отже, поки що на рівні законодавчих актів дата, з якої е-ТТН стануть обов’язковими, залишається не визначеною.

* Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом, затверджені наказом Мінтрансу від 14.10.97 № 363.

** Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ.

Що стосується затвердженої постанови КМУ, то вона, по суті, є наступним (одним з) кроком з упровадження е-ТТН. Вона встановлює механізм реалізації експериментального проєкту з провадження е-ТТН у внутрішніх перевезеннях. А саме в постанові визначено, що і як має бути зроблено в рамках цього експериментального проєкту. Так,

1) протягом 3 місяців з дня набрання чинності цією постановою Мінінфраструктури (держатель системи е-ТТН та координатор експериментального проєкту) повинно затвердити порядок функціонування системи електронного документообігу е-ТТН. У цьому порядку, зокрема, мають бути визначені правила функціонування та ведення бази даних ТТН, правила підписання ТТН, засади функціонування платформи електронного документообігу та вимоги до такої платформи, вимоги до захисту і зберігання інформації та інші питання;

2) на Мінінфраструктури покладається обов’язок забезпечити інтеграцію системи е-ТТН з існуючими державними електронними інформаційними ресурсами та тестування їх електронної інформаційної взаємодії. А саме: системою зважування в русі (WIM), єдиним реєстром товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв, єдиною державною системою електронного обліку деревини, інформаційними системами Укртрансбезпеки, інформаційно-комунікаційними системами Держпродспоживслужби;

3) в часових межах цього експериментального проєкту (2 роки) ця система має бути апробована та вдосконалена;

4) апробувати цю систему будуть у т. ч. і на перевезеннях «спецтоварів» (для яких затверджені спеціалізовані форми ТТН) — молочної сировини, хліба і хлібобулочних виробів, деревини, об’єктів санітарних заходів.

Участь у цьому експериментальному проєкті учасників вантажних перевезень є добровільною

Якщо у суб’єкта господарювання є бажання приєднатися до цього проєкту і протестувати, як працює ця система, необхідно звернутися до одного з провайдерів, перелік яких розміщено на сайті е-ТТН.

Провайдери (оператори платформи електронного документообігу) повинні будуть подавати щокварталу до 10-го числа наступного місяця Мінінфраструктури інформацію про кількість учасників вантажних перевезень, які приєдналися до експериментального проєкту, та кількість сформованих електронних документів з використанням системи товарно-транспортної накладної.

Також у постанові визначено, що під час реалізації експериментального проєкту Укртрансбезпека здійснює визначені законодавством повноваження з перевірки ТТН, які створені в електронній формі, в порядку, затвердженому Мінінфраструктури (ще має бути затверджений). Тобто в межах цього експериментального проєкту планується і апробувати порядок перевірки Укртрансбезпекою е-ТТН «на дорозі».

При цьому нагадаємо, що відповідно до діючих Правил № 363 наразі обійтися тільки е-ТТН не можна. У разі її використання потрібен також і паперовий примірник такої ТТН. Так, згідно з п. 11.5 Правил № 363 у разі використання е-ТТН замовник (вантажовідправник) друкує, підписує і надає водію (експедитору перевізника) в одному примірнику паперову копію е-ТТН — для пред’явлення особам, уповноваженим здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху. Водій (експедитор перевізника) ставить свій підпис на паперовій копії е-ТТН про прийняття ним вантажу для перевезення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі