Теми статей
Обрати теми

Термінал для інтернет-магазину

Костюк Дмитро, заступник головного редактора
Чи треба дотримуватися вимог про забезпечення покупцям можливості розрахуватися платіжною карткою інтернет-магазину? Оплата за товар здійснюється на сайті за допомогою еквайєра, а доставка товару — за допомогою оператора поштового зв’язку. Але якщо покупець знаходиться в нашому місті, то доставка здійснюється за допомогою кур’єра. (м. Полтава)

Згідно з постановою № 894* торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари / послуги, включаючи товари / послуги, реалізація яких здійснюється дистанційно.

* Постанова КМУ «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» від 29.07.2022 № 894.

Дистанційна оплата і доставка. Інтернет-магазин, зазвичай, продає свої товари саме дистанційно (серед видів діяльності обов’язково наявний КВЕД 47.91 «Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет»). Тому з першого погляду може здатися, що інтернет-магазину треба неодмінно забезпечити приймання від покупців платіжних карток, придбавши відповідне обладнання або програмне забезпечення.

Але давайте поставимо питання: а чи можна класичному інтернет-магазину фізично виконати цю вимогу? Зазвичай, розрахунок за товар відбувається за допомогою інтернет-еквайрингу, інтернет-банкінгу або післяплатою, а доставка товару — за допомогою поштового оператора. В усіх цих випадках фізичного контакту для здійснення розрахунку між продавцем і покупцем немає. Іншими словами, покупець фізично не може пробити свою платіжну картку через термінал класичного інтернет-магазину. Покупець і продавець просто ніколи не зустрічаються.

Благо, що податківці розуміють цю специфіку. В одній із консультацій вони стверджують (БЗ 109.02):

«якщо розрахунок за продані товари / послуги здійснюється дистанційно, з можливістю замовлення товарів за допомогою сайту інтернет-магазину, суб’єкт господарювання позбавлений можливості отримувати готівку та може приймати оплату за товари, роботи та послуги за договором з покупцем лише в безготівковій формі, що по своїй суті і є виконанням вимог постанови № 894, в частині забезпечення можливості здійснення безготівкових розрахунків»

Тобто податківці висувають такі умови:

1) розрахунок за продані товари здійснюється дистанційно;

2) товар замовляється за допомогою сайту інтернет-магазину;

3) підприємство позбавлене можливості отримувати готівку і може приймати оплату тільки в безготівковій формі.

Тому в таких випадках вимога про обов’язкове дотримання можливості безготівкового розрахунку вами фактично вже виконана. Ба більше, якщо ви приймаєте оплату від покупця через інтернет-еквайєра, то такий спосіб оплати, по суті, не відрізняється від звичайного розрахунку платіжною карткою через РОS-термінал. Тільки термінал цей віртуальний.

Доставка кур’єром. А як бути, якщо оплачений товар доставляє кур’єр? Адже в такому разі вже можна говорити про якийсь фізичний контакт між покупцем і продавцем.

На наш погляд, у вашому випадку цей факт по суті нічого не змінює. Кур’єр зустрічається з покупцем зовсім не для того, щоб здійснити розрахунок за товар. Його місія — просто передати вже оплачений товар покупцеві. Тому й у цьому випадку вимога про безготівковий розрахунок інтернет-магазином фактично вже виконана.

Інша річ, якщо кур’єр не просто доставляє товар покупцеві, але і приймає оплату за нього. Тоді цілком логічно, що інтернет-магазин повинен забезпечити можливість покупцеві оплатити товар платіжною карткою. Тому в такого продавця має бути обладнання, яке дає змогу покупцеві розрахуватися платіжною карткою.

Судячи з усього, такої ж думки дотримуються й податківці в уже згаданій вище консультації. Єдине уточнення: у цій частині податківці трохи наплутали з повною і короткою відповідями: вони не відповідають одна одній. Якщо в повній вони саме так і відповідають, то з короткої може скластися враження, що вони розділяють дві ситуації: (1) коли кур’єр тільки доставляє товар і (2) коли кур’єр доставляє товар з розрахунком у місці доставки. І в обох ситуаціях коротка версія відповіді вимагає забезпечити розрахунок платіжною карткою.

Ми вважаємо це помилкою авторів відповіді. Орієнтуватися слід на повну версію.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі