Теми статей
Обрати теми

Бухгалтерський облік ПДВ-розподілу

Казанова Марина, податковий експерт
У статті обговоримо відображення в бухгалтерському обліку розподілу ПДВ за ст. 199.ПКУ та коригування цього розподілу за результатами річного перерахунку ПДВ.

Після скасування Інструкції № 141* немає нормативного документа, який би чітко регулював, як відображати в бухобліку розподіл ПДВ та коригувати цей розподіл за результатами річного перерахунку ПДВ. У листі від 12.09.2019 № 35210-07-10/22881 Мінфін зазначав, що зі скасуванням Інструкції № 141 у ПДВ-бухобліку кардинально нічого не змінюється. При цьому Мінфін рекомендував підприємствам — платникам ПДВ установити свою облікову політику щодо бухобліку ПДВ, спираючись на вимоги НП(С)БО або МСФЗ та інших нормативних документів.

* Інструкція з бухгалтерського обліку ПДВ, затверджена наказом Мінфіну від 01.07.97 № 141 (скасована наказом Мінфіну від 18.06.2019 № 247).

Первісний розподіл ПДВ за п. 199.1 ПКУ

Саме нарахування розподільчих ПЗ за п. 199.1 ПКУ відображаємо проводкою

Дт 643/1 (Компенсуючі ПЗ за п. 199.1 ПКУ) — Кт 641/ПДВ

Отже, податкові зобов’язання з ПДВ, нараховані за «розподільчою» зведеною ПН, у бухобліку слід обліковувати на окремому аналітичному рахунку.

Але на який рахунок і коли саме відносити (списувати) нараховані за п. 199.1 ПКУ розподільчі ПЗ?

Це залежить від того, коли саме у нас виникає обов’язок нарахувати розподільчі ПЗ. При цьому логічно використовувати підхід, аналогічний тому, який закріплений у п. 198.5 ПКУ:

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі