Теми статей
Обрати теми

Списання імпортованих матеріалів: як заповнити компенсуючу ПН з типом причини «13»?

Казанова Марина, податковий експерт
Підприємство придбало у нерезидента виробничі матеріали (імпорт — оформлена митна декларація). Частина цих матеріалів списується у зв’язку з їх використанням в негосподарській діяльності. За обліковою політикою підприємства при відпуску запасів у виробництво оцінка їх здійснюється за методом середньозваженої собівартості. Яку вартість зазначати в ПН з типом причини «13» для нарахування компенсуючих ПЗ за п. 198.5 ПКУ в разі негосподарського використання матеріалів?

Якщо імпортовані ТМЦ (придбані зареєстрованим платником ПДВ) використані в негосподарській діяльності, то п.п. «г» п. 198.5 ПКУ вимагає на дату списання таких ТМЦ (підтверджену відповідною бухпервинкою):

(1) нарахувати за такими ТМЦ компенсуючі податкові зобов’язання (ПЗ) з ПДВ та

(2) зареєструвати на ці зобов’язання податкову накладну (ПН) з типом причини «13» («Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності»).

При цьому база для нарахування компенсуючих ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ визначається за правилами п. 189.1 ПКУ. Для ТМЦ — це вартість їх придбання. І для імпортованих товарів ніяких особливостей не встановлено. Тобто

компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ нараховується не від бухгалтерської вартості, за якою ці ТМЦ будуть списуватися в обліку, не від митної вартості товару, а від вартості придбання ТМЦ

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO Factor PRO Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі