Теми статей
Обрати теми

Чи створювати забезпечення під витрати на обов’язковий аудит фінзвітності?

Казанова Марина, податковий експерт
Чи потрібно створювати забезпечення під обов’язковий аудит фінзвітності? Якщо потрібно, то як його створювати (на яку суму: з ПДВ чи без ПДВ)? Як відображати це забезпечення в податковому обліку?

Базові правила

Експерти висловлюють різні думки щодо доцільності створення забезпечення під витрати на обов’язковий аудит фінансової звітності. Тому варто почати з базових правил:

1. Суть створення забезпечень. Для чого взагалі створюються забезпечення? Для того, щоб:

витрати потрапили до «свого» періоду. Прихильники створення забезпечень під витрати на обов’язковий аудит вважають, що за принципом нарахування витрати на аудит мають потрапити саме до того періоду, за який проводиться перевірка. Наприклад, витрати на аудит фінзвітності за 2025 рік повинні бути відображені як витрати 2025 року. Хоча з цим твердженням можна посперечатися. Адже аудиторські послуги фактично будуть надані лише в наступному (2026 році) — тому за тим же принципом нарахування можна вважати, що це витрати саме того року, в якому надано ці аудиторські послуги;

розподілити витрати «у часі» — щоб вони не виникали одномоментно.

2. Критерії визнання забезпечення. Для створення забезпечення повинні виконуватися умови для його визнання. Забезпеченням є:

зобов’язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу (п. 4 НП(С)БО 11; § 10 МСБО 37)

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі