Учителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти ( п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 р. № 930, далі — Типове положення № 930).
У листі від 26.01.2011 р. № 1/9-44 МОН наголошує: органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два навчальних предмети і більше, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.
Як передбачено п. 6.1 Типового положення № 930, нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.
Увага! Учителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.
При цьому Типовим положенням № 930 не передбачено вимоги про обов’язковість проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації за предметами варіативної складової*. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової незалежно від підвищення кваліфікації.
* Про позицію з питання обов’язковості проходження учителями курсів підвищення кваліфікації читайте в «ОП», 2016, № 19, с. 30; спецвипуску «ОП», 2016, № 12/1, с. 30. — Прим. ред.