Теми статей
Обрати теми

Інформаційна сторінка

Звільняємо від роботи членів комісії. Вибори-2019

Вибори Президента України призначені на 31 березня 2019 року. І виборчий процес уже стартував (за 90 днів до виборів — з 31.12.2018 р., постанова ЦВК від 27.12.2018 р. № 25З). Отже, багатьом роботодавцям доведеться згадати процедуру звільнення від роботи працівників, залучених до виборчого процесу.

Законодавчі підстави для звільнення від роботи в таких випадках містяться в Законі України «Про вибори Президента України» від 05.03.99 р. № 474-XIV (далі — Закон № 474).

Наприклад: члени виборчої комісії згідно з ч. 4 ст. 29 Закону № 474 звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи — на увесь період повноважень виборчої комісії або на частину цього періоду.

Порядок оплати праці членів окружних і дільничних виборчих комісій з виборів Президента України затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 08.04.2014 р. № 226. Згідно з цим Порядком оплата праці членів виборчих комісій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених для підготовки і проведення виборів Президента України.

Змінено порядок обліку призовників і військовозобов’язаних

Уряд своєю постановою від 06.02.2019 р. № 74 (набула чинності 14.02.2019 р.) вніс зміни в деякі постанови Кабміну з питань військового обліку призовників і військовозобов’язаних. Коротко документом передбачені нововведення, які дозволять удосконалити:

• процедуру ведення військового обліку, поклавши на військові комісаріати завдання із забезпечення ведення Єдиного держреєстру військовозобов’язаних;

• процедуру проведення перевірок відносно осіб, які претендують на зайняття особливо відповідальних посад і посад із підвищеним корупційним ризиком;

• порядок організації взаємодії місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій з військовими комісаріатами з питань військового обліку;

• контроль за виконанням посадовцями, призовниками і військовозобов’язаними встановлених правил військового обліку громадян України.

ІПР — немає, а «інвалідний» норматив — є?

Ситуація: працівник з інвалідністю не надав роботодавцеві індивідуальну програму реабілітації (далі — ІПР). Чи обов’язкова її наявність у роботодавця? Чи зараховувати цього працівника в «інвалідний» 4-% норматив?

Відповідають: Фонд соціального захисту інвалідів (лист від 01.10.2018 р. № 1/3-140/02-01), Держпраці (лист від 05.10.2018 р. № 7850/1/4.2-ДП-18) і Мінсоцполітики (лист від 23.10.2018 р. № 20396/0/2-18/29).

Висновки з відповідей: копія ІПР повинна зберігатися у роботодавця. Інформація, що міститься в ній, дає можливість контролювати дотримання умов праці, рекомендованих (з боку МСЕК) працівникові з інвалідністю.

Водночас якщо працівник не надав ІПР, то відмовити в працевлаштуванні (звільнити) його не можна. ІПР не є обов’язковим документом при прийнятті на роботу (не зазначена в ст. 24 КЗпП).

На запитання щодо впливу ІПР на «норматив» усі відомства промовчали.

Тому вважаємо: «поки що» залишається актуальним старе роз’яснення Фонду соцзахисту інвалідів (у листі від 26.03.2007 р. № 1/6-172), яке стверджує, що для підтвердження інвалідності особи і «заліку» її в норматив потрібні копія довідки МСЕК і копія пенсійного посвідчення або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі