Теми статей
Обрати теми

Працівникові встановлено інвалідність: з якої дати включати до нормативу

Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці
Коментар редакції до листів Мінсоцполітики від 17.10.2019 р. № 17976/0/2-19/29 і Фонду соцзахисту інвалідів від 02.10.2019 р. № 02/19-673/05-02

Кожен роботодавець (чи то підприємство, установа чи організація) зобов’язаний виконувати норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (ч. 1 ст. 19 Закону № 875*).

* Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII.

Нагадаємо: він установлений у розмірі 4 % середньооблікової кількості штатних працівників (СКШП) за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб — у кількості одного робочого місця.

При цьому щоб працевлаштування особи з інвалідністю зарахувалося на виконання нормативу, необхідно дотриматися двох умов:

1) таке місце роботи для особи з інвалідністю має бути основним;

2) працівник повинен надати документи, що підтверджують його інвалідність. А саме:

• довідку МСЕК** про групу та причину інвалідності (за формою № 157-1/о, затвердженою наказом МОЗ від 30.07.2012 р. № 577);

** Медико-соціальна експертна комісія.

• пенсійне посвідчення або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії;

• індивідуальну програму реабілітації, розроблену МСЕК (за формою, затвердженою наказом МОЗ від 08.10.2007 р. № 623).

Працівник надав необхідні документи при прийнятті на роботу? У такому разі, пропрацювавши на підприємстві, в установі, організації 6 місяців протягом календарного року з моменту працевлаштування, — він збільшить на одиничку СКШП з інвалідністю за такий рік (лист Мінпраці від 26.03.2007 р. № 1/6-172).

Але ж працівникові може бути встановлено інвалідність уже під час перебування в трудових відносинах. Як бути тоді? З якої дати враховувати таку особу при розрахунку нормативу?

Фонд соцзахисту інвалідів у своєму листі від 02.10.2019 р. № 02/19-673/05-02 дійшов висновку, що датою включення до нормативу слід вважати дату подання працівником документа, що підтверджує інвалідність. Чому? А просто тому, що саме із цієї дати роботодавець отримує право використовувати пільгову ставку ЄСВ.

Така логіка викликає серйозні сумніви. Адже право використовувати пільгову ЄСВ-ставку і право включити особу до «інвалідного» нормативу ніяк не пов’язані. А ось Мінсоцполітики у своєму листі від 17.10.2019 р. № 17976/0/2-19/29 рекомендує орієнтуватися на дату встановлення особі інвалідності. І в цьому ми з ним повністю згодні.

Адже n. 24 Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою Кабміну від 03.12.2009 р. № 1317, для МСЕК установлений обов’язок надсилати за місцем роботи осіб з інвалідністю повідомлення про групу та причину інвалідності. Для цього використовують форму № 162/o (затверджена наказом МОЗ від 30.07.2012 р. № 577), яка, до речі, містить практично ті самі дані, які зазначаються й у довідці МСЕК за формою № 157-1/о (дата огляду особи, група інвалідності, її причина, номер і дата акта МСЕК тощо). А отже, такий документ роботодавець може використовувати як підтвердження інвалідності працівника і не чекати, доки його принесе сам працівник.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі