При цьому якщо чисельність працівників обласних держадміністрацій залишилася практично незмінною, то чисельність працівників районних держадміністрацій дуже «постраждала» (наприклад, чисельність працівників апарату скоротили у 2 рази).
Постанова № 746 набирає чинності з 1 січня 2020 року. А це означає, що із зазначеної дати чисельність працівників держадміністрацій уже повинна відповідати новим вимогам.
Ось тут і виникає запитання. Адже мало того, що починаючи з 25.09.2019 р. у ст. 87 Закону № 889* зникла згадка про те, що процедура звільнення держслужбовців у зв’язку зі скороченням штату визначається законодавством про працю, там не з’явилося й інших інструкцій щодо цього.
* Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII.
Але не потрібно забувати, що згідно з п. 3 ст. 5 Закону № 889 дія законодавства про працю поширюється на держслужбовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом. А це означає, що з цього питання треба звернутися до норм КЗпП. Відповідно до ст. 492 КЗпП про майбутнє звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників необхідно персонально попередити не пізніше ніж за два місяці.
Виходить, доведеться діяти так: повідомити працівників про майбутнє звільнення до 28.10.2019 р. (з урахуванням рекомендацій Кабміну про перенесення робочих днів, прописаних у його розпорядженні від 10.01.2019 р. № 7-р).
Підвищення окладу: коли коригувати виплати при розрахунку «середньої»
Як пропонує п. 10 Порядку № 100, у разі підвищення тарифних ставок і посадових окладів заробітну плату (включаючи премії та інші виплати, що враховуються при обчисленні середньої заробітної плати), за проміжок часу до підвищення слід відкоригувати на коефіцієнт підвищення. Але тільки у тому випадку, якщо таке підвищення посадових окладів відбулося:
• у розрахунковому періоді;
• у періоді, коли за працівником зберігався середній заробіток (був у відпустці, відрядженні, на підвищенні кваліфікації тощо).
Зверніть увагу: компенсація за невикористану відпустку хоча й належить до виплат, які здійснюються у розмірі середньої зарплати, але не є збереженням середнього заробітку.
Тому основною умовою для коригування середнього заробітку для виплати такої компенсації є тільки підвищення посадових окладів у розрахунковому періоді (лист Мінсоцполітики від 21.08.2019 р. № 984/0/204-19).
Причому підвищення посадових окладів може відбуватися й не з першого числа місяця (лист Мінсоцполітики від 06.09.2019 р. № 1076/0/204-19). У такому разі зарплату, нараховану в місяці підвищення окладу, доведеться поділити на два періоди: до підвищення і після нього. І тільки першу з них слід відкоригувати.