Теми статей
Обрати теми

Надбавки вчителю-дефектологу за проведення занять з учнями інклюзивних класів

Клименко Антоніна, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
Чи виплачуються надбавки за вислугу років, за престижність педагогічної праці, доплати за роботу в інклюзивних класах за проведення вчителем-дефектологом корекційно-розвиткових занять з учнями інклюзивних класів?

Оплата праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, зокрема й за роботу в інклюзивних класах, провадиться за рахунок видатків субвенцій, що виділяються з державного бюджету місцевим бюджетам. А саме за рахунок видатків освітньої субвенції, передбаченої ст.1032 Бюджетного кодексу України (далі — БКУ), та субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, передбаченої ст. 1033 БКУ. Згідно з частиною 2 ст. 1033 БКУ за рахунок субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами здійснюються видатки на оплату праці фахівців на основі укладених цивільно-правових договорів за проведення ними психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять відповідно до індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.

Корекційно-розвиткова робота із психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання регулюється Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим постановою КМУ від 15.08.2011 р. № 872 (далі — Порядок № 872), і Порядком та умовами надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженими постановою КМУ від 14.02.2017 р. № 88 (далі — Порядок № 88).

Згідно з п. 5 Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН від 06.12.2010 р. № 1205, у школах, в яких навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване в інклюзивних класах, для проведення корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку, можуть уводитись посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) за наявності навантаження не менше ніж 9 навчальних годин на тиждень, виходячи з норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень.

Відповідно до п. 13 Порядку № 872 в індивідуальній програмі розвитку учнів інклюзивних класів зазначається кількість годин та напрями проведення корекційно-розвиткових занять, визначені психолого-медико-педагогічною консультацією з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учня та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема: три — п’ять годин — для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями; п’ять — вісім годин — для дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку.

Згідно з п. 11 Порядку № 872 корекційно-розвиткові заняття проводяться вчителями-дефектологами та практичними психологами, які згідно з постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963 належать до посад педагогічних працівників.

Тому оплата праці вчителів-дефектологів, які зараховані до штату закладу загальної середньої освіти для проведення корекційно-розвиткових занять з учнями з особливими освітніми потребами інклюзивних класів, здійснюється за тарифікацією відповідно до п. 68 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом МОН від 15.04.93 р. № 102.

Таким учителям-дефектологам також має виплачуватися надбавка за вислугу років у відсотках від розміру місячної ставки заробітної плати залежно від стажу педагогічної роботи та пропорційно кількості годин навчального навантаження, встановленого при тарифікації.

Учителям-дефектологам має також установлюватися надбавка за престижність педагогічної праці у граничному розмірі 30 % від місячної ставки. Така надбавка встановлюється на весь обсяг навчального навантаження, що виконується педагогічним працівником.

Учителеві-дефектологу має встановлюватися також доплата за роботу в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти у граничному розмірі 20 %. Установлено, що зазначена доплата встановлюється педагогічним працівникам тільки за години роботи у цих класах.

При оплаті праці вчителів та інших працівників, які працюють в інклюзивних класах та групах, слід дотримуватися рекомендацій Сторін Галузевої угоди між МОН та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки, зафіксованих у пп. 6.3.20 та 6.3.23 щодо встановлення надбавок педагогічним працівникам відповідно до постанови КМУ № 373 та доплати за роботу в інклюзивних класах (групах) у максимальному розмірі.

Разом з тим п. 4 Порядку № 88 передбачено, що за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами здійснюється оплата таких видатків, як проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку, особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Примірний перелік додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти затверджено в додатку 1 до Порядку № 88.

Згідно з п. 6 Порядку № 88 додаткові корекційно-розвиткові заняття проводяться фахівцями (із числа працівників закладу освіти та у разі потреби — додатково залученими фахівцями), з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори.

Оплата праці зазначених фахівців за проведення додаткових корекційно-розвиткових занять здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298, підвищеними на 20 % за роботу з особами з особливими освітніми потребами. Розмір ставки погодинної оплати встановлюється у відсотках до окладу (ставки) працівника I тарифного розряду і складає для доцента або кандидата наук 3,4 %.

Зважаючи, що додаткові корекційно-розвиткові заняття з учнями інклюзивних класів можуть провадитися вчителями-дефектологами, що віднесені до педагогічних працівників, при оплаті праці таких працівників мають застосовуватися й інші умови оплати праці, встановлені для педагогічних працівників, які передбачають таку оплату як за місячними, так і годинними ставками.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі