Теми статей
Обрати теми

е-Лікарняні: якщо СМС-повідомлення не надійшли

Марченко Олена, експерт з кадрових і податкових питань
Чи всі працівники у разі відкриття е-лікарняного отримують два СМС-повідомлення на особистий телефон про формування електронних медвисновку та лікарняного? Чи слід хвилюватися, якщо якесь із двох або обидва СМС не надійшли? Чи означає неотримання повідомлень, що будуть проблеми з нарахуванням лікарняних? Зараз розберемося!

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я перейшли на оформлення електронних лікарняних. ФСС на своїй офіційній сторінці www.fssu.gov.ua в роз’ясненні застрахованим особам від 06.10.2021 зазначив таке.

Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової непрацездатності для вас буде автоматично відкрито електронний лікарняний. Він сформується на підставі медичного висновку, який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медвисновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

Після створення медвисновку та його відправлення до реєстру листків непрацездатності на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:

• від E-Health щодо створення е-медвисновку із зазначенням його номера;

• від Пенсійного фонду щодо формування е-лікарняного, його номера і періоду дії.

Далі ФСС вказує на необхідність повідомити про це роботодавця будь-яким зручним для обох способом, наприклад, телефоном.

Та чи дійсно все так, як роз’яснив Фонд, та чи важливі ті СМСки?

СМС про е-медвисновок

У разі формування лікуючим лікарем е-медвисновку про тимчасову непрацездатність ви отримає відповідне повідомлення на телефон. Воно міститиме 16-значний номер медвисновку і підтверджуватиме, що висновок був створений саме вам.

СМС-повідомлення може не прийти, якщо:

• ви не обрали такий спосіб комунікації;

• неактуальні ваші дані в системі E-Health (неправильний номер телефону, введені з помилками або змінилися персональні дані, а ви про це не повідомили). Необхідно разом із лікарем перевірити дані та за необхідності змінити їх;

• е-медвисновок був помилково створений іншій особі.

Увага! е-Медвисновок створюється для непрацездатної фізособи (працівника). Він не потрібен роботодавцеві. Проте на підставі е-медвисновку формується е-лікарняний. Тож вам буде спокійніше, якщо СМС ви все ж отримаєте.

СМС про е-лікарняний

Одразу скажемо: більшість із вас не отримає СМС-повідомлення від Пенсійного фонду щодо формування е-лікарняного. Чому? Тому що

УВАГА!

таке повідомлення може отримати тільки та особа, яка зареєструвалася в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду та обрала цей спосіб комунікації

Не зареєструвався — СМС не отримав. Хочете, щоб вас повідомляли? Тоді йдемо на портал Пенсійного фонду. Доступ до нього можливий з будь-якого пристрою, у тому числі зі смартфона або планшета. Реєстрація на порталі доступна декількома способами: за заявою, за допомогою КЕП, вхід з БанкID або МобайлID (див. статтю «Портал електронних послуг ПФУ: отримуємо користь» // «ОП», 2021, № 11).

Проте для надання згоди на отримання СМС слід мати саме КЕП.

Вирішили заморочитися, зареєструвалися й увійшли до особистого кабінету? Тоді знаходимо розділ «Дистанційне інформування». У цьому розділі надаємо згоду на отримання СМС-повідомлень від Пенсійного фонду та вносимо у відповідне поле свій номер телефону.

Проте навіть після реєстрації та надання згоди на СМС-інформування ви можете не отримати повідомлення про створення е-лікарняного, якщо зазначили номер телефону з помилкою чи він у вас згодом змінився.

Також ви не отримаєте СМС у випадку, коли е-лікарняний не було створено. Якщо система не знаходить працівника у Реєстрі застрахованих осіб, е-лікарняний не формується. Причин тому може бути багато, зокрема, такі:

• не збігаються ваші П. І. Б., дата народження, податковий номер в Реєстрі пацієнтів МОЗ і Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду. У результаті система не може визначити вас як застраховану особу;

• до Реєстру застрахованих осіб роботодавець не подав ваші дані або подав із помилками;

• ви офіційно не працевлаштовані та в Реєстрі застрахованих осіб відсутні дані про сплату ЄСВ.

Якщо ви не отримали від Пенсійного фонду СМС-повідомлення, хоча й надали згоду, то перевірте в особистому кабінеті на порталі ПФУ, чи є ваш лікарняний у розділі «Дані щодо непрацездатності». Якщо є — можна не хвилюватися щодо відсутності СМС. Якщо немає — варто бити тривогу. У цьому випадку слід звернутися до лікаря, чи надходила відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності. Якщо лікар отримав повідомлення «запис не знайдено», а ви є застрахованою особою, то далі звертаєтеся до роботодавця. Останній повинен перевірити коректність відомостей, що подавалися на вас до Реєстру застрахованих осіб.

Якщо у роботодавця помилок немає, звертаємося до Пенсійного фонду. Телефон гарячої лінії — 0800503753.

Але ж якщо е-лікарняний створено і роботодавець бачить його номер та період дії у своєму кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду — проблем у вас немає, навіть якщо СМС-ка не надійшла.

Чи є життя без СМС?

Так чи можна обійтися без цих СМС? Цілком можливо.

Перебуваючи на прийомі у лікаря, просимо його назвати номер е-лікарняного. Лікар не бачить е-лікарняний, але бачить його номер. Цю інформацію передаємо роботодавцеві. Навіть якщо ви забули запитати лікаря, перевірити наявність е-лікарняного можна в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду, здійснивши вхід з БанкID або МобайлID.

Що стосується роботодавця, то для нього взагалі не має значення, отримав чи ні працівник СМС-повідомлення від E-Health та Пенсійного фонду. Головне — щоб працівник поінформував про свою тимчасову непрацездатність та відомості про його е-лікарняний були наявні на вебпорталі Пенсійного фонду.

ВИСНОВКИ

• СМС-повідомлення від E-Health та Пенсійного фонду є підтвердженням того, що етапи формування е-медвисновку та е-лікарняного успішно пройдені.

• За потреби працівники можуть повідомити роботодавцю номер е-лікарняного, навіть не отримуючи СМС від Пенсійного фонду. Достатньо запитати такий номер у лікаря.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі