Теми статей
Обрати теми

е-Лікарняний: де відображати дані про стаж?

Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці
Працівникові оформлено лікарняний лист в електронній формі. Де в такому разі відображати інформацію про стаж і кількість днів, що підлягають оплаті?

Особливість електронного лікарняного листа полягає в тому, що всі дані про тимчасову непрацездатність працівника, необхідні для призначення матзабезпечення і оплати періоду хвороби, роботодавець може побачити у своєму кабінеті страхувальника на сайті ПФУ. Чекати, доки співробітник принесе паперовий бланк, уже не треба.

Водночас електронний листок непрацездатності вважається виданим через 7 днів після дати його закриття. Такі правила запрацювали з 1 жовтня 2021 року*.

* Усі подробиці — у статті «Е-лікарняні: спокій нам тільки сниться…» // «ОП», 2021, № 19.

Виняток — е-лікарняний з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи». Він вважається виданим через 7 днів з дати його відкриття.

При цьому процедура призначення допомоги здебільшого залишилася колишньою. Згідно з роз’ясненням ФСС від 07.06.2021** страхувальникові слід діяти так:

** fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975855

• роздрукувати е-лікарняний або залишити його в електронному вигляді в кадровій службі;

• кадрова служба визначить страховий стаж застрахованої особи (кількість років і місяців, пільги) і кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті. Після чого оформить цю інформацію або в паперовому, або в електронному вигляді;

• е-лікарняний та інформацію від кадрової служби передати в комісію із соцстрахування;

• комісія із соцстрахування ухвалить рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення, визначить відсоток оплати для лікарняних залежно від страхового стажу і передасть його до бухгалтерії для нарахування лікарняних виплат;

• бухгалтерія проведе необхідні розрахунки — розрахує середній заробіток, нарахує оплату за перші 5 днів хвороби і допомоги за рахунок ФСС, заповнить заяву-розрахунок і направить її до ФСС за місцем обліку.

Виходить, незважаючи на те, що лікарняний лист отриманий в електронній формі (у нього немає зворотного боку як у паперового бланка), обмін інформацією між кадровою службою, комісією із соцстрахування та бухгалтерією має проходити у звичайному порядку. Як тоді це оформити?

Зверніть увагу, що, на відміну від паперового лікарняного листа, е-лікарняний не має типової форми. Тобто її використати не вийде. Як немає і вимог до оформлення документів, що надаються відповідним відділом для нарахування лікарняних.

Тому, на наш погляд, форму внутрішніх документів, необхідних для обміну інформацією між підрозділами підприємства з метою нарахування лікарняних, роботодавець може розробити самостійно.

Як зразок можна узяти зворотний бік паперового лікарняного листа. Причому його можна оформити:

а) як єдиним документом, кожен розділ якого заповнює відповідна служба підприємства або уповноважений на це працівник;

б) так і декількома окремими документами (для кожної служби підприємства — свій документ).

Нюанс. Згідно з п. 4.4 ДСТУ 4163-2020 документи, що оформляються на підприємстві, повинні мати такі реквізити: найменування організації, назву виду документа, дату документа, його реєстраційний номер, заголовок до тексту і сам текст документа, підпис.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі