Темы статей
Выбрать темы

Неоплачуваний лікарняний: коли показуємо в Д1

Долгая Ирина, эксперт по оплате труда
Оплата труда Апрель, 2023/№ 8
Печать
Наразі спостерігається досить багато випадків, коли лікарняний не підлягає оплаті. У зв’язку з цим виникає запитання: чи треба такий лікарняний відображати у Д1 Податкового розрахунку? Не поспішайте відповідати ні! Давайте разом розберемося, коли неоплачений лікарняний треба обов’язково відобразити в додатку Д1.

Оплата лікарняних: основи

До Об’єднаного звіту лікарняний має пройти тернистий шлях у роботодавця. Коротко нагадаємо найважливіші етапи.

1. Беремо в роботу. Якщо на працівника надійшов лікарняний (е-лікарняний або паперовий), то роботодавець має визначитись: оплачувати його чи ні.

У загальному випадку право на страхові виплати виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю (ч. 1 ст. 12 Закону про соцстрахування*).

* Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105-XIV.

Якщо застрахована особа має право на допомогу по тимчасовій непрацездатності, то роботодавець бере у роботу е-лікарняний на 8-й день після закриття (статус «готовий до сплати»), а паперовий — із дня надання листка непрацездатності працівником роботодавцю. Е-лікарняний, сформований у зв’язку із вагітністю та пологами, іде в роботу із 8-го дня після його відкриття.

Подпишитесь, чтобы открыть доступ к материалам Я уже
logo PRO PRO-доступ Неограниченный доступ ко всем закрытым материалам сайта без рекламы
App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.
Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше