(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 32/1
  • № 32
  • № 31
  • № 30
  • № 29
  • № 28/1
  • № 28
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/20
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Вересень , 2015/№ 33

Нестач та надлишків не виявлено: чи складати звіряльні відомості

У зв’язку зі зміною матеріально відповідальної особи в бюджетній установі було проведено інвентаризацію матеріальних цінностей, які знаходилися на відповідальному зберіганні. Жодних розбіжностей між даними бухгалтерського обліку і фактичною наявністю матеріальних цінностей під час інвентаризації не виявлено. Чи потрібно в такому разі складати звіряльні відомості результатів інвентаризації?

Працівник може звільнитися, піти в декретну відпустку або перейти на іншу посаду. Тому час від часу в кожній бюджетній установі відбувається зміна матеріально відповідальних осіб (далі — МВО). Справа це звична, головне — правильно оформити передачу матеріальних цінностей від однієї МВО іншій. Як це зробити і на які моменти варто звернути особливу увагу, детально описано у публікації «Матеріально відповідальна особа переходить на іншу посаду: як передати ТМЦ» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 27).

Запорукою збереження активів установи при їх передачі новій МВО є здійснення інвентаризації матеріальних цінностей. Головний ваш помічник при проведенні інвентаризації активів і зобов’язань — Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 (далі — Положення № 879).

Увага! У разі зміни МВО проведення інвентаризації активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні, є обов’язковим. Така вимога передбачена абз. 4 п. 7 розд. І Положення № 879.

Також зауважимо, що при зміні МВО інвентаризації підлягають не всі активи установи, а лише ті, які перебувають на відповідальному зберіганні цієї особи. Процес же проведення інвентаризації проходить у звичному порядку.

Передусім необхідно отримати від МВО розписку про те, що до початку інвентаризації всі прибуткові та видаткові документи на активи здані до бухгалтерії, усі цінності, які надійшли, оприбутковані, а ті, що вибули, — списані. Після цього приступають до встановлення фактичної наявності активів шляхом обов’язкового підрахунку, зважування та обміру. Для фіксування наявності, стану та оцінки активів застосовують інвентаризаційні описи. Якщо відбувається передача готівки, грошових документів, бланків документів суворої звітності, що зберігаються в касі установи, то їх наявність слід зафіксувати в Акті про результати інвентаризації наявних коштів.

Після завершення інвентаризації всі члени інвентаризаційної комісії та МВО мають підписати інвентаризаційні описи (акти інвентаризації). При цьому у разі зміни МВО та особа, котра приймає активи, дає розписку про їх отримання, а та, що передає, — про передачу ( п. 18 розд. ІІ Положення № 879).

Оформлені інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) слід передати до бухгалтерії для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. Усі виявлені розбіжності між даними бухгалтерського обліку і даними інвентаризаційних описів (актів інвентаризації) бухгалтерська служба відображає у звіряльних відомостях результатів інвентаризації. Якщо такі розбіжності відсутні, то у звіряльних відомостях будуть стояти прочерки навпроти всіх найменувань матеріальних цінностей, що перебувають на відповідальному зберіганні. Складати такі відомості необхідно. Чому? Бо вони є підставою для оформлення підсумкового документа за результатами інвентаризації — Протоколу інвентаризаційної комісії. На це вказує п. 1 розд. IV Положення № 879. А без протоколу нікуди: інвентаризація — не інвентаризація. Тож складати звіряльні відомості вам доведеться незалежно від наявності чи відсутності нестач та надлишків.

Нагадаємо: вимоги до оформлення документів за результатами інвентаризації установлені Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. А типові форми цих документів нещодавно було затверджено наказом Мінфіну «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 р. № 572. Власне форми та рекомендації щодо їх заповнення ви знайдете на сторінках нашої газети (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 31).

надлишки, нестачі додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті