(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 32/1
  • № 32
  • № 31
  • № 30
  • № 29
  • № 28/1
  • № 28
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/20
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Вересень , 2015/№ 33

Нестач та надлишків не виявлено: чи складати звіряльні відомості

У зв’язку зі зміною матеріально відповідальної особи в бюджетній установі було проведено інвентаризацію матеріальних цінностей, які знаходилися на відповідальному зберіганні. Жодних розбіжностей між даними бухгалтерського обліку і фактичною наявністю матеріальних цінностей під час інвентаризації не виявлено. Чи потрібно в такому разі складати звіряльні відомості результатів інвентаризації?

Працівник може звільнитися, піти в декретну відпустку або перейти на іншу посаду. Тому час від часу в кожній бюджетній установі відбувається зміна матеріально відповідальних осіб (далі — МВО). Справа це звична, головне — правильно оформити передачу матеріальних цінностей від однієї МВО іншій. Як це зробити і на які моменти варто звернути особливу увагу, детально описано у публікації «Матеріально відповідальна особа переходить на іншу посаду: як передати ТМЦ» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 27).

Запорукою збереження активів установи при їх передачі новій МВО є здійснення інвентаризації матеріальних цінностей. Головний ваш помічник при проведенні інвентаризації активів і зобов’язань — Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 (далі — Положення № 879).

Увага! У разі зміни МВО проведення інвентаризації активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні, є обов’язковим. Така вимога передбачена абз. 4 п. 7 розд. І Положення № 879.

Також зауважимо, що при зміні МВО інвентаризації підлягають не всі активи установи, а лише ті, які перебувають на відповідальному зберіганні цієї особи. Процес же проведення інвентаризації проходить у звичному порядку.

Передусім необхідно отримати від МВО розписку про те, що до початку інвентаризації всі прибуткові та видаткові документи на активи здані до бухгалтерії, усі цінності, які надійшли, оприбутковані, а ті, що вибули, — списані. Після цього приступають до встановлення фактичної наявності активів шляхом обов’язкового підрахунку, зважування та обміру. Для фіксування наявності, стану та оцінки активів застосовують інвентаризаційні описи. Якщо відбувається передача готівки, грошових документів, бланків документів суворої звітності, що зберігаються в касі установи, то їх наявність слід зафіксувати в Акті про результати інвентаризації наявних коштів.

Після завершення інвентаризації всі члени інвентаризаційної комісії та МВО мають підписати інвентаризаційні описи (акти інвентаризації). При цьому у разі зміни МВО та особа, котра приймає активи, дає розписку про їх отримання, а та, що передає, — про передачу ( п. 18 розд. ІІ Положення № 879).

Оформлені інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) слід передати до бухгалтерії для перевірки, виявлення і відображення в обліку результатів інвентаризації. Усі виявлені розбіжності між даними бухгалтерського обліку і даними інвентаризаційних описів (актів інвентаризації) бухгалтерська служба відображає у звіряльних відомостях результатів інвентаризації. Якщо такі розбіжності відсутні, то у звіряльних відомостях будуть стояти прочерки навпроти всіх найменувань матеріальних цінностей, що перебувають на відповідальному зберіганні. Складати такі відомості необхідно. Чому? Бо вони є підставою для оформлення підсумкового документа за результатами інвентаризації — Протоколу інвентаризаційної комісії. На це вказує п. 1 розд. IV Положення № 879. А без протоколу нікуди: інвентаризація — не інвентаризація. Тож складати звіряльні відомості вам доведеться незалежно від наявності чи відсутності нестач та надлишків.

Нагадаємо: вимоги до оформлення документів за результатами інвентаризації установлені Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. А типові форми цих документів нещодавно було затверджено наказом Мінфіну «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 р. № 572. Власне форми та рекомендації щодо їх заповнення ви знайдете на сторінках нашої газети (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 31).

надлишки, нестачі додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.