Теми статей
Обрати теми

Помилково оприлюднено оголошення про закупівлю: чи можливо це виправити

Дуброва Ярослава, начальник відділу Департаменту безпеки ПАТ «АК «Київводоканал»
Установа оприлюднила річний план закупівель на веб-порталі та оголошення про проведення відкритих торгів (але у річному плані було заплановано проведення переговорної процедури). Потім були оприлюднені на веб-порталі всі необхідні документи щодо переговорної процедури (інформація про застосування, обґрунтування, акцепт). Також установа уклала договір про закупівлю. Однак коли ми принесли договір про закупівлю в Казначейство, нам сказали, що процедура задвоїлась, тому необхідно закривати обидві процедури закупівель, після чого починати нову — третю процедуру. Як це правильно зробити, щоб бути впевненим у тому, що такі процедури дійсно завершено, та не почати ще й третю? Що зробити в першу чергу? Чи потрібно оприлюднювати на веб-порталі повторно річний план закупівель?

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (далі — Закон № 1197) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (Мінекономрозвитку) протягом 5 робочих днів із дня затвердження річного плану або змін до нього.

При цьому законодавець передбачив, що процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитись до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до вимог цього Закону.

Отже, алгоритм проведення закупівлі такий: спочатку процедуру закупівлі має бути заплановано в річному плані закупівель, потім оприлюднено оголошення про її проведення і, відповідно, проведено саму процедуру закупівлі.

Як зазначено у запитанні, у річному плані закупівель установа запланувала проведення переговорної процедури закупівлі. При цьому було оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, а саме: інформація про застосування переговорної процедури закупівлі. Нагадаємо, що відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197 до оголошення про проведення процедури закупівлі віднесено в тому числі й інформацію про застосування переговорної процедури закупівлі.

Далі переговорна процедура закупівлі була завершена установою шляхом укладання договору про закупівлю.

Разом з тим, як випливає із запитання, щодо цього ж предмета закупівлі установа раніше вже оприлюднила оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, як зазначив читач, установа-замовник не планувала проведення відкритих торгів щодо цього ж предмета закупівлі. Отже, можна вважати, що замовник помилково подав на оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.

Як же виправити помилку? Тут варто звернути увагу на лист Мінекономрозвитку «Щодо виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель після їх оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу» від 01.12.2015 р. № 3302-05/40086-08 (далі — лист № 3302-05/40086-08). Із цим листом та алгоритмом виправлення помилок можна ознайомитися в газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 47, с. 10.

Як зазначено в листі № 3302-05/40086-08, зважаючи на те, що Закон № 1197 не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель після оприлюднення відповідної інформації, комітет з конкурсних торгів може прийняти рішення щодо виправлення таких помилок. Виправлення здійснюється шляхом оформлення відповідного протоколу засідання комітету з конкурсних торгів, який підписують усі члени комітету, присутні на його засіданні.

Нагадаємо, що відповідно до абз. 1 ч. 5 ст. 11 Закону № 1197 рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, у якому відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на його засіданні, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету з конкурсних торгів, присутніми на його засіданні. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин такої відмови.

При цьому з метою дотримання принципів здійснення державних закупівель та відображення на веб-порталі достовірної інформації варто оприлюднити копію такого протоколу засідання конкурсного комітету на веб-порталі Уповноваженого органу.

Зауважимо, що відповідно до листа № 3302-05/40086-08 таке оприлюднення має бути забезпечено безоплатно через автоматизоване робоче місце замовника.

Зверніть увагу: на веб-порталі «Державні закупівлі» розміщено порядок виправлення помилок в інформації на веб-порталі після оприлюднення. Зокрема, замовники можуть ознайомитися з Інструкцією щодо подання протоколу засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення технічних (механічних) помилок після оприлюднення та Порядком роботи з веб-порталом Уповноваженого органу «Державні закупівлі», затвердженим наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 29.02.2016 р. № 17.

Одночасно зауважимо, що Мінекономрозвитку просило Держказначейство та контролюючі органи у сфері державних закупівель довести лист № 3302-05/40086-08 до відома своїх територіальних органів.

З огляду на зазначене, замовнику варто на засіданні конкурсного комітету прийняти рішення щодо виправлення технічної помилки, а саме: помилкового оприлюднення на веб-порталі оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому копію такого протоколу слід оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу.

Крім того, ми б однозначно не радили розпочинати третю процедуру закупівлі. При цьому, зважаючи на те, що у річному плані було заплановано проведення переговорної процедури закупівлі, яка потім і була проведена відповідно до річного плану, підстави для внесення змін у цій частині до річного плану закупівель та оприлюднення його повторно відсутні.

Тепер щодо дій органу Казначейства. Варто зазначити, що згідно з п. 5.4 гл. 5 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309, за порушення бюджетного законодавства в частині необґрунтованої відмови в реєстрації або несвоєчасної реєстрації бюджетних зобов’язань до органів Казначейства можуть застосовуватися заходи впливу відповідно до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

Тому радимо замовнику нагадати про зазначене працівникам органу Казначейства, які відмовляють при реєстрації договору про закупівлю.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі