(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
6/11
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Січень , 2016/№ 4

Послуги з водопостачання та водовідведення: як визначити предмет закупівлі

У 2015 році установою був укладений договір про закупівлю послуг з водопостачання. Послуги з водовідведення складали менше 100 тис. грн., тому торги не проводили. На 2016 рік ми не планували проводити процедуру закупівлі, оскільки очікувана вартість кожної з цих послуг становить менше 200 тис. грн. У кінці 2015 року оголосили тендер на водопостачання, але поки він пройде, ми не можемо укласти угоду, тобто на січень — лютий 2016 року наша установа залишається без води.
Продовжити на 20 % договір на водопостачання в кінці 2015 року не було сенсу, оскільки рахунки будуть включати обидві послуги і їх не пропустить Казначейство. Усе це пов’язано з тим, що за новим національним класифікатором «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015 водопостачання і водовідведення об’єднано в одну послугу, тобто є одним предметом закупівлі. Підкажіть, як діяти в цій ситуації?

Для того щоб знайти вихід із зазначеної ситуації, варто спочатку розібратися з новаціями щодо визначення предмета закупівлі, які сталися у грудні 2015 року — січні 2016 року.

Спочатку наказом Мінекономрозвитку від 19.11.2015 р. № 1474 було внесено зміни до абз. 1 п. 2.1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 921 (далі — Порядок № 921).

Так, з урахуванням цих змін предмет закупівлі товарів і послуг повинен був визначатися замовником згідно з пп. 20 і 27 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (далі — Закон) та на основі національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2002, IDT) ДК 021:2007, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04.04.2007 р. № 76, за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання «категорія») із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Такі зміни повинні були застосовуватися замовниками з 01.01.2016 р.

Разом з тим наприкінці грудня 2015 року був затверджений наказ Мінекономрозвитку «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 р. № 1749. Отже, національний класифікатор України ДК 021:2007, який був затверджений раніше, Мінекономрозвитку скасувало з 01.01.2016 р.

Водночас Мінекономрозвитку видало лист «Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі» від 25.12.2015 р. № 3302-05/43634-06 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 1-2). Так, згідно з позицією Уповноваженого органу з питань державних закупівель, викладеною у цьому листі, процедури закупівлі, які будуть розпочаті замовниками з 01.01.2016 р., мають здійснюватись за предметом закупівлі, визначеним на основі національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, затвердженого наказом від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — ДК 021:2015).

Разом з тим Мінекономрозвитку затвердило наказ «Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі» від 28.12.2015 р. № 1782 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 3).

Звертаємо увагу, що положення абз. 1 і 3 п. 2.1 Порядку № 921, до якого саме і було внесено зміни цим наказом, застосовуються з 01.01.2016 р. до 31.12.2016 р., а положення абз. 2 і 4 п. 2.1 цього Порядку з 01.01.2017 р.

Таким чином, з 01.01.2016 р. і до кінця цього року предмет закупівлі товарів і послуг замовник повинен визначати згідно з пп. 20 і 27 ч. 1 ст. 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 р. № 457 (далі — ДК 016:2010), за показником п’ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої — п’ятої цифр основного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги.

При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого — десятого знаків ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників шостої — восьмої цифр основного словника ДК 021:2015, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу згідно з ч. 1 цієї статті.

Отже, початком процедури закупівлі є дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про її проведення.

Разом з тим у п. 9 Порядку розміщення інформації для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 25.06.2014 р. № 743, передбачено, що державне підприємство «Зовнішторгвидав України» забезпечує оприлюднення на веб-порталі поданої замовником / суб’єктом господарювання інформації для оприлюднення протягом 3 робочих днів з наступного дня після подання замовником / суб’єктом господарювання такої інформації.

З огляду на зазначене, якщо у замовників оголошення про проведення нових процедур закупівель оприлюднені до 01.01.2016 р., то предмет закупівлі замовник мав визначати відповідно до законодавства, яке діяло до кінця 2015 року, тобто за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням конкретної назви товару чи послуги.

Отже, у нашій ситуації замовник завершує процедуру закупівлі послуг з водопостачання, не змінюючи предмет закупівлі.

У разі, якщо оголошення про проведення нових процедур закупівель оприлюднено після 01.01.2016 р. (хоча, можливо, було подано для оприлюднення й до 01.01.2016 р.), визначення предмета закупівлі має бути з урахуванням зазначених вище змін.

Так, відповідно до ДК 016:2010 для визначення предмета закупівлі питної води і послуг у сфері водовідведення передбачено такі коди:

Назва комунальної послуги

Визначення предмета закупівлі відповідно до ДК 016:2010

Водопостачання

36.00.2 «Обробляння та розподіляння води трубопроводами»

Водовідведення

37.00.1 «Послуги каналізаційні»

При цьому відповідно до ДК 021:2015 передбачено такі коди для визначення предмета закупівлі питної води і послуг у сфері водовідведення:

Код CPV

Опис

Англійською мовою

65111000-4

Розподіл питної води

Drinking-water distribution

90430000-0

Послуги з відведення стічних вод

Sewage disposal services

Як бачимо, послуги з водопостачання та водовідведення — це різні коди як за ДК 016:2010, так і за ДК 021:2015, а отже, і предмети закупівель будуть різними.

Так, предмет закупівлі комунальної послуги з водопостачання визначатиметься таким чином:

код ДК 016:2010 — 36.00.2обробляння та розподіляння води трубопроводами (код ДК 021:2015 — 65111000-4 — розподіл питної води. Послуги з водопостачання), 36.00.20-00.00.

Предмет закупівлі комунальної послуги з водовідведення буде визначено таким чином:

код ДК 016:2010 — 37.00.1 послуги каналізаційні (код ДК 021:2015 — 90430000-0 — послуги з відведення стічних вод. Послуги з водовідведення), 37.00.11-00.00.

При цьому якщо очікувана вартість кожного із зазначених предметів закупівель становитиме менше 200 тис. грн., тобто менше вартісних меж застосування Закону, то замовник має право не проводити процедуру закупівлі, а укласти «прямі» договори з постачальниками комунальних послуг.

водопостачання, водовідведення, предмет закупівлі додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті