Внески до статутного капіталу підприємств: нюанси обліку

В обраному У обране
Друк
Шпаченко Володимир, експерт із фінансових питань
Бюджетна бухгалтерія Червень, 2019/№ 22
ОМС зробив внесок до статутного капіталу КП, що перебуває у його підпорядкуванні. Які документи будуть підтвердженням здійснення таких витрат? Який порядок інвентаризації фінінвестицій і, зокрема, залишку за субрахунком 2513 «Довгострокові фінансові інвестиції в капітал підприємств»? Як повернути цей внесок, якщо КП ліквідується або збанкрутує?

Нещодавно на сторінках нашого видання ми розповідали про облік фінансової підтримки КП. Зокрема, про це йшлося у консультації «Фінансова підтримка для КП: відображаємо в бухобліку»*. У цій публікації ми торкнулися й питання обліку довгострокових фінансових інвестицій ОМС у формі внесків до статутного капіталу КП. Цього разу зупинимося на нюансах документального оформлення такої операції та інвентаризації фінінвестицій.

* Див. «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 17-18, с. 16.

Але спочатку давайте з’ясуємо їх юридичну природу та законодавче підґрунтя для здійснення. Для цього звернемося до норм Закону № 280.

Так, відповідно до п.п. 1 п. «а» ст. 30 цього Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, управління об’єктами ЖКГ, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад. Саме на виконкоми покладено забезпечення належного утримання та ефективної експлуатації таких об’єктів, а також необхідного рівня та якості послуг населенню.

При цьому відносини ОМС з підприємствами, установами та організаціями комунальної власності базуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності ОМС (ч. 1 ст. 17 Закону № 280).

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити