Кабмін підвищив оклади працівників держорганів, які виконують функції з обслуговування

Бюджетна бухгалтерія Січень, 2020/№ 1-2
В обраному У обране
Друк
З 1 січня 2020 року згідно з постановою КМУ «Про умови оплати праці працівників державних органів, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну службу» від 24 грудня 2019 р. № 1112 (набрала чинності 26 грудня 2019 р., а застосовується з 01січня 2020 р.) підвищено посадові оклади:

• працівників патронатних служб у державних органах;

• працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування.

Зауважимо, що посадові оклади працівників держорганів, які виконують функції з обслуговування, з 1 січня 2020 року визначаються шляхом множення 2 розмірів ПМПО, установленого законом станом на 01.01.2020 р.

(2102 грн. х 2 = 4204 грн.),

на відповідний коефіцієнт.

При цьому якщо посадовий оклад визначено у гривнях з копійками, цифри до 0,5 відкидають, від 0,5 і вище округлюють до однієї гривні. Так, наприклад, посадовий оклад діловода в держоргані районного рівня становить 4288 грн.

(2102 грн. х 2 х 1,02 ≈ 4288,08 грн.).

Детальніше про визначення розмірів окладів «обслуговуючих» працівників ми розповімо у наступному номері нашого журналу.

Підвищення кваліфікації педагогів: Кабмін підкоригував порядок

Кабмін уніс деякі правки до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800* (далі — Порядок № 800). Зміни затверджені постановою від 27.12.2019 р. № 1133, що набрала чинності 31.12.2019 р.

* Ознайомитись із аналізом Порядку № 800 ви можете у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 36, с. 22.

Так, додано кілька обов’язкових складових програми підвищення кваліфікації: інформація про її розробника (розробників), мета, перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться (загальні, фахові тощо).

Також навели перелік інформації, яку може містити програма, зокрема, про розподіл годин за видами діяльності (консультація; аудиторна, практична, самостійна і контрольна робота тощо); особу (осіб), які виконують програму (рівень вищої освіти, категорія, науковий ступінь, педагогічне / вчене звання, місце та/або досвід роботи тощо); строки виконання програми; документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації, тощо.

Суб’єкти підвищення кваліфікації оприлюднюють інформацію про кожну власну програму підвищення кваліфікації та перелік виданих документів про підвищення кваліфікації лише на своїх вебсайтах. На сайті МОН та на Національній освітній електронній платформі розміщувати таку інформацію не потрібно.

Працівники із званням «старший вчитель», на відміну від інших педагогічних або науково-педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене, почесне чи педагогічне звання, не можуть:

• бути керівниками стажування, яке проводиться в закладі освіти (далі — ЗО) за місцем роботи працівника або в іншому ЗО;

• отримати залік результатів інформальної освіти (самоосвіти) у рахунок підвищення кваліфікації.

Якщо стажування проходить не за місцем роботи працівника, а в інших суб’єктів підвищення кваліфікації, то керує цим працівник, який має відповідний досвід роботи та кваліфікацію. Такого працівника перейменували з супервізора у керівника стажування. При цьому виключили норму, яка описувала правила оплати праці супервізора у ЗО та наукових установах.

Уточнили, що 1 день стажування оцінюється у 6 годин або 0,2 (а не 0,3) кредиту ЄКТС.

Також змінили загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладів фахової передвищої освіти. Він не може бути менше 120 (раніше — 150) годин на 5 років.

Додали, що основними напрямами підвищення кваліфікації є також цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність.

Ввели двоетапність планування підвищення кваліфікації ЗО. Перший етап — перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік. Тут педагогічна рада затверджує орієнтовний план підвищення кваліфікації, який повинен містити інформацію про загальну кількість педпрацівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації. Орієнтовний план оприлюднюється на інформаційному стенді ЗО та на його вебсайті щороку протягом двох робочих днів з дня його затвердження, але не пізніше 25 грудня поточного року.

На підставі орієнтовних планів підвищення кваліфікації суб’єкти підвищення кваліфікації, що фінансуються з обласних бюджетів, та їх засновники щороку формують регіональне замовлення для потреб відповідних областей.

Другий етап розпочинається після затвердження кошторису ЗО на відповідний рік: оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений для підвищення кваліфікації працівників ЗО.

Також додали обов’язок працівників інформувати керівника ЗО або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Це слід робити не пізніше 25 грудня.

Нові посвідчення чорнобильця

Кабмін постановою «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» від 11.07.2018 р. № 551 ввів обов’язок держадміністрацій провести заміну посвідчень чорнобильця у зв’язку із затвердженням нових зразків посвідчень:

• особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 1);

• учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорії 2 і 3) з числа громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт;

• особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 2), з числа постраждалих від радіаційного опромінення за інших обставин не з власної вини.

При цьому строки такої заміни в черговий раз перенесли. Початкова гранична дата була 1 січня 2019 року, потім — 1 січня 2020 року.

Тепер Кабмін постановою від 27 грудня 2019 р. № 1129 переніс дату заміни ще на один рік — на 1 січня 2021 року.

Нагадаємо, що посвідчення осіб, постраждалих/потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, потрібні, зокрема, для надання «чорнобильської» додаткової відпустки. Детальніше про це ви можете дізнатися із журналу «Оплата праці», 2019, № 17, с. 20.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд