Теми статей
Обрати теми

Харчування у школах: організовуємо власними силами

Пеклуха Юлія, головний редактор журналу «Бюджетна бухгалтерія», Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Діти — наше майбутнє. А збалансоване і правильне харчування дітей — запорука їх здоров’я у дорослому віці. При цьому харчування школярів значною мірою «на совісті» шкіл. Аби забезпечити дітей якісним харчуванням, заклади середньої освіти цілком можуть організувати харчовий процес власними силами. Як це зробити правильно — розповімо у нашій статті.

Організація харчового процесу

Чи, дійсно, школа1 може повністю самостійно забезпечити харчування дітей? Тобто йдеться про закупівлю продуктів харчування, самостійне (власними силами школи) приготування їжі та продаж готових страв усім охочим смачно поїсти в шкільній їдальні?

1 Для зручності усі види закладів середньої загальної освіти (НВК, гімназії, ліцеї тощо) будемо називати у статті — школами.

Так, може.

Види платних послуг, дозволені до надання закладами освіти, чітко визначені Переліком № 7962.

2 Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності, затверджений постановою КМУ від 27.08.2010 р. № 796.

ВАЖЛИВО!

Виробництво та реалізація продукції громадського харчування, а також організація її споживання — один із дозволених видів платних послуг закладів освіти (п.п. 5 п. 8 Переліку № 796)

Тож якщо ваш заклад узявся організувати харчування дітлахів цілком і повністю самостійно, це можливо. Головне — врахуйте всі нюанси і тонкощі цього процесу.

Що конкретно потрібно знати, далі з’ясуємо разом.

Загальні вимоги

Нещодавно постановою № 3053 Кабмін затвердив нові:

3 Постанова КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 р. № 305.

Норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі — Норми харчування);

Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі — Порядок № 305).

І хоча постанова № 305 набула чинності з 07.04.2021 р., Норми харчування запрацюють лише з нового навчального року, тобто з 01.09.2021 р. А поки що користуємося Нормами харчування, затвердженими постановою № 15914.

4 Постанова КМУ «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 22.11.2004 р. № 1591.

Також не повністю запрацював і сам Порядок № 305. Із 07.04.2021 р. чинні лише пп. 4 — 7. Решта наберуть чинності також з нового навчального року. Наразі ж у питаннях організації харчування у школах діє Порядок № 242/3295.

5 Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затверджений наказом МОЗ, МОН від 01.06.2005 р. № 242/329.

Але ми з вами будемо вивчати норми вже нового Порядку № 308 і готуватися до їх застосування.

Варіанти та способи організації харчування

Існують такі варіанти забезпечення дітей харчуванням у школах (п. 15 Порядку № 305):

варіант 1 — приготування та реалізація готових страв закладом освіти самостійно (працівниками, що входять до штатного розпису закладу);

варіант 2 — організація харчування постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (штат їдальні (харчоблоку), буфету не належить до штатного розпису відповідного закладу);

варіант 3 — організація роздрібної торгівлі харчовими продуктами через буфет, торговельні автомати. При цьому третій варіант може поєднуватися з одним із двох інших.

Детальніше про другий і третій варіанти організації харчування ми розповімо в наступному номері нашого журналу. Цього ж разу зупинимося на організації харчування власними силами школи.

Вимоги до штату закладу освіти

Якщо школа обрала перший варіант організації харчування учнів, тоді в її штаті мають бути відповідні категорії працівників. На сьогодні Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти затверджено наказом № 12056.

6 Наказ МОН України «Про затвердження типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» від 06.12.2010 р. № 1205.

Наведемо у таблиці нижче посади працівників, які необхідно ввести у школах для самостійного приготування та видачі їжі.

Штатні нормативи певних працівників шкіл, в яких організовано самостійне приготування та видачу їжі

Найменування посади

Нормативна чисельність (максимальна)

Сестра медична з дієтичного харчування

0,5 — при кількості від 60 до 200 учнів, які харчуються;

1 — понад 200 учнів, які харчуються

Кухар

0,5 — до 60 учнів, які харчуються;

1 — 60 — 100 учнів, які харчуються;

1,5 — 100 — 200 учнів, які харчуються;

2 — понад 200 учнів, які харчуються

Підсобний робітник

1

Комірник

1

Пам’ятайте: засновник (в особі ОМС) та керівник відповідного закладу освіти несуть відповідальність за:

• планування та організацію харчування;

• матеріально-технічне забезпечення їдальні (харчоблоку), буфету;

• безпечність та якість сировини, харчових продуктів та готових страв;

• дотримання вимог санітарного законодавства та законодавства з питань безпечності та якості харчових продуктів;

• виконання норм харчування;

• відповідність меню та асортименту буфету. Це передбачено абз. 1 п. 11 Порядку № 305.

Якість і безпека харчування

Харчування, яке отримують школярі, має бути якісним. Для цього продукти харчування та продовольча сировина мають надходити до шкіл разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість.

Підтвердженням якості та безпеки харчових продуктів і продовольчої сировини є:

• сертифікат відповідності (якості);

• висновок санітарно-гігієнічної експертизи або занесення в Державний реєстр МОЗ;

• ветеринарний дозвіл для сировини тваринного походження;

• карантинний дозвіл для сировини рослинного походження.

Продукти, на які немає передбачених документів, що підтверджують їх якість і безпеку, а також продукти з вичерпаним строком придатності підлягають вилученню з обігу згідно із Законом № 7717.

7 Закон України «Про якість і безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини» від 23.12.97 р. № 771/97-ВР.

Безоплатне харчування: для кого?

Певні категорії учнів мають право на безоплатне харчування. Пільговий статус згідно з п. 4 Порядку № 305 мають:

• діти-сироти;

• діти, позбавлені батьківського піклування;

• діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах;

• діти із малозабезпечених сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону № 17688;

8 Закон України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» від 01.06.2000 р. № 1768-III.

• учні закладів освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення, а також діти, постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи;

• діти з числа внутрішньо переміщених осіб, діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;

• діти з числа осіб, визначених у ст. 10 Закону № 35519;

9 Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.93 р. № 3551-XII.

• інші категорії осіб, визначені законодавством та/або рішенням ОМС.

До речі, ця норма Порядку № 305 діє вже зараз.

Видатки на харчування зазначених категорій дітей покривають відповідні місцеві бюджети.

Облік дітей, які мають право на безоплатне гаряче харчування, веде класний керівник. Він щодня (сьогодні на завтра) надає відповідну інформацію відповідальній особі за організацію харчування та уточнює її зранку поточного дня.

Вартість безоплатного гарячого харчування в школах щороку переглядає та встановлює відповідний ОМС. При цьому обов’язково враховують норми та режим (кратність) харчування (абз. 2 п. 8 Порядку № 305).

Особливе харчування — для дітей з особливими потребами

Тішить, що Уряд попіклувався про різні категорії дітей і врахував їх потреби у новому Порядку № 305. Так, керівники закладів освіти мають забезпечити належні умови харчування дітей з особливими дієтичними потребами, у тому числі із непереносимістю глютену та лактози.

Отримати таке харчуванням дитина може за наявності медичної довідки, виданої лікарем загальної практики — сімейним лікарем чи лікарем-педіатром. У довідці має бути зазначено особливі дієтичні потреби дитини із установленням діагнозу.

Для дітей, які потребують лікувального харчування (спеціальних харчових продуктів, дієтичних добавок, призначених для хворих на фенілкетонурію та інші вроджені порушення метаболізму), мають бути створені умови для споживання такого харчування.

Для цього один із батьків (інший законний представник) дитини має подати заяву з проханням забезпечити таким харчуванням.

Режим (кратність) харчування

Режим (кратність) харчування у школах визначено п. 16 Порядку № 305.

Так, для дітей 1 — 11 (12) класів незалежно від навчальної зміни (у разі позмінного навчання) повинно бути організовано щонайменше одноразове гаряче харчування відповідно до норм.

За заявою одного з батьків (інших законних представників) школярам можуть надаватися гарячі обіди.

Для дітей, зарахованих до груп подовженого дня, залежно від режиму роботи таких груп організовують:

триразове харчування (сніданок, обід та підвечірок) — для 1 — 4 класів;

дворазове харчування — для 5 — 9 класів.

У закладах освіти з цілодобовим перебуванням дітей обов’язково має бути забезпечено п’ятиразове харчування з не менше ніж триразовим споживанням гарячої їжі.

При цьому тривалість перерви між заняттями для прийому їжі найменшими школяриками (1 — 4 класів) повинна становити не менше ніж 30 хвилин. А для учнів 5 — 11 (12) класів така перерва має тривати щонайменше 20 хвилин.

Водночас батьки (інші законні представники) школярів за своїм бажанням мають право взагалі відмовитися від послуг харчування. Таку можливість передбачено абз. 9 п. 16 Порядку № 305 (ср. ).

Форми організації харчування

Формами організації харчування є:

монопрофільне меню. Таке меню визначає один набір страв та не передбачає самостійного вибору споживачами його компонентів;

мультипрофільне меню. Це меню містить кілька наборів страв, передбачає їх вибір або вибір їх компонентів споживачами. Така форма організації харчування може бути реалізована як комплексне меню, два — три меню на вибір, шведський стіл тощо. Видачу страв за цим меню обов’язково здійснює працівник їдальні (харчоблоку).

Наказ про організацію харчування

Усі організаційні моменти, пов’язані з харчуванням дітей у школі, мають бути прописані у наказі про організацію харчування. Зокрема, у цьому документі доцільно визначити:

• відповідальну особу за організацію харчування учнів у школі;

• режим та графік харчування учнів;

• графік чергування працівників в обідній залі (їдальні);

• завдання відповідальної за організацію харчування особи, завідувача виробництвом, медичної сестри, класних керівників та інших причетних до організації процесу харчування; позначити конкретні терміни виконання завдань;

• вартість харчування для окремих категорій учнів тощо.

Як бачимо, процес організації харчування в школі не такий уже й простий. Та до чого тут бухгалтер? — запитаєте ви. Насправді, під пильним наглядом бухгалтера повинні бути всі господарські операції, пов’язані з надходженням та вибуттям продуктів харчування. І хоча такі функції більш притаманні кухарю та комірнику, однак не слід забувати про вимогу п.п. 4 п. 5 Типового положення № 5910. Так, цією нормою передбачено забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, у тому числі, звісно, і продуктів харчування, відповідно до затверджених нормативів та кошторисів.

10 Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затверджене постановою КМУ від 26.01.2011 р. № 59.

Тож, любі бухгалтери, не зволікайте — і «поїхали» розбиратися далі разом.

Розрахунок вартості страв

Вартість платних послуг визначають на підставі калькуляції витрат, які несе установа у зв’язку з їх наданням.

Вартість платної послуги з харчування формується відповідно до вимог Порядку № 73611.

11 Порядок надання інших платних послуг державними та комунальними навчальними закладами, затверджений спільним наказом МОН, Мінекономіки та Мінфіну від 23.07.2010 р. № 736/902/758.

Встановлення вартості послуги здійснюється на базі економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних з її наданням.

Розмір плати за надання конкретної послуги визначається на підставі її вартості, що розраховується на весь строк її надання та у повному обсязі (п. 2.1 Порядку № 736).

Складовими витрат є:

• витрати на оплату праці працівників;

• нарахування на оплату праці відповідно до законодавства;

• безпосередні витрати та оплата послуг інших організацій;

• капітальні витрати;

• індексація заробітної плати, інші витрати відповідно до чинного законодавства.

Майте на увазі: включення рентабельності чи прибутку до вартості зазначеної послуги чинним законодавством не передбачено.

Первинні документи та зведені регістри обліку продуктів

Обов’язкові вимоги до складання первинних документів визначено Законом про бухоблік. Так, первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій.

При цьому всі первинні документи повинні містити всі обов’язкові реквізити.

Водночас для оптимізації обліку організаціям надано право самостійно розробляти форми первинних документів із дотриманням зазначених вище вимог.

Через значну трудомісткість послуг харчування весь процес поділяється на декілька стадій (операцій), на кожній з яких складають певні первинні документи та зведені регістри. При цьому задіяні декілька підрозділів.

Для наочності наведемо інформацію про розподіл повноважень щодо складання документів між коморою, харчоблоком і бухгалтерською службою в таблиці нижче. При цьому додатково врахуємо орієнтовний перелік документів, наведений у Порядку № 305.

Розподіл повноважень щодо складання документів

Операція

(підрозділ)

Документи (регістр)

Місце використання та зберігання документів

комора

харчоблок

бухгалтерська служба

Приймання, зберігання та видача продуктів

комірником

Накладна постачальника

(з реєстром за період)

+

(реєстр)

+

(реєстр)

Сертифікат якості постачальника

(з реєстром за період)

+

(реєстр)

+

(реєстр)

Картка складського обліку

+

Бракеражний журнал

харчових продуктів,

що надійшли від постачальника харчових продуктів

+

Приготування страв харчоблоком

Примірне чотиритижневе

сезонне меню, щоденне меню, меню-розклад

+

Технологічна документація на страви та вироби

+

Бракеражний журнал готових страв

+

Реалізація страв харчоблоком

Довідка за добу про кількість тих, хто харчується

+

Денний забірний лист

+

Розрахунки і систематизація інформації бухгалтерською службою

Калькуляційні картки

+

Журнал обліку виконання норм харчування

+

+

Меню-вимога та накладна вимога

+

(реєстр)

+

(реєстр)

Аналітичні оборотно-сальдові відомості обліку продуктів харчування

+

м/о № 6, № 4, № 11 та № 12

+

Інвентаризаційні описи запасів

+

Облік на складі

Облік продуктів харчування на складі має забезпечити їх збереження під час отримання, зберігання та відпуску.

На складі мають бути ваги, мірна тара, холодильні установки, вентиляційні пристрої, інструменти та пристосування для відкриття тари. Всі ваговимірювальні прилади повинні пройти державну повірку або метрологічну атестацію в органах Держстандарту України.

Продукти і тару на складі слід розміщувати за найменуваннями, сортами, у доступних місцях за секціями, а всередині них — за окремими видами (на стелажах, в ящиках, на полицях тощо). Загалом спосіб розміщення продуктів має забезпечувати їх швидке приймання, відпуск і перевірку.

При надходженні продуктів харчування комірник ставить свій підпис на документі постачальника (акті про приймання матеріалів). Цим самим він засвідчує факт їх отримання та прийняття на відповідальне зберігання.

Якщо під час приймання продуктів виявлено будь-які (кількісні або якісні) розбіжності з даними документів постачальника, їх фіксують в акті про приймання матеріалів. Його складають у двох примірниках: один — для обліку прийнятих цінностей, другий — для постачальника (передають, надсилають разом з претензійним листом).

Комірник має вести кількісний облік продуктів харчування у Картці складського обліку матеріалів.

Нагадаємо: ви можете застосовувати форму № М-12, затверджену наказом № 19312. Водночас ви маєте повне право самостійно розробити і затвердити форму такої Картки.

12 Наказ Мінстату «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів» від 21.06.96 р. № 193.

Але не забудьте прописати порядок складського обліку продуктів харчування у наказі про організацію бухгалтерського обліку вашої установи. Самостійно розроблену форму Картки складського обліку потрібно навести у додатку до цього наказу.

У Картці складського обліку має бути зафіксовано надходження, витрачання та залишки продуктів харчування за найменуваннями, кількістю, номенклатурними номерами та сортами. Після кожного запису про надходження та видачу продуктів харчування виводять залишки.

Записи про надходження продуктів харчування на склад проводять на підставі накладних постачальника. У свою чергу, записи про вибуття продуктів зі складу роблять згідно з даними меню-вимог на видачу продуктів харчування зі складу і накладної (вимоги).

До речі, форми цих документів також доведеться розробити самостійно. І тут вам стануть у пригоді старі-добрі, але нині не чинні, типові форми, затверджені наказом № 13013. Їх цілком можна взяти за основу при розробленні власних форм.

13 Наказ Держказначейства України «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання» від 18.12.2000 р. № 130.

З установленою головним бухгалтером періодичністю комірник здає до бухгалтерії реєстр прибуткових та видаткових документів. Звісно, до цього реєстру мають бути прикладені всі необхідні первинні документи.

Зверніть увагу: один примірник такого реєстру після перевірки правильності оформлення документів повертається МВО14, а другий залишається у бухгалтерії.

14 МВО — матеріально відповідальна особа.

Періодично працівники бухгалтерської служби проводять звірку фактичної наявності продуктів харчування із записами у Картці складського обліку та даними бухобліку.

Облік на харчоблоці

Облік продуктів харчування на харчоблоці має свої особливості.

Приготування їжі та її видачу проводять виходячи з фактичної кількості осіб, які харчуються. На початок кожного дня їх кількість фіксує уповноважений працівник. Зокрема, таку інформацію збирають і подають класні керівники.

На підставі цих даних сестра медична з дієтичного харчування складає зведені дані по школі стосовно осіб (учнів), які отримують харчування. З урахуванням цих зведених даних медсестра з дієтичного харчування за участю кухаря та працівника бухгалтерії складають меню-розклад на харчування. У разі зміни кількості тих, хто харчується у школі, порівняно з їх кількістю станом на 9:00 ранку більш ніж на 3 особи, медсестра складає розрахунок зміни потреби у продуктах харчування.

При збільшенні потреби у продуктах харчування виписують накладну (вимогу) на склад (комору). У разі зменшення потреби — залишки продуктів харчування повертають на склад.

Під час видачі страв безпосередньо з харчоблоку до їдальні використовують денний забірний лист. У ньому зазначають найменування кулінарних виробів, одиницю виміру, кількість за годинами відпуску, загальну кількість, вартість відпущених страв і кількість повернутих (страви, що залишились на кінець дня). 


Облік у бухгалтерії

У бухгалтерії облік продуктів харчування ведуть у кількісному та сумовому виразі у розрізі МВО.

Аналітичний облік продуктів харчування ведуть за найменуваннями, кількістю, вартістю та МВО в оборотних відомостях. Записи в оборотні відомості вносять на підставі первинних прибутково-видаткових документів.

Такі відомості складають щомісячно на підставі даних бухобліку за кожною групою аналітичних рахунків, що об’єднані відповідним синтетичним рахунком, у кількісному та вартісному відображеннях.

За кожним субрахунком виводять загальні сумові підсумки, які мають відповідати показникам синтетичного обліку.

Для синтетичного обліку продуктів харчування призначено меморіальні ордери, типові форми яких затверджено наказом № 75515.

15 Наказ Мінфіну «Про затвердження типових форм меморіальних ордерів, інших облікових регістрів суб’єктів державного сектору та порядку їх складання» від 08.09.2017 р. № 755.

Для обліку операцій з надходження продуктів харчування використовується меморіальний ордер № 11 «Накопичувальна відомість про надходження продуктів харчування». Цей обліковий регістр складають за результатами місяця в розрізі МВО. Записи у накопичувальній відомості здійснюються окремо за кожним постачальником.

Для обліку операцій про витрачання продуктів харчування протягом місяця використовується меморіальний ордер № 12 «Накопичувальна відомість про витрачання продуктів харчування». Цей ордер також складається за результатами місяця в розрізі МВО. До меморіального ордера вносять дані про витрачання продуктів харчування за відповідною кореспонденцією субрахунків.

Для узагальнення інформації про надходження, рух та вибуття продуктів харчування призначено субрахунок 1511 «Продукти харчування».

Аналітичний облік запасів, придбаних за рахунок коштів спеціального фонду, ведеться за тими самими обліковими регістрами, але окремо від операцій за рахунок коштів загального фонду.

Для зручності рекомендуємо застосовувати аналітичні рахунки в межах субрахунку 1511. Наприклад, це можуть бути такі рахунки, як:

1511/1/1 — «Продукти харчування, придбані за рахунок коштів загального фонду»;

1511/1/2 — «Продукти харчування, придбані за рахунок коштів спеціального фонду».

Окрім того, можна відкрити аналітичні рахунки другого (третього) порядку у розрізі видів, найменувань продуктів харчування тощо.

Для обліку розрахунків за харчування дітей в школі доцільно використовувати субрахунок 6414 «Розрахунки за спеціальними видами платежів».

Утім, не буде помилкою застосування субрахунку 2111 «Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги». Однак ми рекомендуємо відокремити розрахунки за харчування дітей від розрахунків за інші платні послуги закладів освіти.

При цьому інформацію про доходи від реалізації послуг харчування слід узагальнювати на субрахунку 7111 «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)». Для обліку операцій із нарахування таких доходів призначено меморіальний ордер № 14 «Накопичувальна відомість нарахування доходів спеціального фонду суб’єктів державного сектору».

Натомість меморіальний ордер № 15 «Зведення відомостей за розрахунками з батьками на утримання дітей» призначений для обліку розрахунків з батьками за утримання дітей у садочках. Тож у цьому випадку його застосовувати недоцільно.

Водночас майте на увазі: для забезпечення харчуванням пільгової категорії дітей заклади освіти отримують асигнування за загальним фондом. Надходження таких коштів слід відображати у загальному порядку за кредитом субрахунку 7011 «Бюджетні асигнування».

Вартість продуктів харчування, використаних для приготування страв у шкільній їдальні, списуємо за дебетом субрахунків 8013 (8113) «Матеріальні витрати».

Приклад. Бухгалтером школи нараховано плату за харчування дітей (не пільгова категорія) у шкільній їдальні у сумі 8000 грн. Плата надійшла на спеціальний реєстраційний рахунок школи.

Також на реєстраційний рахунок для руху коштів загального фонду надійшли асигнування (за харчування пільгової категорії дітей) за КЕКВ 2230 у сумі 4000 грн.

Для приготування страв у шкільній їдальні у звітному місяці придбано молочні продукти на загальну суму 7800 грн та овочі на суму 2400 грн.

Оплату за отриману молочну продукцію проведено за рахунок коштів спеціального фонду (кошти, отримані як плата за послуги). За овочі розрахунок із постачальником здійснено за рахунок коштів загального фонду (асигнування з місцевого бюджету).

Протягом звітного місяця передано на харчоблок та використано для приготування страв: молочні продукти на загальну суму 7200 грн та овочі на суму 2200 грн. Видачу продуктів харчування зі складу проведено на підставі меню-вимог. Списання використаних для приготування страв продуктів оформлено актом списання запасів.

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн

№ м/о

дебет

кредит

1

Нараховано плату за харчування

6414

7111

8000

14

2

Надійшли кошти як плата за харчування

2313

6414

8000

3

3

Надійшли асигнування для забезпечення харчуванням пільгової категорії дітей

2313

7011

4000

2

4

Оприбутковано овочі на склад

1511/1

6211

2400

6

5

Оприбутковано молочні продукти на склад

1511/2

6211

7800

6

6

Перераховано кошти постачальнику

за овочі

6211

2313

2400

2, 6

7

Перераховано кошти постачальнику

за молочні продукти

6211

2313

7800

3, 6

8

Списано овочі, використані для приготування страв

8013

1511/1

2200

12

9

Списано молочні продукти, використані для приготування страв

8113

1511/2

7200

12

Докладно про порядок списання непридатних для споживання продуктів харчування ви можете прочитати у статті «Продукти харчування «на карантині»: як не допустити псування та списати непридатні» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 14, с. 30 — 32).

Висновки

• Виробництво та реалізація продукції громадського харчування, організація її споживання дозволені до надання школами п.п. 5 п. 8 Переліку № 796

• Відповідальність за всі процеси, пов’язані з харчування учнів у школі, несуть засновник та керівник відповідного закладу освіти

• Видатки на харчування пільгових категорій дітей покривають відповідні місцеві бюджети

• Документування операцій з використання продуктів харчування у процесі приготування страв слід здійснювати з урахуванням вимог Порядку № 305

• Для обліку надходження, руху та вибуття продуктів харчування слід вести аналітичні рахунки в межах субрахунку 1511

• Для обліку розрахунків за харчування дітей у школі доцільно використовувати субрахунок 6414

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі