Електронні «трудові»: чекаємо на нормативку

Бюджетна бухгалтерія Березень, 2021/№ 11
В обраному У обране
Друк
10 березня 2021 року — запам’ятайте цю дату! Саме цього дня було опубліковано Закон про електронний облік трудового стажу1.

1 Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX.

Цей Закон удосконалює механізми накопичення, зберігання та використання даних про трудовий стаж працівників у електронній формі. Це, зокрема, забезпечить автоматичне (без звернення особи) призначення пенсії при досягненні пенсійного віку.

Один із важливих кроків — поступова відмова від паперових трудових книжок та заміна їх на електронні.

Отже, від 10.03.2021 р. рахуємо 3 місяці і маємо дату набрання чинності згаданого Закону10.06.2021 р. А далі відлічуємо наступний важливий строк — перехідний період. Саме протягом цього часу потрібно оцифрувати дані паперових трудових книжок.

Також Кабміну надано три місяці, щоб:

• забезпечити розробку та затвердження нової підзаконної нормативки;

• привести вже існуючу нормативку у відповідність із вищезгаданим Законом;

• забезпечити актуалізацію нормативки міністерств та інших органів.

Тож чекаємо на нормативку. Тільки-но вона з’явиться, ми обов’язково повідомимо вам. І звісно ж, проаналізуємо всі нововведення.

Водночас у разі потреби паперові «трудові» вже зараз можна «перетворити» на електронні. Необхідний для цього функціонал є на Порталі електронних послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua). Наочну інструкцію ви знайдете в журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 6, с. 26.

Старі-нові меморіальні ордери + оборотна відомість

Мінфін своїм наказом № 1012 змінив форми деяких меморіальних орендарів і додав новий регістр аналітичного обліку.

2 Наказ Мінфіну «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 08 вересня 2017 року № 755» від 15.02.2021 р. № 101.

Отже, оновлено форми м-о № 11 і № 12. Відтепер вони матимуть назву:

• меморіальний ордер № 11 «Накопичувальна відомість про надходження продуктів харчування»;

• меморіальний ордер № 12 «Накопичувальна відомість про витрачання продуктів харчування».

Ці облікові регістри викладено в новій редакції. Проте ані форма, ані порядок їх заповнення не змінились. Серед новацій — лише осучаснений порядок підпису осіб, відповідальних за складання і перевірку регістрів. Так, на зміну старому-доброму «ініціали, прізвище» прийшло «Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ». Тож тепер зазначаємо повністю ім’я та прізвище відповідних осіб, але без по батькові.

Звісно, такий апґрейт не завадив би й іншим меморіальним ордерам. Але поки що на сайті головного фінограну відповідних проєктів немає.

Натомість з’явилася нова форма оборотної відомості для аналітичного обліку запасів та звірки даних складського і бухгалтерського обліку. Цю відомість потрібно складати щомісяця за кожною групою аналітичних рахунків, у кількісному та вартісному відображеннях. Записи слід здійснювати за кожним найменуванням (однорідною групою, видом) запасів у розрізі субрахунків та матеріально відповідальних осіб.

До речі, нова оборотна відомість ну дуже нагадує колишню типову форму № З-11 ☺.

Новації запрацювали з 16 березня цього року.

Оновлення Плану рахунків і Типової кореспонденції не за горами

Буквально наступного дня після Міжнародного жіночого дня на сайті Мінфіну з’явився цікавий проєкт наказу3. Він передбачає внесення змін до кількох «життєво важливих» для бухгалтерів бюджетних установ нормативних документів. От вам і подаруночок…

3 Проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі» від 09.03.2021 р.

Зокрема, заплановано оновлення таких документів, як:

План рахунків4;

4 План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2013 р. № 1203.

Порядок застосування Плану рахунків5;

5 Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 29.12.2015 р. № 1219.

Типова кореспонденція.

Але одразу вас заспокоїмо: серед численних намічених змін розпорядників бюджетних коштів торкнуться лише декілька.

Що ж конкретно зміниться? Всього заплановано дві облікових новації для бюджетних установ.

Новація № 1 — «рахункові» корективи.

Так, Мінфін перейменував такі позабалансові субрахунки:

• у межах позабалансового рахунку 04 «Умовні активи»:

041 «Умовні активи розпорядників бюджетних коштів»;

042 «Умовні активи державних цільових фондів»;

• у межах позабалансового рахунку 05 «Умовні зобов’язання, гарантії та забезпечення надані»:

053 «Умовні зобов’язання розпорядників бюджетних коштів»;

054 «Умовні зобов’язання державних цільових фондів»;

055 «Забезпечення розпорядників бюджетних коштів за виплатами працівникам»;

056 «Забезпечення державних цільових фондів за виплатами».

Звісно, всі ці «умовні» активи і зобов’язання прийшли на зміну колишнім «непередбаченим». Такі оновлення зумовлені нещодавніми змінами, внесеними до НП(С)БО 1286.

6 Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 128 «Зобов’язання», затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 р. № 1629.

А от два останніх субрахунки — нові. Раніше їх у Плані рахунків не було. Але знову ж таки розпорядники бюджетних коштів будуть використовувати тільки один — 055. Він призначений для обліку забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат за виплатами працівникам.

Новація № 2 — уточнення кореспонденції.

Зокрема, Типову кореспонденцію буде доповнено новим записом — п. 1.12. Ідеться про відображення операцій з безоплатного отримання ОЗ бюджетною установою від суб’єкта управління майном, у межах одного бюджету. Отже, у такому випадку установа-отримувач буде робити такий запис:

• на суму первісної вартості отриманих об’єктів ОЗ: Дт 10, 11 — Кт 5111;

• на суму нарахованого зносу на ці об’єкти: Дт 5511, 5512 — Кт 1411, 1412, 1414.

Тож, як бачимо, для цілей бухобліку ці операції прирівнюються до внутрішнього переміщення ОЗ в межах одного головного розпорядника. Відповідно у такому разі не потрібно буде нараховувати доходи (за Кт 7511) і подавати Довідку про надходження у натуральній формі.

Водночас Мінфін планує підкоригувати й п. 1.21 Типової кореспонденції. Тим самим він акцентує увагу на важливому моменті.

При нарахуванні амортизації ОЗ, безоплатно отриманих від суб’єктів держсектору в межах одного бюджету, визнання доходів (Дт 5111 — Кт 7511) не відбувається.

І наостанок: пам’ятайте, поки що це тільки проєкт. А от коли саме запрацюють ці зміни та в якому форматі, достеменно невідомо.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно