Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Готуємо документи для списання майна

Матвєєва Вікторія, експерт з фінансових питань
Бюджетна бухгалтерія Березень, 2021/№ 11
Друк
Списання майна — ця тема постійно цікавить бухгалтерів. Серед особливо популярних запитань: які документи необхідно підготувати для списання нерухомого та рухомого майна? Впоратися легко з цим завданням вам допоможуть роз’яснення, надані фахівцями МОН у листі від 05.02.2021 р. № 1/9-56.

Які документи необхідно підготувати для списання нерухомого майна?

Першочерговим кроком є отримання дозволу органу, уповноваженого управляти відповідним майном. Так, для отримання згоди на списання нерухомого майна слід підготувати й подати суб’єкту управління такі документи:

1. Звернення стосовно списання майна з обґрунтуванням необхідності та доцільності списання майна.

2. Техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, підписане керівником установи.

У цьому документі потрібно навести розрахунки та/або іншу інформацію про очікуваний фінансовий результат від списання майна, а також напрями використання коштів, які передбачається отримати в результаті списання.

Таке обґрунтування складаємо з урахуванням вимог Методичних рекомендацій № 15911.

1 Методичні рекомендації щодо розроблення техніко-економічного обґрунтування забезпечення ефективного використання об’єктів права державної та комунальної власності, що пропонуються до передачі, затверджені наказом Мінекономрозвитку від 27.12.2013 р. № 1591.

3. Відомості про майно, що пропонується до списання за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1 до Порядку № 13142.

2 Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

4. Акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2 до Порядку № 1314.

5. Акт технічного стану майна, затверджений керівником установи.

У цьому документі зазначаємо: рік будівництва майна, дату введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.

6. Відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати. Обов’язково прикладаємо підтвердні документи.

7. Матеріали фотофіксації майна, що пропонується до списання (кольорові). Подаємо на електронних та паперових носіях.

8. Копія наказу про утворення комісії щодо списання майна.

9. Відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються. Також прикладаємо копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану.

10. Відомості про вчинення дій, спрямованих на визначення можливості застосування інших способів управління щодо нерухомого майна. Зокрема, слід вивчити попит на відчуження таких об’єктів, їх оренду, безоплатну передачу іншим установам.

11. Документи, на підставі яких здійснюють будівництво або реконструкцію, технічне переоснащення діючих об’єктів. Ці документи слід надавати у разі, коли списуємо майно у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням.

12. Висновок спеціалізованої організації про технічний стан об’єкта нерухомості, що пропонується до списання. У такому документі мають бути визначені витрати, необхідні для відновлення такого об’єкта (подаємо за вимогою суб’єкта управління).

Знайте!

У разі потреби суб’єкт управління може запитувати від суб’єкта господарювання (бюджетної установи) додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна. Зокрема, це можуть бути: технічні паспорти, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проєкти тощо.

Вичерпний перелік додаткових документів може визначатися розпорядчим актом суб’єкта управління.

Які документи необхідно підготувати для отримання згоди на списання транспортних засобів, обладнання та іншого рухомого майна?

Для отримання згоди на списання транспортного засобу слід підготувати й надати суб’єкту управління такі документи:

1. Звернення стосовно списання майна з обґрунтуванням необхідності та доцільності списання майна.

2. Техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, підписане керівником установи. У цьому документі наводимо розрахунки та/або іншу інформацію про очікуваний фінансовий результат від списання майна. Також слід зазначити напрями використання коштів, які передбачається отримати в результаті списання.

Таке обґрунтування складаємо з урахуванням вимог Методрекомендацій № 1591.

3. Відомості про майно, що пропонується до списання за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1 до Порядку № 1314.

4. Акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2 до Порядку № 1314.

5. Акт технічного стану майна, затверджений керівником установи.

6. Відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується до списання (разом із підтвердними документами).

Процедура отримання витягів про наявність чи відсутність запису в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та розмір плати за видачу витягів із такого реєстру визначено Порядком № 8303.

3 Порядок ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, затверджений постановою КМУ від 05.07.2004 р. № 830.

Форму заяви про надання інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна наведено у додатку 1 до Інструкції № 73/54.

4 Інструкція про порядок ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна та заповнення заяв, затверджена наказом Мін’юсту від 29.07.2004 р. № 73/5.

Як отримати витяг з цього реєстру, читайте у консультації «Витяг із ДРОРМ: скільки коштує та як довго діє» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 37, с. 17).

7. Матеріали фотофіксації майна, що пропонується до списання (кольорові). Подають на електронних та паперових носіях.

8. Копія наказу про утворення комісії щодо списання майна.

Будьте уважними!

Рішення про надання або відмову у наданні згоди на списання майна суб’єкт управління приймає протягом 30 днів із дати отримання вищезазначених документів.

Дозвіл на списання майна оформлюють у формі розпорядчого документа, а про відмову у наданні такої згоди — у формі листа.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі