Теми статей
Обрати теми

Неподання довідки про надходження в натуральній формі: чим це загрожує?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Наша установа безкоштовно отримала LED-лампи на заміну ламп розжарювання. При цьому ми не подали довідку про надходження в натуральній формі. Чи є це порушенням?

Подання довідки про надходження в натуральній формі

Передусім згадаємо основні правила подання цієї довідки.

Нагадаємо: органи Казначейства ведуть облік усіх надходжень та видатків бюджетних установ. Утім, якщо надходження грошових коштів на рахунки розпорядників бюджетних коштів фахівці Казначейства чітко відслідковують, то безоплатні надходження у натуральній формі (як товари, роботи і послуги) відслідкувати фактично неможливо. Саме для цього розпорядники бюджетних коштів мають подавати Довідку про надходження в натуральній формі.

УВАГА!

У разі проведення операцій у натуральній формі розпорядник бюджетних коштів зобов’язаний не пізніше останнього робочого дня місяця подати до органу Казначейства Довідку про надходження в натуральній формі

Це чорним по білому прописано у п. 12.7 Порядку № 938* для розпорядників коштів місцевих бюджетів та у п. 11.17 Порядку № 1407** для розпорядників коштів державного бюджету.

* Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

** Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407.

Таку довідку слід подавати у двох примірниках у паперовій або електронній формі.

Один примірник довідки повертається розпоряднику бюджетних коштів, інший — зберігається в Казначейства.

Форму довідки наведено у додатку 25 до Порядку № 938. Але зверніть увагу: форму довідки було змінено наказом № 477*. Докладно про ці зміни читайте у матеріалі «Казначейське обслуговування місцевих бюджетів: маємо зміни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 5.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» від 30.12.2022 № 477.

Приклад заповнення нової форми Довідки про надходження в натуральній формі можна переглянути у матеріалі «Благодійна допомога: оформлення та облік (частина 1)» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 28.

Для розпорядників коштів державного бюджету форму довідки наведено у додатку 38 до Порядку № 1407.

Казначейство неодноразово наголошувало на необхідності подання згаданої довідки у всіх випадках безоплатного надходження матеріальних цінностей, робіт та послуг. Зокрема, про це йшлося у листах Держказначейської служби від 12.02.2015 № 17-04/173-2523 (далі — лист № 2523), від 18.01.2016 № 14-04/67-856.

Тож у разі безоплатного отримання LED-ламп в обов’язковому порядку необхідно подати Довідку про надходження у натуральній формі до органу Казначейства. При цьому надходження від безоплатно отриманих активів слід показати за кодом доходів 25020100 «Благодійні внески, гранти та дарунки».

До речі, радимо прочитати про порядок оформлення та обліку операцій з обміну ламп розжарювання на LED-лампи у матеріалі «Лампи розжарювання → LED-лампи: обмінюємо та обліковуємо?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 27.

Не подали довідку: чи є порушення?

Так, адже ви не виконали вимоги чинного законодавства.

Як зазначила Держказначейська служба у листі № 2523, нескладання та неподання Довідки про надходження у натуральній формі до органів Казначейства призведуть до невідображення операцій в натуральній формі в бухгалтерському обліку виконання бюджету.

Тоді як бюджетна звітність має відповідати аналогічним даним бухгалтерського обліку та звітності органів Держказначейської служби. Це прямо передбачено п. 3 розд. І Порядку № 44*.

* Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44.

Зауважте: у разі недотримання вимоги Порядку № 44 під час складання форм бюджетної звітності, органи Казначейства застосовують заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, визначені БКУ*. Таким є припис п. 15 розд. І Порядку № 44.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Порушення бюджетного законодавства наведені у ст. 116 БКУ. Зазначене порушення передбачено п. 33 ч. 1 ст. 116 БКУ, як порушення встановлених вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів. А відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 117 БКУ за таке порушення передбачено такий захід впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами.

Крім того, виходячи з п. 1 ч. 1 ст. 117 БКУ, в усіх випадках виявлення порушень бюджетного законодавства застосовується попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення.

При цьому виявлені порушення бюджетного законодавства мають бути усунені в строк до 30 календарних днів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі