(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
2/17
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Грудень , 2014/№ 48

Порядок обліку платників податків крокує в ногу з часом

Наказ Мінфіну України від 14.11.14 р. № 1127 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів»

Наказом, що коментується, Мінфін одним махом «підігнав» Порядок обліку платників податків (далі — Порядок) відразу під декілька нещодавніх законодавчих змін. Давайте розкладемо всі правки по полицях.

Необов’язкові печатки (Закон № 1260-VII // «БТ», 2014, № 20, с. 4; № 44, с. 47). З 01.11.14 р. діє звільнення для юросіб від обов’язкового використання печаток. Із цієї нагоди з Порядку виключили норму, згідно з якою відсутність печатки на заяві за ф. № 1-ОПП є підставою для повернення заяви для виправлення помилок. До речі, Мін’юст звернув увагу на Доручення Прем’єр-міністра України від 14.05.14 р. № 16779/1/1-14, яким він зобов’язав міністерства та інші центральні органи виконавчої влади привести свої акти у відповідність до Закону № 1260 («БТ», 2014, № 46, с. 7). Отже, чекаємо поправок і до іншої «нормативки».

Спрощена процедура ліквідації ФОП (Закон № 1258-VII // «БТ», 2014, № 24, с. 6). Ми вже розповідали вам про «переворот» у цьому питанні — проведення перевірок і розрахунків із кредиторами відбувається тепер не до, а вже після процедури зняття з реєстрації. Тому для зняття з обліку ФОП не збирає довідки від контролюючих органів, а контролери, відповідно, уже не формують і не направляють держреєстратору низку документів на ФОП (така процедура залишилася лише для юросіб). Єдина підстава для зняття ФОП з обліку — повідомлення про проведення держреєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП. Причому тепер установлено, що дата зняття з обліку ФОП відповідає даті отримання повідомлення держреєстратора. При цьому така «ліквідована» особа: продовжує значитися у податківців як звичайна фізособа — платник податків; має розрахуватися за підприємницькими податковими зобов’язаннями/боргами; повинна подати декларацію за рік «ліквідації», у тому числі з підприємницькими доходами.

Податківці, якщо вважатимуть за потрібне і знайдуть підстави, призначать і проведуть документальну перевірку такого «відмовника» з урахуванням передбачених ПКУ граничних строків.

Кримчани — платники податків? Закон № 1636-VII анулював податкову реєстрацію платників податків, які станом на 31.05.14 р. мали місце проживання / місцезнаходження на території тимчасово окупованої території (ТОТ) АР Крим. Відновити податкову реєстрацію можна після евакуації на іншу територію України або після завершення тимчасової окупації. Більше того, таких фізосіб та юросіб прирівняли до нерезидентів.

Тепер же Мінфін говорить про те, що платників податків з місце­знаходженням / місцем проживання на ТОТ у місячний строк переведуть на обслуговування до Генічеської об’єднаної ДПІ ГУ ДФС у Херсонській області. Їх обліковуватимуть з ознакою «суб’єкт вільної економічної зони «Крим». Виняток — відокремлені підрозділи юросіб, які «прописані» на материковій частині України або перебувають на обліку в контролюючих органах, що обслуговують великих платників податків. Їх переведуть на облік до контролюючих органів ДФС за основним місцем обліку відповідних головних підприємств.

Переїзд з АТО. Багато підприємств і підприємців переїхало із зони проведення АТО та офіційно змінили місцезнаходження / місце проживання. Нагадаємо, що Закон № 1669-VII дозволив звертатися до держреєстраторів на «мирних» територіях, тобто вже не за старим місцезнаходженням / місцем проживання («БТ», 2014, № 42, с. 4). У такому разі податківці за новим місцезнаходженням / місцем проживання, які отримали відомості про зміну «прописки» платника податків від держреєстратора або заяви за ф. № 1-ОПП чи № 5-ОПП з позначкою «Зміни» від самого платника податків (від тих, чиїх відомостей немає в Єдиному держреєстрі), повинні взяти на облік таких «новачків» не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей/заяви. Стосовно платників податків, які переїхали до набуття чинності наказом, що коментується, Мінфін надав податківцям 2 дні з дня набуття чинності наказам для взяття «новоселів» на облік.

Наказ діє з 19.11.14 р.

Порядок обліку платників податків додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті